Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Silwer skrev:
gt3 är ju en värre 996 turbo har jag för mig, så den lär gå bättre än en 993 turbo.
Men jag är inte direkt Porschekunnig.
Men det e jag serru ;)

ska man ta det enkelt så är GT3 en trimmad Carrera och GT2 en trimmad Turbo...

Dock tror jag GT3an piskar Turbon på bana då det är mer av en Club räjser ;)

Bättre än 993 Turbo vet jag inte riktigt... det blir nog jämnt rakt fram.. men svänger det så sticker GT3:an :yoparty
 

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR250
Några rekord på ringen med Porsche.
996 turbo 7.56 (-00 och nyare)
GT3 -03 7.54 (är snabbare än GT3 99-02)
993 turbo 8.08 Har jag för mig...(96-99)
Kanske bättre nu var ett tag sen jag läste dessa siffror men inte vad jag har hört...
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Nisse Järnet skrev:
Biturbo på M5:an? Eller kompressor? Mer info tack!


Killen har huserade lite i gbg för ngra årsen..har inte direkt ngra uppgifter men återkommer med info :tummenupp Vet att bi-turbo är vanligast men har för mig d satt kompressor på maskinen. Sett bilen en gång innan jag stötte på aset då han ville rejsa..tur att vägen hade kurvor :banana

Såg en kväll förra sommaren en Corvette Grand Sport utrustad med vingar,spoilers,kjolpaket,raceupphängning alá GT1. Blålackad med vita stripesinslag o 2 stora frågetecken på dörrsidorna i centrala GBG. Ryktas att den ger runt 1000 hp.

Ngn här som vet vem d är???
 
Last edited:

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Silwer skrev:
där ser man, rätt väntat den bilen är helt enkelt betydligt snabbare i toppfart än en blade.
Hur fort går en firestorm då föresten?

Firestormen skall väl göra strax över 250 km/h har jag för mig.
Har haft ca 270 på mätaren så det kan väl stämma rätt bra.

Forskade lite fakta om den röda gt3:an efter förnedringen.
Vad jag har hört så skall den bilen inte vara helt orginal.

Hade varit kul att få tag på honom och filmat ett race.
Samt att få veta om den e orginal eller ej.

Imponerande bil :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KickAss_Prod´s skrev:
Tråden kanske har varit uppe innan...

D eju mycke snack om hur mycke bättre en mc accar mot en bil osv.
Har mött en Ferrari 575 Maranello ca.600hp och vid ett annat tillfälle en trimmad BMW M5 Alpina ca.850 hp

Var helt jämt mot M5:an. Ferrarin fick jag en lucka på kanske 30m efter 2mils vansinne. Då har bilen krängt över hela vägen o ändå inte kommit närmare i kurvor. Inget man vill göra om!

Möter du en riktigt hårig bil så e d inte så lätt o ibland e d helkört. Är ju ensak o läsa på pappret men när du väl e där så...

Det finns ingen M5 Alpina.

Det kan ha varit en B10 Biturbo i värsta fall. Eller så var det en M5 med alpinastickers :hihi

Jag blev dragen av en riktig M5 på motorvägen. Men den bilen gör mer än de 220+ min 400 gör....

750RR
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
kajlyl skrev:
Vet inga exakta värden, men en orginal GT2 gör 0-100 på runt 4sec (inte många som klarar med hoj) 0-200 på ca 9sec och toppar över 315km/h :Bugar

det sätter väl allt utom turbo byggen på plats iaf :p

Inte en chans att en GT2:a gör 0-200 på 9 sek! I så fall är den snabbare än en Ferrari Enzo och det är den definitivt inte. Lägg på cirka 3 sek så hamnar vi nog ganska nära verkligheten.
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
KickAss_Prod´s skrev:
Tråden kanske har varit uppe innan...

