Berggren
Nu är våren här.....eller?
Kan ev. fixa en 13c,15g,t16,t18,t19 aggregat oxå.
Men de kanske oxå är för stora.
Men de kanske oxå är för stora.
Målet är ju 140-180 hk, så större än ett 250hk agg bör det väl inte vara. Har inte kollat upp ngr andra allternativ till gt15 och 17, så jag är lite osäker på mitsu å kkk betäckningar.Berggren skrev:2626906Kan ev. fixa en 13c,15g,t16,t18,t19 aggregat oxå.
Men de kanske oxå är för stora.
Anehall skrev:2627476Målet är ju 140-180 hk, så större än ett 250hk agg bör det väl inte vara. Har inte kollat upp ngr andra allternativ till gt15 och 17, så jag är lite osäker på mitsu å kkk betäckningar.
Gött! då har man lite mer att välja påSilverryggen skrev:2627504Ett mitsu TD04HL-13C tror jag skulle vara ett bra alternativ till dig, relativt litet turbinhus och enkla/billiga... Maxar vid runt 200hk och kan ladda ca 1,1 bar.
EDIT: Sitter bl.a på Volvo 945 ltt mfl
Anehall skrev:2628295till kl.7 då polaren blev utslängd för att han hade "keps" på sig... Är d så illa där?
Felformulerat av mig. Han fick inte stanna kvar med kepsen på. Men d skulle ju ha sagts redan i dörren tycker jag å inte när man suttit ner i 3 timmar. Dresscodes e helt ok annars.Silverryggen skrev:2628845Dedär låter MYCKET konstigt... Känner de flesta som jobbar där och jag tror inte att han blev utsländ "bara" för att han hade huvudbonad på sig, det låter mycket märkligt...
Ett par tillsägningar innan eller något annat måste ha hänt...
Anehall skrev:2628910Felformulerat av mig. Han fick inte stanna kvar med kepsen på. Men d skulle ju ha sagts redan i dörren tycker jag å inte när man suttit ner i 3 timmar. Dresscodes e helt ok annars.
Berggren skrev:2657474Den här tråden har vart rätt död ett tag nu, så tänkte jag visa er vad jag hämtade på posten idag från usa.
Låter högt och slår eldflammor vid gasavslag.. Får nog beställa en powercommander
Kass bildkvalite, tagen med tellefonnen..
Berggren skrev:2657474Den här tråden har vart rätt död ett tag nu, så tänkte jag visa er vad jag hämtade på posten idag från usa.
Låter högt och slår eldflammor vid gasavslag.. Får nog beställa en powercommander
Kass bildkvalite, tagen med tellefonnen..
Tvilling skrev:2657521Läckert....inte utan att man längtar till våren ska visa sig igen så man kan börja köra igen.
ola_sandin skrev:2657700Hehe, jag var ute och körde idag.
titan skrev:2658784Såg dig på motardenb utanför åkeslätt igår.
Du gjorde ett tappert försök till en whillie....
Såg ruskigt kallt ut..
ola_sandin skrev:2658893. Har varit och köpt stooora huvudmunstycken idag,.
Silverryggen skrev:2658906Du bör nog iaf ha 3 sorlekar större main jet och 2 upp på slow jet om den skall gå som i somras dvs. värme/fuktighetsskillnaden
ola_sandin skrev:2659174Vad finns det för intervaller på mikuni-mainjets? alltså hur många steg är det mellan 150 och 155?
Det beror på vilken typ av munstycke det är, här är lite info om olika mikuni huvudmunstyckeSilverryggen skrev:2659491Hellre för fett än för snålt, tänk på det, det går snååålt när det är kallt..
Mikunis org.munstycken (dvs. de med en en liten fyrkant instansad i en lite större fyrkant i botten) kommer i steg om 0.25mm altså är det 2 steg mellan 150 > 155 ( 150 > 152,5 > 155 > 157,5 > 160 osv. )
Lycka till
#21 skrev:2659824Det beror på vilken typ av munstycke det är...
Vilken typ av förgasare har Ola?Silverryggen skrev:2659849Jo tack, jag vet det...
Men nu har inte Ola en HSR med 300 i main jet...
Med den förgasaren han har och i det spannet huvudmunstycken han använder så är stegen 0,25mm PUNKT
För den som vill fördjupa sig vidare så kan jag rekomendera:
http://www.sudco.com/mikunijets.html
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |