Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ola_sandin skrev:
Rycker du upp den eller slirar du på kopplingen? Personligen tycker jag det är bäst att rycka. Med crossen brukar jag gunga till på 2:an, sen är det bara att mata i växlarna efterhand. Har lyckats köra till 5:an ett par gånger, sen börjar det gå för fort...Men det är väl bara till å öva, skam den som ger sig.:rock
Jag tröttnar när det itne går vägen bara....

Jag gasar ettan, behöver knappt dra... :) Tvåan går inte alls...

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Tänkte testa dra upp på ettan och smacka i tvåan, men vill känna att det går på bara tvåan först...

Skithoj ;)
Använd kopplingen. Helst fullgas så funkar det bäst. Då ska du se att den går upp. Eller så sätter du fluppen på kärringsitsen så ska den nog gå upp oxå. Jag ställer däremot inte upp. :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sportarn skrev:
Använd kopplingen. Helst fullgas så funkar det bäst. Då ska du se att den går upp. Eller så sätter du fluppen på kärringsitsen så ska den nog gå upp oxå. Jag ställer däremot inte upp. :rolleyes:
Jojo, jag kopplar, men har inte riktigt kopplat hur man ska göra bara. :rolleyes:

Det kommer väl...

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
sportarn skrev:
Ja fy fan va lätt i framändan min hoj blir med passagerare på!
bakhjulet på alla växlar t.o.m 4:an med 60-kilos passagerare :yoparty :tomten

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
Jojo, jag kopplar, men har inte riktigt kopplat hur man ska göra bara. :rolleyes:

Det kommer väl...

Du behöver nog inte koppla din best. Ligg på övre mellanregistret (~7000 rpm?) och gas-släpp-gas och tryck till gaffeln och ryck upp den. Den borde komma då.:)

Det går ju med min så det borde gå med din också. Krävs dock mer finlir än o få upp den på ettan.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
morecore skrev:
om man kör på laholmsvägen (mot eurostop) förbi hemköp ett par korsningar till, sedan vänster, typ korsningen vid VODAFONE tror jag. där inne nånstans :tummenupp jag var ute å gled laungbåård, hälsade men du såg mig inte. :hihi

Vid högskolan?

Fasiken, såg inte dig.
:)

Får la hälsa nu istället = :hej

:crash

Har du sålt bågen än, förresten?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Zee skrev:
Har du sålt bågen än, förresten?

har inte lagt ut den på annons än, men om några veckor... vill få den såld i slutet av juni tänkte jag. Farsan har förhandsbokat den, så han köper den möjligtvis....

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
Du behöver nog inte koppla din best. Ligg på övre mellanregistret (~7000 rpm?) och gas-släpp-gas och tryck till gaffeln och ryck upp den. Den borde komma då.:)

Det går ju med min så det borde gå med din också. Krävs dock mer finlir än o få upp den på ettan.
Nja det går sådär... Det kommer lite. Är nog rätt möe teknik. Jag tröttnar som sagt när det inet går vägen...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ja jävlar. Nu med "ny" baktoffla... 180. Det blir fett som fan :)

Får la slänga på det i nästa vecka någon gång.

Tänkte köra en liten sväng till Willys nu. Blir säkert nån liten omväg dit.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
hållundan skrev:

1) Har ni allt man behöver för att byta tofflor på Joyriders?

2) Tar det långt tid? Svårt?

3) För min del blidde det ein tur nere till åsen igår, men jag hittade inte så jättekrokiga vägar. :3freak

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
1) Har ni allt man behöver för att byta tofflor på Joyriders?

2) Tar det långt tid? Svårt?

3) För min del blidde det ein tur nere till åsen igår, men jag hittade inte så jättekrokiga vägar. :3freak
1. Den som frågar han vet...

2. Tar kanske 40-50 min inkl. montering och demontering av hjul från hojen. Det som kan ta längst tid är balanseringen. Den kan även gå skitfort, om man har tur... Är inte speciellt svårt, bara man har koll på spakar och annat.

3. Jag funderade på en sak efter att jag träffat dig igår. Varför ställer du inte bilen i garaget när du kör med hojen? Orka gå, liksom.

:hej

Ädit: Självfallet

Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:

Tänk så svårsvängd och slö hojen kommer bli nu. Fast brewdarna lär bli as **** när du glider fram genom stan med phetedäcket.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ola_sandin skrev:
Tänk så svårsvängd och slö hojen kommer bli nu. Fast brewdarna lär bli as **** när du glider fram genom stan med phetedäcket.
Nja, jag är inte så värst säker på det faktiskt. Jag hade ju 20 över profilen på gammelhojen, det var inte speciellt svårmanövrerat. Samtidigt hänvisar jag till DENNA tråd där ämnet behandlats tidigare. Jag är hoppfull. Dessutom är det sketamycket billigare än "vanliga" däck. Är dock rädd att stor modifikation av huggern måste göras, eller slopa den helt.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hållundan skrev:
:yoparty

Äh, det är ju lätt med rätt hoj. Med tungrodd rosa disco blir det lite knivigare...

teknik henke :) har en polare i växjö som har likadan cykel som du, han hinner få i 4an innan han är nere på marken igen. kopplar upp den på 2an.... men klart som fan, har man en starkare hoj.... men det går!!

later-skater

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...