Halmstad

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Tvilling skrev:
2595249 Hmm det var visst en fullbordad våldtäkt på en 16 årig tjej......vad fan har hänt med den här staden.....vidrigt!!:4skrika
Man blir ju galet arg och ledsen. Ska man inte våga gå ut när det är mörkt, det är ju mörkt när jag slutar jobbet vid fyra.:gnissla
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
IvarS skrev:
2604740 Är inte riktigt vän med SH:s sökfunktion så frågar här istället. Under vilken period är Falkenbergs motorbana öppen för allmänheten? Visst är det måndagar och pris ca 300kr/kväll? Hur är det med försäkringar, trafik gäller?


http://www.falkenbergsmotorklubb.nu

Hittar nog all info här, inte alltid det stämmer så bra men det finns tel. bara att ringa.
 

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
råkade kanske förvirra LAHI lite idag :rolleyes:

skulle till jobbet idag och ser en gsxrT rulla förbi lite försiktigt.

så du är ute och snurrar nu i senhösttid lahi?:tummenupp
såg ganska kallt ut. men ruggigt läcker bike du har alltså

det var jag som kom upp jämsides med dig i mazdan med bling bling spinnernavkapslarna :D

hann ju inte precis presentera mig hehe. men det får vi la göra förr eller senare.

ha det gott!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Demp@ skrev:
2619321 råkade kanske förvirra LAHI lite idag :rolleyes:

skulle till jobbet idag och ser en gsxrT rulla förbi lite försiktigt.

så du är ute och snurrar nu i senhösttid lahi?:tummenupp
såg ganska kallt ut. men ruggigt läcker bike du har alltså

det var jag som kom upp jämsides med dig i mazdan med bling bling spinnernavkapslarna :D

hann ju inte precis presentera mig hehe. men det får vi la göra förr eller senare.

ha det gott!
Jaså, det var du! Där ser man :) Jag misstänkte att du var sporthojare! Det blev lite stressigt att stanna kvar i korsningen när det blev grönt, annars hade jag gärna snackat lite. Feta blingbling-spinners du har :tummenupp :hihi

Jajjemän, det var ju hyftsat torrt på vägarna och ingen snö, och då är jag ute och kör. Temperatur är strunt samma. Det var inte så hemskt kallt tycker jag. Två t-shirts och två långärmade tröjor under stället funkar fint.

Kul att du gillar bågen! Det var lite skitig, hann inte tvätta innan jag skulle ut och gasa. Dessutom hade jag fått lite olja i slangen till laddtrycksregleringen pga hojen stod lite framåtlutad i garaget i några veckor, så jag fick inte riktigt upp trycket först. Laddade "bara" 1,0 bar, lite trist, men några fetingrepor på motorvägen löste det! :tummenupp Laddtrycket fick trycka ut oljan ur slangen. Sen släppte proppen och det blev 1,45 bar. Mycket roligare :) Det var hyfsat fäste i backen idag iallafall, powerwheelies i 200+ var inga bekymmer :D

Vi hörs och syns senare, snart är det ju vår igen! Ha det gött.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
lahi skrev:
2619575 Jaså, det var du! Där ser man :) Jag misstänkte att du var sporthojare! Det blev lite stressigt att stanna kvar i korsningen när det blev grönt, annars hade jag gärna snackat lite. Feta blingbling-spinners du har :tummenupp :hihi

Jajjemän, det var ju hyftsat torrt på vägarna och ingen snö, och då är jag ute och kör. Temperatur är strunt samma. Det var inte så hemskt kallt tycker jag. Två t-shirts och två långärmade tröjor under stället funkar fint.

Kul att du gillar bågen! Det var lite skitig, hann inte tvätta innan jag skulle ut och gasa. Dessutom hade jag fått lite olja i slangen till laddtrycksregleringen pga hojen stod lite framåtlutad i garaget i några veckor, så jag fick inte riktigt upp trycket först. Laddade "bara" 1,0 bar, lite trist, men några fetingrepor på motorvägen löste det! :tummenupp Laddtrycket fick trycka ut oljan ur slangen. Sen släppte proppen och det blev 1,45 bar. Mycket roligare :) Det var hyfsat fäste i backen idag iallafall, powerwheelies i 200+ var inga bekymmer :D

Vi hörs och syns senare, snart är det ju vår igen! Ha det gött.
Såg dig ute idag åxå. Jeflar va rått den låter :) bra med inspiriation för sitt eget bygge:tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Anehall skrev:
2619694 Såg dig ute idag åxå. Jeflar va rått den låter :) bra med inspiriation för sitt eget bygge:tummenupp