D eju mycke snack om hur mycke bättre en mc accar mot en bil osv.
Har mött en Ferrari 575 Maranello ca.600hp och vid ett annat tillfälle en trimmad BMW M5 Alpina ca.850 hp

Var helt jämt mot M5:an. Ferrarin fick jag en lucka på kanske 30m efter 2mils vansinne. Då har bilen krängt över hela vägen o ändå inte kommit närmare i kurvor. Inget man vill göra om!

Möter du en riktigt hårig bil så e d inte så lätt o ibland e d helkört. Är ju ensak o läsa på pappret men när du väl e där så...

Öh? Alpina förädlar inga M-bilar! :fakta Så, vad var det egentligen du körde mot? :va

edit: missade mavericks inlägg...
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Silwer skrev:
...Annars är det jhu så att exrema sportbilar går fortre än våra hojar, så när mna kommer upp i höga farter 250+ så seglar de om i vilket fall.
Jag har inte orkat läsa alla sidor i den här tråden men felet är att ni inte åker med långsving och turbo. :tummenupp
Om bilarna är redigt moddade så måste ju knarrarna också få vara det, eller hur?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
nej, det är där det lustiga kommer in, det jämförs alltid mot millionbilar eller moddade monster, sen anses det klarlagt att bilar är värre än hojar.
Egentligen skiter jag fullständigt i om det rullar några hundra hojdräpare på vägarna, det är jäkligt kul för en billig penning att åka hoj, ska man ha lika kul med bil så kostar det flis som fan.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Gix skrev:
Öh? Alpina förädlar inga M-bilar! :fakta Så, vad var det egentligen du körde mot? :va

edit: missade mavericks inlägg...

Man kan se i inläggen tat det är 850hk här o 1000hk där i gatbilar, men de där bilarna har man aldrig ens hört talas om, det är nog rätt mycket snack med.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Silwer skrev:
Man kan se i inläggen tat det är 850hk här o 1000hk där i gatbilar, men de där bilarna har man aldrig ens hört talas om, det är nog rätt mycket snack med.
Japp.

Bygg en bil för 500 000:- och bygg en knarr för lika mycket. Eller bara halva pengen för den delen så kan vem som helst räkna ut hur det slutar. :D
Det jag alltså menar (liksom Silwer) är att jämförelserna haltar lite. Standard knarr för 140 000:- + ett slipon är orättvist att jämföra med en bil för 1/2-1 miljon.

Off topic:
Inom streetracingen brukar det ibland dyka upp en eller annan mer eller mindre värstingsportvagn. De har ingenting att hämta. De enda som överhuvudtaget har nåt att komma med relaterat en gammal välmasserad 8:a är en 4wd med rejält påställd turbo. Men en gammal hederlig Nova eller liknande är ju mycket trevligare! :) Och kostar bara en femtedel att bygga jämfört med en sån där modern plastic fantastic! Och ger fortfarande 500 hk låååångt efter att turbon har rasat i det där moderna smacket!
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
I början av det glada 90-talet kom jag körande med min ZX10:a i ca 150 på en öde landsväg när en Audi V8:a vrålade förbi i ca 200. Hmmm, det var ju en klar provokation så man hängde ju på. När det öppnade sig en raka så gav jag allt hojen hade och passerade Audin med 275 på mätaren. Efter rakans slut sänkte jag hastigheten till de 150 jag hade haft innan så Audin kom ikapp efter en stund. Han lade sig snällt bakom utan att försöka köra om igen, hehe! :yoparty
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Robban_C skrev:
Off topic:
Inom streetracingen brukar det ibland dyka upp en eller annan mer eller mindre värstingsportvagn. De har ingenting att hämta. De enda som överhuvudtaget har nåt att komma med relaterat en gammal välmasserad 8:a är en 4wd med rejält påställd turbo. Men en gammal hederlig Nova eller liknande är ju mycket trevligare! :) Och kostar bara en femtedel att bygga jämfört med en sån där modern plastic fantastic! Och ger fortfarande 500 hk låååångt efter att turbon har rasat i det där moderna smacket!

