Halmstad

stenne

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Shiver 750 -10
VR-8 skrev:
2457592 Körde Gräsås idag med Berggren och Titan........vilka mötte vi i skogen? En Aprilia Factory och en R6-06 tror jag det var..........gick kanske lite fort där..:rolleyes:

/J
Det va mig och LillHenke ni mötte. En RSVR ock en R1-01. Men annars va det rätt.:hihi Den vägen skulle man ha datumzon på. Varannan dag enkelriktad i vardera riktning.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Fasen va surt det måste va å ha köpt Aprilia Super Mega Dunder Factory +++ med Öhlins o gre:tomten jer bla.bla bla och bli TOK-omkörda av en 20-åriga gammelgixxers...
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Silverryggen skrev:
2460838 Fasen va surt det måste va å ha köpt Aprilia Super Mega Dunder Factory +++ med Öhlins o gre:tomten jer bla.bla bla och bli TOK-omkörda av en 20-åriga gammelgixxers...

Ska säga att det inte behövs någon gixxer för att hålla samma tempo ute på landsvägarna, funkar kanon med en sur 650 med 70hp så länge det svänger någorlunda. Spelar lixom inte så stor roll om man har öhlins och annat godis så länge det ligger grus och skit på vägarna, dessutom måste man tänka på ev mötande trafikanter, vilt osv. Tycker ofta det är vägarna och omständigheterna runt dom som sätter gränsen för hur fort man kan köra.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ola_sandin skrev:
2461898 Ska säga att det inte behövs någon gixxer för att hålla samma tempo ute på landsvägarna, funkar kanon med en sur 650 med 70hp så länge det svänger någorlunda. Spelar lixom inte så stor roll om man har öhlins och annat godis så länge det ligger grus och skit på vägarna, dessutom måste man tänka på ev mötande trafikanter, vilt osv. Tycker ofta det är vägarna och omständigheterna runt dom som sätter gränsen för hur fort man kan köra.

Goddag yxskaft.... Jag menar ju rakt fram...:näsblod
 

Nylander

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Honda VTR Firestorm -05
Nu kan man snart var med... köpte en Kawasaki Gpz 900r -90 ida med 3500mil på mätaren :D Fungerar bra som första hoj! Nu har jag o mina 2 bröder en varsin alla 3 är 90:eek:r o svarta med guldränder :yoparty
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ola_sandin skrev:
2463969 Raksträckorna är ju bara transportsträckor mellan svängarna. ;)

Inte när man har 270hk på slangen och gör powerwheelies på 4:an i 200 blås:D
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Fuck fuck fuck

HELVETES JÄVLAR!!! Grann kärringen har backat på hojen.
Det är mycket som kan bli skadat..

E det inte spö straff på det??
 
Last edited:

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Berggren skrev:
2466405 Tråkigt VR-8, ryktet nådde mig nu.
Mycket som blev skadat?

Tråkigt för dig med Johan, välte den på rätt sida?

Lagen om alltings jävlighet säger ju att det var "fel" sida,
Toppkåpa, fotpinne, bakspegel, bakkåpa, sidokåpa och givetvis Acra dämparna..
VR-8a, ska vi bilda klubb?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
VR-8 skrev:
2465654 Helvetes jävla satans vägverket.......när ska dom lära sig att skylta sina lagningar......:mad:

/J

Verkar ha varit en svart Aprilia-dag i halmstad vad jag förstår, antar av ovan kommentar att du, Jörgen har lagt dig till följd av VV jä..la oljegruslagningar...
Har ett otal gånger varit ett f-hår från att vurpa när man ligger på järnet och så helt plötsligt över ett krön kommer en såndär lagning...
Hade jag varit i dina skor hade jag dokumenterat Datum, tid, plats(vägnr samt riktmärke), fotografier mm och kontaktat VV. Det är ju "bara" deras fel att det hände. Hade dom inte gjort en snik-lagning hade det aldrig hänt.
Kräv att dom fixar hojen samt ev.nytt skinnställ. (Har för mig att jag läst nån tråd om någon som fick rätt mot VV i ett liknande fall, polaren fick en ny 18" fälg + däck till bilen när han körde ner i ett "krondike" mitt i vägen.)

Inget kul för dig heller Johan... Välte den "bara" eller backade hon över den?

PS. Tycker det är kul å hetsa lite här ibland men det är fan inte kul när sånt här skit händer, känner inte ens nån skadeglädje..:pannkyss
Är det någon av er som behöver hjälp med nåt bara säg till:tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Silverryggen skrev:
2466453 Verkar ha varit en svart Aprilia-dag i halmstad vad jag förstår, antar av ovan kommentar att du, Jörgen har lagt dig till följd av VV jä..la oljegruslagningar...
Har ett otal gånger varit ett f-hår från att vurpa när man ligger på järnet och så helt plötsligt över ett krön kommer en såndär lagning...
Hade jag varit i dina skor hade jag dokumenterat Datum, tid, plats(vägnr samt riktmärke), fotografier mm och kontaktat VV. Det är ju "bara" deras fel att det hände. Hade dom inte gjort en snik-lagning hade det aldrig hänt.
Kräv att dom fixar hojen samt ev.nytt skinnställ. (Har för mig att jag läst nån tråd om någon som fick rätt mot VV i ett liknande fall, polaren fick en ny 18" fälg + däck till bilen när han körde ner i ett "krondike" mitt i vägen.)

Inget kul för dig heller Johan... Välte den "bara" eller backade hon över den?

PS. Tycker det är kul å hetsa lite här ibland men det är fan inte kul när sånt här skit händer, känner inte ens nån skadeglädje..:pannkyss
Är det någon av er som behöver hjälp med nåt bara säg till:tummenupp


Jag och "Stone" som vurpade i samma kurva samtidigt har dokumenterat hela vägen. Vi har en video-film som vi spelade in idag från bilen som visar att det inte finns någon skylt som visar på dålig vägbana eller liknande. Vi har oxå en hel del foton från platsen och både film och foton på hur mycket "rullgrus" det låg i olycks-kurvan. Färgen på gruset är väldigt likt asfalten så det var försent att göra något när man upptäckte det.

Detta kommer vi gå vidare med......

/J
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top