Bonne
Ny medlem
Vems är den fina ljusblåa (eller hur man nu beskriver färgen) Z1000 jag har kollat på varje dag efter skolan?
Vems är den fina ljusblåa (eller hur man nu beskriver färgen) Z1000 jag har kollat på varje dag efter skolan?
Står den utanför Mekonomen? Isf är det Berggrens.
Precis! Den é najs!
Är det någon som har plats för en hoj i sitt garage?
I närheten av högskolan.
Betalar givetvis hyra för platsen.
// Jocke
Peddas hoj går bra....
Nån som ska köra något idag förresten???
Peddas hoj går bra....
Nån som ska köra något idag förresten???
Så du e tillbaka i stan nu.. Kul att du har köpt hoj igen.. Kanske inte kommer ihåg mig men jag hjälpte dig lite med med din framgafel på r6:an..
E du sugen på att köra någon dag så skriv ett inlägg så följer jag med
Har fått mina fördomar om att turbo hojar inte går att köra krokiga vägar med överbivisade...
Va ute en sväng med Lahi i onsdags och han bevisade att med rätt person bakom styret går det att ligga på även med en hysterisk turbohoj...
Så alla andra som tror att man inte kan köra nnat än rakt fram med en turbo hoj tänk om.
Men det kan väl inte vara till någon fördel när det svänger? Måste vara väldigt svårt att möta på med gas och få respons från turbon efter ett tag för att sedan vara tvungen att slå av pga för mycket effekt. Kollar man på effektkurvan på en turbohoj brukar den först ge relativt lite effekt för att senare smälla till med väldigt mycket effekt. Kan väl ändå inte vara särskilt kul att få all effekt när man är påväg ut ur kurvan. Hur som helst verkar det jäkligt kul med turbohoj, fast jag tycker nog Vr-8:as projekt med kompressor verkar mer körvänligt...
Hehe, skoj att läsa om alla fördomar. Där kom en till Man lär sig ganska fort hur man ska hantera gasen i kurvorna, så det är inga bekymmer. Att bara kolla på effektkurvan säger inte mycket alls om hur hojen är att köra på gatan. Egentligen inte ett dugg. Enligt min kurva ser ju hojen ohanterbar ut, men det är den verkligen inte. Det blir ju en annan gashantering, men det lär man sig. Bästa sättet att få folk att förstå att det inte är ohanterbart och att man faktiskt kan svänga ordentligt med en turbohoj är ju att låta folk prova. Först då kan man ju uttala sig om hur det är... när man verkligen kört en. Aktivt alltså. Att bara tro ger inte så mycket. Då är det ju väldigt synd att jag inte lånar ut min hoj till någon Hade jag inte varit så rädd om hojen så hade det varit skoj att låna ut den för att döda lite fördomar
Missförstå mig inte, jag tycker överladdning på hojar är väldigt intressant. Men den enda anledning jag kan se varför man skulle överladda är för att jaga adrenalinkickar och inte för att kunna avverka kurvorna snabbare.
Turbon ger väl knappast någon prestandahöjning när det gäller att köra aktivt på kurvig väg? Men visst det är säkert underbart att powerwheela mellan kurvorna. Det verkar inte som turbohojar gör så bra ifrån sig vid bankörning, kanske pga det något mer svårhanterliga effektregistret...Vad vet jag, jag får la bilda mig en uppfattning irl..
För att det inte ska handla om gissningar och antaganden får väl samma person köra runt en bana med standardhoj och turbohoj under samma omständigheter.Fakta är bra, gissningar kan man ta någon annanstans
För att det inte ska handla om gissningar och antaganden får väl samma person köra runt en bana med standardhoj och turbohoj under samma omständigheter.
Sen kan man ju skilja på fakta och upplevelse. Jag var tex övertygad om att en 2-taktscross skulle accelerera bra mycket snabbare än min drz. Detta baserades på upplevelse och intryck som jag fick vid provkörning av de båda. Även på pappret borde drz:an bli efter. Vid en direkt jämförelse visade det sig att min "slöa" fyrtakt tillochmed drog ifrån 2-taktaren. Kan tänka mig att en turbohojs explossiva och aggressiva effektkurva ger intryck av att det går som satan, i själva verket kanske standardhojen kan ligga kvar på fullgas och acca på ett effektivare sätt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |