Halmstad

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Berggren skrev:
2626906 Kan ev. fixa en 13c,15g,t16,t18,t19 aggregat oxå.
Men de kanske oxå är för stora.
Målet är ju 140-180 hk, så större än ett 250hk agg bör det väl inte vara. Har inte kollat upp ngr andra allternativ till gt15 och 17, så jag är lite osäker på mitsu å kkk betäckningar.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Anehall skrev:
2627476 Målet är ju 140-180 hk, så större än ett 250hk agg bör det väl inte vara. Har inte kollat upp ngr andra allternativ till gt15 och 17, så jag är lite osäker på mitsu å kkk betäckningar.

Ett mitsu TD04HL-13C tror jag skulle vara ett bra alternativ till dig, relativt litet turbinhus och enkla/billiga... Maxar vid runt 200hk och kan ladda ca 1,1 bar.

EDIT: Sitter bl.a på Volvo 945 ltt mfl :tummenupp
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Silverryggen skrev:
2627504 Ett mitsu TD04HL-13C tror jag skulle vara ett bra alternativ till dig, relativt litet turbinhus och enkla/billiga... Maxar vid runt 200hk och kan ladda ca 1,1 bar.

EDIT: Sitter bl.a på Volvo 945 ltt mfl :tummenupp
Gött! då har man lite mer att välja på :tummenupp

Var ute med ngr polare i kväll å firade att jag fått jobb i halmstad. Satt på fox&anchor-afterworken å ölade från 4-tiden till kl.7 då polaren blev utslängd för att han hade "keps" på sig... Är d så illa där? La ju lite sordi på kvällen.
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Anehall skrev:
2628295 till kl.7 då polaren blev utslängd för att han hade "keps" på sig... Är d så illa där?

Dedär låter MYCKET konstigt... Känner de flesta som jobbar där och jag tror inte att han blev utsländ "bara" för att han hade huvudbonad på sig, det låter mycket märkligt...
Ett par tillsägningar innan eller något annat måste ha hänt...:va
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Silverryggen skrev:
2628845 Dedär låter MYCKET konstigt... Känner de flesta som jobbar där och jag tror inte att han blev utsländ "bara" för att han hade huvudbonad på sig, det låter mycket märkligt...
Ett par tillsägningar innan eller något annat måste ha hänt...:va
Felformulerat av mig. Han fick inte stanna kvar med kepsen på. Men d skulle ju ha sagts redan i dörren tycker jag å inte när man suttit ner i 3 timmar. Dresscodes e helt ok annars.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Anehall skrev:
2628910 Felformulerat av mig. Han fick inte stanna kvar med kepsen på. Men d skulle ju ha sagts redan i dörren tycker jag å inte när man suttit ner i 3 timmar. Dresscodes e helt ok annars.

Ahhh, då fattar jag, det kanske inte jobbade några vakter när ni kom vid 4..?
Annars håller jag med dig att det va lite dåligt att dom inte sa till när ni kom, att dom sedan upprätthåller dresscoden tycker jag är helt rätt men den borde stå/vara tydlig från början..
Det där är ett problem som alla krögare jobbar med/har problem med, men gränsen är hårfin och isen är mycket tunn...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Dresscode är ju störtlöjligt om ni frågan mig. En polare kom inte ens in på Penny (!?!?!?!) igår när vi skulle kolla på bekanta som spelade där. Detta pga ett par väl slitna jeans. Herre gud, har dom ens tittat på ansikena på en del av de grottmänniskortna där inne?

Nä, nu ska jag kanske inte vara sån. Men hur jag o andra väljer att klä mig ska folk skita fullständigt i enl. min åsikt. Ren idioti.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
sv1000

Är det ngn i halmstad som kör en sv1000? Behöver mäta och fota en sak på en sådan (baklyset).

Dessutom: Söker db-glas till R1 98-99
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Den här tråden har vart rätt död ett tag nu, så tänkte jag visa er vad jag hämtade på posten idag från usa. :D
Låter högt och slår eldflammor vid gasavslag.. Får nog beställa en powercommander:va
Kass bildkvalite, tagen med tellefonnen..
 

Bifogat

  • 20061212(001)40%.JPG
    20061212(001)40%.JPG
    100.1 KB · Visningar: 62
Last edited:

Tvilling

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1100cc koltrast med akrapovic helsys
Berggren skrev:
2657474 Den här tråden har vart rätt död ett tag nu, så tänkte jag visa er vad jag hämtade på posten idag från usa. :D
Låter högt och slår eldflammor vid gasavslag.. Får nog beställa en powercommander:va
Kass bildkvalite, tagen med tellefonnen..


Läckert....inte utan att man längtar till våren ska visa sig igen så man kan börja köra igen.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Berggren skrev:
2657474 Den här tråden har vart rätt död ett tag nu, så tänkte jag visa er vad jag hämtade på posten idag från usa. :D
Låter högt och slår eldflammor vid gasavslag.. Får nog beställa en powercommander:va
Kass bildkvalite, tagen med tellefonnen..

Ja, nästan så man har glömt att tråden finns.

schnyggt schlip-on :tummenupp ball med eldflammor :hojraket

Tvilling skrev:
2657521 Läckert....inte utan att man längtar till våren ska visa sig igen så man kan börja köra igen.

Hehe, jag var ute och körde idag. Solen sken ju en liten stund mitt på dan. På torsdag ska jag köra torsdagskörning förutsett att det inte regnar.
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
ola_sandin skrev:
2657700 Hehe, jag var ute och körde idag.




Såg dig på motardenb utanför åkeslätt igår.
Du gjorde ett tappert försök till en whillie....
Såg ruskigt kallt ut..
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
titan skrev:
2658784 Såg dig på motardenb utanför åkeslätt igår.
Du gjorde ett tappert försök till en whillie....
Såg ruskigt kallt ut..

Det är aldrig för kallt för hojåka. Ja jag har mixtrat lite med förgasaren och använder den ytterst vetenskapliga effektmätningsmetoden att se vilken växel jag kan dra upp hojen på slangen. Har varit och köpt stooora huvudmunstycken idag, så nu ska det nog gå att wheela bättre.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ola_sandin skrev:
2658893 . Har varit och köpt stooora huvudmunstycken idag,.

Du bör nog iaf ha 3 sorlekar större main jet och 2 upp på slow jet om den skall gå som i somras dvs. värme/fuktighetsskillnaden
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Silverryggen skrev:
2658906 Du bör nog iaf ha 3 sorlekar större main jet och 2 upp på slow jet om den skall gå som i somras dvs. värme/fuktighetsskillnaden

Lågfartsmunstycket låter jag vara som det är pga att det redan är ganska stort. Mainjet är 150, men har varit på gustavs och införskaffat ett 155 och ett 160 idag. 160 kan vara bra ifall man öppnar luftburken mer eller byter till öppnare system. Har inte en aning om hur mycket skillnad det är mellan 150 och 155, men tror 155 borde räcka.. Vad finns det för intervaller på mikuni-mainjets? alltså hur många steg är det mellan 150 och 155?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ola_sandin skrev:
2659174Vad finns det för intervaller på mikuni-mainjets? alltså hur många steg är det mellan 150 och 155?

Hellre för fett än för snålt, tänk på det, det går snååålt när det är kallt..

Mikunis org.munstycken (dvs. de med en en liten fyrkant instansad i en lite större fyrkant i botten) kommer i steg om 0.25mm altså är det 2 steg mellan 150 > 155 ( 150 > 152,5 > 155 > 157,5 > 160 osv. )

Lycka till :tummenupp
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Silverryggen skrev:
2659491 Hellre för fett än för snålt, tänk på det, det går snååålt när det är kallt..

Mikunis org.munstycken (dvs. de med en en liten fyrkant instansad i en lite större fyrkant i botten) kommer i steg om 0.25mm altså är det 2 steg mellan 150 > 155 ( 150 > 152,5 > 155 > 157,5 > 160 osv. )

Lycka till :tummenupp
Det beror på vilken typ av munstycke det är, här är lite info om olika mikuni huvudmunstycke

Main Jets

Large Hex type.
Fits VM, TM,
TMX. 50 thru 200 (Increments of 5)
210 thru 500 (Increments of 10)
520, 540, 560, 580, 600, 620, 640,
650, 660, 680, 700, 710, 720
--------------------------------------------------------------------------

Small Hex type 40 thru 200
(Increments of 5)
--------------------------------------------------------------------------

N100.604
Large Round type.
Fits RS and HS. 50 thru 200
(Increments of 2.5)
--------------------------------------------------------------------------

N102.221
Small Round type.
Super BN 30 THRU 190 (Increments of 2.5)
190 THRU 220 (Increments of 5)
230, 240
--------------------------------------------------------------------------
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
#21 skrev:
2659824 Det beror på vilken typ av munstycke det är...

Jo tack, jag vet det...

Men nu har inte Ola en HSR med 300 i main jet...
Med den förgasaren han har och i det spannet huvudmunstycken han använder så är stegen 0,25mm PUNKT

För den som vill fördjupa sig vidare så kan jag rekomendera:

http://www.sudco.com/mikunijets.html
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top