Tjena, skulle ringt dig idag men fick liksom inte med nummret från datorn till mobilen, vi tar det en annan gång..:tummenupp
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Silverryggen skrev:
2619713 Tjena, skulle ringt dig idag men fick liksom inte med nummret från datorn till mobilen, vi tar det en annan gång..:tummenupp
Lungt. Har legat bakfull i soffan hela dagen ändå:D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Anehall skrev:
2619694 Såg dig ute idag åxå. Jeflar va rått den låter :) bra med inspiriation för sitt eget bygge:tummenupp
Ja, visst låter den fint? :) 25 cm långt 3-tumsrör rakt ut från turbon. Det räcker fint, tycker jag! Men om polisen tycker om det vet jag inte :D

Ska du också bygga turbo till din hoj?
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
lahi skrev:
2619830 Ja, visst låter den fint? :) 25 cm långt 3-tumsrör rakt ut från turbon. Det räcker fint, tycker jag! Men om polisen tycker om det vet jag inte :D

Ska du också bygga turbo till din hoj?
Skulle byggt redan i vintras men pengarna tröt... Räknar med att göra d nu i stället. Har en massa annat på gång till hojjen åxå, så vi får se hur d går :)
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Anehall skrev:
2619902 Skulle byggt redan i vintras men pengarna tröt... Räknar med att göra d nu i stället. Har en massa annat på gång till hojjen åxå, så vi får se hur d går :)


Har du en turbo?
Annars har jag en KKK27:a liggandes, god för 550hk :D :D har även helt nya 3" 90 graders slangböjar liggandes.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Anehall skrev:
2619902 Skulle byggt redan i vintras men pengarna tröt... Räknar med att göra d nu i stället. Har en massa annat på gång till hojjen åxå, så vi får se hur d går :)
Ahaaa, tufft med turbo på en TRX :tummenupp Det kan bli intressant. Får du bekymmer med bygget, behöver hjälp eller undrar något om lösningar så hör av dig :tummenupp
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
fan va kallt de blitt.. dags att ställa in skiten i garaget nu. När de blir vår är de dags för mellanklass hojj.
Nån som vill tipsa om vad man ska köpa för nåt? :D eller nån som har nåt till salu kanske ?

have a nice day.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
svantestorm skrev:
2623649 fan va kallt de blitt.. dags att ställa in skiten i garaget nu. När de blir vår är de dags för mellanklass hojj.
Nån som vill tipsa om vad man ska köpa för nåt? :D eller nån som har nåt till salu kanske ?

have a nice day.

Jag säljer kanske min sv650 till våren.
 

Bifogat

  • sv650.jpg
    sv650.jpg
    109.7 KB · Visningar: 59

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
svantestorm skrev:
2623649 fan va kallt de blitt.. dags att ställa in skiten i garaget nu. När de blir vår är de dags för mellanklass hojj.
Nån som vill tipsa om vad man ska köpa för nåt? :D eller nån som har nåt till salu kanske ?

have a nice day.


Finns en R6:a -00 på blocket som är reggad som 25kw för 35k.
Låter som ett bra pris.:tummenupp
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
okej,, va ska du ha för din sv650?
jag är faktiskt lite mer för Sporthojjar faktiskt :) så R6an låter riktigt nice. sen att den säkert är importerad illegalt från tjotahejti med tanke på priset :p
35k...hmm...krockad eller snodd? ~~HiV eller Aids?~~:tungan
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
svantestorm skrev:
2624995 okej,, va ska du ha för din sv650?
jag är faktiskt lite mer för Sporthojjar faktiskt :) så R6an låter riktigt nice. sen att den säkert är importerad illegalt från tjotahejti med tanke på priset :p
35k...hmm...krockad eller snodd? ~~HiV eller Aids?~~:tungan

Vet inte riktigt, runt 35000 tror jag. Beror lite på vad som medföljer. Tror personligen att man får mer ut ur en mindre extrem hoj som första hoj. Men smaken är som baken, så det är ju bara att testa sig fram.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Berggren skrev:
2620192 Har du en turbo?
Annars har jag en KKK27:a liggandes, god för 550hk :D :D har även helt nya 3" 90 graders slangböjar liggandes.
Haha! du e galen :) Har ingen än men, en gt15 eller 17 duger gott. Får kolla upp dina böjjar.

lahi skrev:
2621058 Ahaaa, tufft med turbo på en TRX :tummenupp Det kan bli intressant. Får du bekymmer med bygget, behöver hjälp eller undrar något om lösningar så hör av dig :tummenupp
Låter kanon d! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top