Hantverkare är drägg

Kia

Guest
Gabor skrev:
2511378 Lyd rådet, JOBBa Satan bra bara...då har du hur mycket jobb som helst sen...

Har du nog viste, kolla kontona bara så ska du se...pengar i förskott, önskelista, Jag jobbar så !!!

Jaaa men titta... här i lådan låg ju ditt bankomatkort.... komsi komsi... såklart att jag har råd, lilla vän... :pannkyss :yoparty :D

Gabor

Guest
Kia skrev:
2511472 Jaaa men titta... här i lådan låg ju ditt bankomatkort.... komsi komsi... såklart att jag har råd, lilla vän... :pannkyss :yoparty :D

Bankomat ?? ...jag har inget sådant, :va .... :)

Fy fan för hantverkare...har alltid tyckt att dom är både dryga och är drägg, kommer aldrig när dom ska, har alltid fel grejor eller för lite med sig, skitar ner, städar inte, när det sedan efter mycket om , men, okey, så kommer en saltad räkning....:rolleyes:

Jag startade eget istället...:tummenupp

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?

Det är för att vi i Sverige inte har en fungerande tjänstemarknad avseende hantverkare. De kan göra precis som de vill, strunta i att ta jobb, inte visa hänsyn, komma sent eller inte alls när man kommit överens.

Nää, mer konkurrens på hantverksmarknaden. Tänk om man kunde ringa en hanrtverkar och faktiskt bli bemött som en kund. Fram för med hantverkare från öst. Gärna också priskonkurrens. Då tvingas de blir med kundoritenterade.

Men ska jag tillägga, det finns duktiga och kundfokuserade hantverkare. Har bland annat haft en fantastisk snickare vid flera tillfällen. Han är guld värd.

/Olzki (älskar konkurrens)

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Olzki skrev:
2511506 Det är för att vi i Sverige inte har en fungerande tjänstemarknad avseende hantverkare. De kan göra precis som de vill, strunta i att ta jobb, inte visa hänsyn, komma sent eller inte alls när man kommit överens.

Nää, mer konkurrens på hantverksmarknaden. Tänk om man kunde ringa en hanrtverkar och faktiskt bli bemött som en kund. Fram för med hantverkare från öst. Gärna också priskonkurrens. Då tvingas de blir med kundoritenterade.

/Olzki (älskar konkurrens)
1 konkurans finns
2 har aldrig varigt med om otrevliga hantverkare när det varigt några här hemma
3 prisskonkurans? Du vet inte vad en genomsnitlig hantverkare tjännar va? Det är mindre än en genomsnitlig kaffehämtare, förlåt kontorsarbetare.

Ring små firmor, det är lättare att gömma sig på en stor firma, jag mennar är det tre på firman och 1 missköter sig märks det fortare än om det är 100 och en missköter sig.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
prulle skrev:
2511521 1 konkurans finns
2 har aldrig varigt med om otrevliga hantverkare när det varigt några här hemma
3 prisskonkurans? Du vet inte vad en genomsnitlig hantverkare tjännar va? Det är mindre än en genomsnitlig kaffehämtare, förlåt kontorsarbetare.

Ring små firmor, det är lättare att gömma sig på en stor firma, jag mennar är det tre på firman och 1 missköter sig märks det fortare än om det är 100 och en missköter sig.

1) Ja, med den är långt ifrån vad den borde vara. Då skulle inte så många tacka nej när man ringer om uppdrag i tex hemmet.

2) De flesta är trevliga om man accepterar vad de gör. Om man dock blir missnöjd med arbetet som gjorts så är det desto mer komplicerat. Dock har jag aldrig träffat på någon som lyckas med det fundamentala att ta av sig skorna inomhus. Det är lite märkligt.

3) Du vet inte vad en kaffehämtare tjänara va? ;)

En snickare tar mellan 320-450 /h vitt och 200-300 svart. Inte speciellt ovanligt att ligga på lite över 20' i vit lön vilket innebär ca 14-16 efter skatt. Därtill är det sjukt vanligt att toppa med 3000-5000 kr svart i månaden. De flesta kontorsråttor som inte är chefer eller har lång universitetsutbildning ligger inte långt därifrån.

