Halmstad

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
VR-8 skrev:
2257845 "Välkommen i klubben för "Dagens klotning"..........smekte till en taxi i baken i Oskarsström förut. ...med motarden som tur var. Inget direkt trasigt mer än lite repor och en lårkaka ALLAN.... .....faan att man inte lär sig köra med lååååångt avstånd från bilar. Tanten i taxin blev lite skämmig då hon bad om ursäkt för hennes velande vid blinkningen och inbromsningen för att svänga. Var ju mitt fel ändå....... ....ja ja....."

J

okej läste just de inlägget, tur de gick bra iaf
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
VR-8 skrev:
2257869 Bra och bra.....ont som helvete när jag böjer benet......tur det är motogp på eurosport.

J

:) jag har inte eurosport här vet fan inte vart hfab har gjort av den kanalen, den fanns förut iaf.
jag var på väg i diket idag men de löste sig, är lurigt me allt grus mellan åled och hertered, fast vet man bara om de går de ju.

nu hittar jag till släggarp utan problem iaf, ska fixa en släp eller crosställ så de går börja träna igen, börjar snart växa mossa på crossen, hehe
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Fajje skrev:
2257875 :) jag har inte eurosport här vet fan inte vart hfab har gjort av den kanalen, den fanns förut iaf.
jag var på väg i diket idag men de löste sig, är lurigt me allt grus mellan åled och hertered, fast vet man bara om de går de ju.

nu hittar jag till släggarp utan problem iaf, ska fixa en släp eller crosställ så de går börja träna igen, börjar snart växa mossa på crossen, hehe


Åled-Släggarp-Simlångsdalen har jag inte kört med hoj i år ännu. Körde med bilen i våras i annat ärende och då var vägen helt kass. Verkar ju som det inte blivit bättre...

Ta Gräsås eller Arlösa istället, funkar det med. Gräsås är helt kanon förutom lite taskig sikt här och där.

J
 

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
belsebob skrev:
2256843 Det är sällan några problem med DB-kravet. De mäter, när de nu gör det, precis där man brukar slå av gasen. Jag har slip-on o jag har inga problem med det.

Det är rätt gott om folk där, fyra grupper de gånger jag varit där. Kom tidigt, fyra senast. Annars är det rätt trevligt tycker jag.

Kom upp o titta en gång först om du känner dig osäker.

Tackar för info.
Ska köra upp och titta en gång,har aldrig kört på bana innan.
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
VR-8 skrev:
2257885 Åled-Släggarp-Simlångsdalen har jag inte kört med hoj i år ännu. Körde med bilen i våras i annat ärende och då var vägen helt kass. Verkar ju som det inte blivit bättre...

Ta Gräsås eller Arlösa istället, funkar det med. Gräsås är helt kanon förutom lite taskig sikt här och där.

J

var ligger gräsås och arlösa? åt vilket håll kör jag då?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Vart ute på släggarpsendurobana idag, körde sammanlagt 1h 45min effektiv tid med dålig frukost i magen. Det börjar kännas i kroppen nu..:död Det är ju så satans kul när man kör så man känner inte när man blir trött.
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Fajje skrev:
2257890 var ligger gräsås och arlösa? åt vilket håll kör jag då?

Arlösa: Kör ut från Hstd, väg 25 (mot Ljungby) passera vallås, snöstorp, vid Brogård tar du vänster mot Åled och vips så e du på Arlösa vägen.
Ta det lite lugnt i 4e eller 5e svängen en lååång nästad 180*, där brukar ligga mycket grus i kanterna (skrotade min -99 i den svängen, snyft! :( )

Gräsås: kör till Slättåkra (mellan Oskarström och Kvibille) ,sväng av mot Gräsås, i gräsås ta vänster mot Asige. bitvis en kurvorgie :banana men med lite dålig sikt på sina ställen, så håll dej på rätt sida vägen då där går en hel del timmerbilar, väl i Asige kan man ta vänster och direkt vänster igen mot Öinge, den vägen kommer ut i Getinge. :banana
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
stone skrev:
2258873 Arlösa: Kör ut från Hstd, väg 25 (mot Ljungby) passera vallås, snöstorp, vid Brogård tar du vänster mot Åled och vips så e du på Arlösa vägen.
Ta det lite lugnt i 4e eller 5e svängen en lååång nästad 180*, där brukar ligga mycket grus i kanterna (skrotade min -99 i den svängen, snyft! :( )

Gräsås: kör till Slättåkra (mellan Oskarström och Kvibille) ,sväng av mot Gräsås, i gräsås ta vänster mot Asige. bitvis en kurvorgie :banana men med lite dålig sikt på sina ställen, så håll dej på rätt sida vägen då där går en hel del timmerbilar, väl i Asige kan man ta vänster och direkt vänster igen mot Öinge, den vägen kommer ut i Getinge. :banana

Japp och fortsätta från Getinge till Harplinge via Rävinge, allternativt köra till Kvibille och sedan mot Harplinge/Haverdal.
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
stone skrev:
2258873 Arlösa: Kör ut från Hstd, väg 25 (mot Ljungby) passera vallås, snöstorp, vid Brogård tar du vänster mot Åled och vips så e du på Arlösa vägen.
Ta det lite lugnt i 4e eller 5e svängen en lååång nästad 180*, där brukar ligga mycket grus i kanterna (skrotade min -99 i den svängen, snyft! :( )