Förvisso, men de gamla amerikanska vrålåken är bra tråkiga ändå. De låter som traktorer och ser inte roliga ut för fem öre. Sedan är jag inte överförtjust i trimmade japsar heller för den delen. Råtrimmade EVO:s eller Skylines är snabba, men speciellt snygga är de inte. Då gillar Jag grymma standardbilar (BMW M3, Ferrari 360 osv) mycket mer även om jag vet att de inte har mycket att hämta i streetracingsammanhang.
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Förvisso, men de gamla amerikanska vrålåken är bra tråkiga ändå. De låter som traktorer och ser inte roliga ut för fem öre. Då gillar Jag grymma standardbilar (BMW M3, Ferrari 360 osv) mycket mer även om jag vet att de inte har mycket att hämta i streetracingsammanhang.

En trimmad V8 låter ju underbart och en hel del av jänkarna har underbar styling t ex Cuda -70, Camaro -67.
Pizza racers som M3 ser ju inget ut, en Ferrari är bättre, men en M3 :dummer
 

TEAM K.A.P

Nothing comes close
Gick med
5 Nov 2003
Ort
.
Hoj
.
KickAss har rätt!
Även om d inte riktigt va en M5 utan en Alpina men maskinerna ser rätt lika ut för ngn som inte är direkt bilintresserad :tummenupp Motorn e dock inte ngt från BMWfabriken...vansinnigt hemmabygge rättare sagt!

Angående monsterVetten me frågetecken på dörrsidorna så säger ryktet att den lämnar 1000 pållar och den går mest på vanliga vägar här i GBG. Men d va ett tag sen man såg den.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
RW skrev:
Förvisso, men de gamla amerikanska vrålåken är bra tråkiga ändå. De låter som traktorer och ser inte roliga ut för fem öre. Då gillar Jag grymma standardbilar (BMW M3, Ferrari 360 osv) mycket mer även om jag vet att de inte har mycket att hämta i streetracingsammanhang.

En trimmad V8 låter ju underbart och en hel del av jänkarna har underbar styling t ex Cuda -70, Camaro -67.
Pizza racers som M3 ser ju inget ut, en Ferrari är bättre, men en M3 :dummer

Finns annat än motorljud och kraft, de gammla jänkebilarna är just gammla, låter som resonansburkar inuti osv.
Visst en m3 ser ganska slätstruken ut, men den går bra, speciellt om det svänger lite, att det inte kan jämföras med ferrari det förstår alla, men priset är ett annat med.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Silwer skrev:
Finns annat än motorljud och kraft, de gammla jänkebilarna är just gammla, låter som resonansburkar inuti osv.
Visst en m3 ser ganska slätstruken ut, men den går bra, speciellt om det svänger lite, att det inte kan jämföras med ferrari det förstår alla, men priset är ett annat med.

Blev rätt förvånad när jag hörde en audi rs6'a dra iväg, trodde det var en rejält trimmad jänkare innan jag vände mig om för att titta. Klart bra tryck i den.
 

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR250
I ärlighetens namn har en bil för en halv till en miljon inte en sportmössa någonstans mot en standard 600. Har för mig att en CBR600-03 gör 0-100 på 3.1s och 0-200 på 9.5s (När bike testade 600cc i våras) Sen om vi tar lite bantider så har man har en medelgod Chaufför som kör tar man väl sig runt Gelleråsen på strax under 1.10. Ingen Porsche Ferrari eller Bmw i prisklassen upp till 1-1.5miljoner har en chans mot detta, kanske kan komma ner på tider runt 1.15 i bästa fall. När Fredrik Ekblom låg och testade sportdäck tror jag han körde1.19 med gatdäck på en M3a och 1.17 med ”gatslicks”. Vilket är tider man kommer ner på efter ett par bandagar med hojen. Detta för en hoj som kostar 0.1ggr bilen. Tack vet jag HOJ!
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top