/Olzki (Har en kompis som e snickare)

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det finns en anledning till att kommunisterna i LO skriker sig hesa så fort ett utlänskt byggbolag vill jobba i Sverige. Fy fan, man mår illa.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Kia skrev:
2511323 Du har fattat hela idén med hantverkare.... :tummenupp

E ni sånna där brudar som står med plaket "Marry me" utanför Kumla när Ausonius friges också? :tungan

/Olzki

valmers skrev:
2511587 Det finns en anledning till att kommunisterna i LO skriker sig hesa så fort ett utlänskt byggbolag vill jobba i Sverige. Fy fan, man mår illa.

Visst är det så.

/O

Last edited:

Kia

Guest
Olzki skrev:
2511627 E ni sånna där brudar som står med plaket utanför Kumla när Ausonius friges också? :tungan

/Olzki

E ni sånna där brudar som står med plaket "Marry me" utanför Kumla när Ausonius friges också? :tungan

/Olzki

Näää behöver inte....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Olzki skrev:
2511567 1) Ja, med den är långt ifrån vad den borde vara. Då skulle inte så många tacka nej när man ringer om uppdrag i tex hemmet.

2) De flesta är trevliga om man accepterar vad de gör. Om man dock blir missnöjd med arbetet som gjorts så är det desto mer komplicerat. Dock har jag aldrig träffat på någon som lyckas med det fundamentala att ta av sig skorna inomhus. Det är lite märkligt.

3) Du vet inte vad en kaffehämtare tjänara va? ;)

En snickare tar mellan 320-450 /h vitt och 200-300 svart. Inte speciellt ovanligt att ligga på lite över 20' i vit lön vilket innebär ca 14-16 efter skatt. Därtill är det sjukt vanligt att toppa med 3000-5000 kr svart i månaden. De flesta kontorsråttor som inte är chefer eller har lång universitetsutbildning ligger inte långt därifrån.

/Olzki (Har en kompis som e snickare)
1. Du sa just varför, om man har mycket jobb att välja mellan så skulle jag också välja bort dom när någon står å kontrolerar mig, fast å andra sidan är det mer möjlighet till extra inkomst där,

2. Det är väll klart man tar av sig skorna om det inte är i garage, ej inreddkällare eller liknande? Slipper gärna ha dom där 5 kg klumparna på mig...

3. Ja se där konkurans utsätt dom ;) (dock ger hantverkar yrken mer förslitningar)
av dom där 3-500 får man knappt 100.. (elektriker/larm)

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Om jag ska bära in en ruta på 150kg till någon så inte fan stannar jag i hallen och tar av mig skorna.
Sen springer man väl inte över en åker och klampar in med skorna.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Stoppsladd skrev:
2511025 Kanske beror på att på "landet" kanske det är svårare att blåsa den lokala bonden eller vad det kan vara som kanske meckar med ett och annat själv?

Kanske enklare att bre på lite om man ska hem till nån "city slicker" som knapp har sett en skruvmejsel å göra nåt jobb?

/ Stoppis (som bor i en röd stuga på "landet")

Jo sen är det kanske inte samma "sug" efter hanverkare så man måste göra ett bra jobb för att få komma tillbaka.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
BTW, jag hantverkar gärna i Sthlms-trakten. Kaklar, monterar kök, installerar vad-det-nu-är etc. Helst kök och el. Där har jag bäst koll.

PS. Jag tar av mig skorna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tjoffe skrev:
2511892 Har tyvärr ingetdera. :arsele :)

Fnys, då är du ingen äkta väsbybo. Barn som föds i Väsby är tatuerade vid förlossningen, pansarlänken får de i dop-present av Marabouanställd gammelmormor (43 år). Cross kör man till dagis och Iron Maiden lyssnar man på i första klass.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Starstriker skrev:
2511983 BTW, jag hantverkar gärna i Sthlms-trakten. Kaklar, monterar kök, installerar vad-det-nu-är etc. Helst kök och el. Där har jag bäst koll.

PS. Jag tar av mig skorna.
Vitt eller svart?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept