Folk borde lära sig att respektera en överenskommelse. :handslag
Funkar inte.
Folk borde lära sig att respektera en överenskommelse. :handslag
Vi ska bygga ut huset, men jag börjar mer & mer ruttna på att ta kontakt med hantverkare, hur i HELVETE får man tag på dessa välartikulerade trevliga proffsiga killar som jobbar i Arga Snickaren etc? finns dom på riktigt??
Vi ska bygga ut huset, men jag börjar mer & mer ruttna på att ta kontakt med hantverkare, hur i HELVETE får man tag på dessa välartikulerade trevliga proffsiga killar som jobbar i Arga Snickaren etc? finns dom på riktigt??
Angående städning av arbetsplatsen.
Vill du som kund betalar för de timmar som gubbarna lägger på städning, eller gör du det hellre själv för att minska antalet timmar som gubbarna är där?
Och jobbet är på offert, är det då inskrivet i kontraktet att arbetsplatsen ska städas?
Allt handlar om pengar..
På marksidan är det enklare, bara att gräva ner all skit
Hehe..
Tjejen pluggar till installationsingenjör och hade därför praktik 4v med en rörkrökare. Hon var ganska snart less på alla extra turer på stan som gjordes då man "glömde en grej på firman"...
Angående städning av arbetsplatsen.
Vill du som kund betalar för de timmar som gubbarna lägger på städning, eller gör du det hellre själv för att minska antalet timmar som gubbarna är där?
Och jobbet är på offert, är det då inskrivet i kontraktet att arbetsplatsen ska städas?
Slutstädning är ju en sak.
Men jag har aldrig sett ett snabbt och bra bygge där det ligger en massa onödig skit framme.
Det gäller andra branscher också. Verkstäder där verktygen ligger huller om buller och maskinerna är grisiga brukar oftare utföra ett pissigt jobb än en verkstad där det är ordning och reda.'
Bra arbetare håller i regel ordning.
Nu börjar en nyanserad och rättvis bild av hantverkarskrået på TV4. Kunder som beställer fel, kunder som lejer in arbetskraft för att de själva inte vet hur jobb ska utföras.
Fy fan för kunder
Gällande övrprisandet från byggbranschen känns det som att de TROR att de är ovärderliga. De kanske borde sponsras med ett gästbesök på nån föreläsning i (kvant)mekanik för 2-årsstudenter eller nåt så de fick lite perspektiv på vad folk som förtjänar 40lax i månaden kan.
Priset bestämms av marknaden som i alla andra branscher.
Du har ju fortfarande valet att göra allt själv om du har tiden och kunskapen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|