Gräsås: kör till Slättåkra (mellan Oskarström och Kvibille) ,sväng av mot Gräsås, i gräsås ta vänster mot Asige. bitvis en kurvorgie :banana men med lite dålig sikt på sina ställen, så håll dej på rätt sida vägen då där går en hel del timmerbilar, väl i Asige kan man ta vänster och direkt vänster igen mot Öinge, den vägen kommer ut i Getinge. :banana

okej tack för tipset
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Lekte med hojjen lite innan :D
 

Bifogat

  • bakhjulet2.JPG
    bakhjulet2.JPG
    104.7 KB · Visningar: 69
  • burn3.JPG
    burn3.JPG
    116.6 KB · Visningar: 73

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Berggren skrev:
2260442 Såg motogp på en 5ggr5meter stor tv i London igår.
Jäkla fajt på sista varvet. :yoparty Tyckte jäkligt synd om Edwards. Kunde lika gärna varit Hayden som vurpat.


Iofs.......men Kungen heter Valentino Rossi.......skadad och tar en 8:e plats....respekt.

J

pont4n skrev:
2260213 Lekte med hojjen lite innan :D


På med skinnställ din :tomten

J
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Berggren skrev:
2260817 Nu har jag blivit stoppad för fortkörning för första gången i mitt liv. Och det blev med en Skyteam Gorilla 110cc.... :gnissla
Blev stannad på laholmsvägen. 2 konstaplar börjar skrika om att jag kört för fort. Jag frågar hur fort? Nä, det vet vi inte men fort gick det. Inga böter, men förbannad blev jag. Åka runt och skrika och stoppa folk på detta vis och bara försöka att vara kaxiga gör mig så jäkla iriterad.
Åkte efter dem i ett bostadsområde och tutade en meter bakom dom i 2 minuter. Men de vägrar stanna. De insåg väl att de tog en korv när dom stannade mig..


De trodde garanterat att din Gorilla var en "minimoto" och inte ett lagligt fordon.....tyvärr är detta ett vanligt beteende hos snuten att skrika och gapa och försöka skrämma folk på hoj. Idioter............tappar man inte respekt för dom då så gör man det ju aldrig.. :tomten ....inte undra på att det finns dom som drar när snuten visar sig....

J
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
VR-8 skrev:
2260859 De trodde garanterat att din Gorilla var en "minimoto" och inte ett lagligt fordon.....tyvärr är detta ett vanligt beteende hos snuten att skrika och gapa och försöka skrämma folk på hoj. Idioter............tappar man inte respekt för dom då så gör man det ju aldrig.. :tomten ....inte undra på att det finns dom som drar när snuten visar sig....

J

Finns gott om folk som inte är poliser men ändå skriker och gapar när man kommer körandes. Körde hem från släggarp i lördags och genade genom skogen. Vet inte hur många gubbar och tanter som hyttade med näven och gapade när jag kom med min helt lagliga (saknar visserligen reflex) offroad på en helt vanlig grusväg i lugnt tempo. Nästa gång ska jag fasen stanna och fråga vad de vill.

Hade även en gubbe som gick ett steg rakt ut i vägen när han såg att jag kom körandes med sv:n, detta gjorde han nog för att jag skulle sakta ner farten, jag höll ju faktiskt ca 75 på 70-väg.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
pont4n skrev:
2260954 På med skinnställ din :tomten

J

Hehe detta var en engångsföreteelse :)[/QUOTE]


Hoppas det............för din skull. Har klotat med skinnställ och sett folk utan...inte roligt.

J

stone skrev:
2260986 FAN va skoj det e att köra hoj :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan


Med lite mer hästar så........annars suger det.......sur Aprilia. Händer det inget på den fronten i sommar så åker skiten till hösten.......punkt slut. :mad:
Vem faan vill ha en hoj som inte går på slangen på gas..... :confused:

J
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
SMC-kurs, Falkenberg 1/7

Några fler än Jag o Crille som ska dit?
Vi tänkte mötas upp vid Videomix på Karl X / Norravägen runt halv sju.

En ev tidsändring kan ske. Isf återkommer jag.
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
belsebob skrev:
2262648 SMC-kurs, Falkenberg 1/7

Några fler än Jag o Crille som ska dit?
Vi tänkte mötas upp vid Videomix på Karl X / Norravägen runt halv sju.

En ev tidsändring kan ske. Isf återkommer jag.


Vad kostar en sån kurs?
Är lite småsugen
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Berggren skrev:
Kan sätta hur mycket som helst på att du inte utnyttjar alla hästar som du har original i aprilian. Så fler är bara overkill. Men visst är det kul när den reser sig på gaspådrag. Det gör min på tvåans växel med 15,42 drevning. :yoparty

Jag vet bara en handfull förare som utnyttjar alla sina hästar och finns i MotoGP och WSB osv.........lam åsikt som är helt betydelselös. Hojåka ska vara skoj punkt slut och det innebär isf overkill enligt din åsikt men enligt min så är det lagom. Du kan ju prova en R1'a -04,Blade-05,ZX10-R eller en K5 så fattar du vad jag menar. Tyvärr så saknas ju chassit och race-känslan med japsen.

Ang 15/42 drevning så blir ju toppfart lidande för mycket så jag kör 16/42 och det funkar bättre men fortfarande saknas 30-40hp i hojen.

J
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top