Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
Det är bara en tidsfråga. Jag åker över tranebergsbron ett par gånger om dagen. Måsarna brukar landa där och sola i dom första solstrålarna. När solen står lågt så ser dom nästan inte när man kommer.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
+200 km/h

Vad hade hänt om det varit ett visir/hjälm ?

1031961_600.jpg

ATT60964.jpg

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Brukar ta en, två fåglar per säsong i genomsnitt. Tog en okänd fågel på bakhjulet med min gamla zx12.a så hela nedre kåpan lossnade/sprack, i övrigt har det inte blivit skador. Skulle inte vilja ha nåt större i huvudet iallafall...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har aldrig fångat någon fågel med hjälmen. Däremot har jag råkat ut för att en fågel flög in precis bakom framhjulet. Klippte den med grenrör/motorblock. Kändes knappt men det blev ett fint moln med fjädrar bakom och en del blod och grejor på hojen.

En bekant klippte en duva i typ 120 och tog den rätt i bröstet. Resulterade i 3 brutna revben.

Så har man otur kan det göra rätt ont att ta fåglar i farten.

Snuseman

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Hoj
06 KTM Superduke + RD350
Koltrast i ca 80 km/h, tur man inte kom snabbare för det kändes.
Tog på sidan av visiret på en spliter ny hjälm, efter det blev visiret trögt att öppna och stänga :/
Undrar vad som hänt om den träffat mitt på visiret?

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Halvfull flaska t-röd på axeln och en duva samma dag. (samma axel)
Båda upplevdes mjuka.
Väntade givetvis på en tredje träff som aldrig kom.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kom i en skön kurva i ca 120 när ett gäng fasanhonor lyffte från diket. Bort från vägen så fort de kommit en meter upp så vänder hela bunten 180g & flyger rakt in över vägen tog 2 med hojen & en på axeln kändes som en medicinboll, den komprimerades fint. Sån tur så tog den precis på axelskyddet så jag gasade vidare:) Annars så klippte jag 2 sparvar på en eller 2 dagar en på framhjulet eller nåt sånt & den andra kom fint framför hojen & svepte upp med full vingbrädd & blev fint upplyst av framlampan för att sedan smacka rakt in i den, såg ut som Scarecrowaffichen.

wilhelmo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Versys 650, -07. Suzuki VX800, Husqvarna modell 24 -47
Duva

Nickade en duva kring 150 knyck, den touchade enbart men small till rätt bra ändå. Framförallt reagerade jag över att det gick så jäkla snabbt; sågt den långt i förväg; reagerar; sjunker ner med huvudet men då var den redan framför ögonen på än.
Rätt nyttigt att få ett praktiskt exempel på hur liten chans jag hade haft att stanna för en älg...

Micke89

Mike The Bike
Gick med
16 May 2008
Hoj
KTM300exc, BMW R90/6
Bröstade ner en sparv, svala eller någon annan småfågel
Fått en Bofink (eller småfågel)
Jag gillar hur folk drar till med någon fågelart när dom inte vet vad det är, det är ju inte så att det finns ett gäng med småfåglar där ute :D

Jag har iaf blivit träffad i huvudet av en rackare som mellanlandade på kåpglaset i runt 140km/h, kändes inte så värst då glaset tog den värsta smällen.

ps.
Jag tror det det var en kolibri, struts eller annan småfågel
ds.
:tummenupp

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Såg en fågel komma emot mig och jag försökte ducka men jag nickade den, på andra sidan vägen står det ornitologer med sina kikare och tittar ut mot sjön som jag passerar.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
En fiskmås som vände över vägen, i sista sekunden vände han på huvudet och tittade på mig. Pang på kåpglaset sen över och träffade mig på axeln, ner på vägen bakom mig sen flög han vidare.
Och en räv som kom upp ur diket och sprang rakt in i min stövel, han blev sittandes på vägen men när jag vände tog han fart och sprang vidare.
En annan gång fast med bil så klippte jag en fasan, först tog han i fronten sen framrutan och över bilen ner på vägen. När jag kollar i backspegeln dyker ännu en räv upp ur diket och tar fasanen och drar vidare, ingen turfågel det..

Hopsan

Me like BEER.....mmmmm
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX750R
Jag gillar hur folk drar till med någon fågelart när dom inte vet vad det är, det är ju inte så att det finns ett gäng med småfåglar där ute :D

Jag har iaf blivit träffad i huvudet av en rackare som mellanlandade på kåpglaset i runt 140km/h, kändes inte så värst då glaset tog den värsta smällen.

ps.
ds.

Strurtsar brukar vara livliga så här års:D

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Krockade med kråka, vänster hand och backspegel. Blev ganska kladdigt...men gjorde inte ont.

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
fladdermusens röv sitter kvar på din läpp o haka. Jag kolla i speglen o jo visst, där satt det äckliga helvetet kvar hängandes ut ur käften...mmmmmmm..ögat var blå/lila 2veckor.

Munnen full av samma som du, :D -skrattar-

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Tog en fågel på väg till Lelles i Uppsala, hade tänkt mig maxa min street triple när en fågel sätter sig mitt på vägen och oklok som man är väja jag till höger och den flyger upp och träffa min vänstra backspegel och sen min vänster arm. laztur låg bakom och tycket att det såg riktigt kul ut när fågel typ explodera.. :rofl

Själv hade jag så jävla ont armen så jag trodde att den var av :död

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200

ps.
ds.

rofl... ingen känd fågel då ... fågelkändis :död
not inlägg längre upp... okänd fågel... håller på dö av skratt

bättre en småfågel i fejjan än skata i skrevet

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...