Har du kört på fyllan?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fyllekörning med moppe ska vi nog inte ens gå in på här...

Tror alla har satt sig på en cykel packad någon gång i sitt liv. Ses som samma sak enligt lagen; styrstångsfylleri.
Oavsett om det är en cykel,moppe eller turbo-sportis.

Och för att svara på frågan; JA.
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
När man kör hojj är man nykterist:mad: Det har alldrig hänt att jag har kört hojj eller bil på fyllan:yoparty Det har fått bli taxi i dessa fall:D
 

Smagatusk

Guest
Undrar om du är lika tuff när du har mejat ner ngn liten unge efter en av dina "oskyldiga" fyllekörningar.

Det kan inte vara lätt att vara dum i huvudet!

Ligger det nån rim och reson i ett livslångt straff i form av skam och vanära för ett dåligt beslut man gjorde när man var 16 bast? Sjysst straffsats...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ligger det nån rim och reson i ett livslångt straff i form av skam och vanära för ett dåligt beslut man gjorde när man var 16 bast? Sjysst straffsats...

Ja, det tycker jag faktiskt! Och skriv gärna här innan du ska ut och fylleköra och var du ska köra så kommer jag gladeligen och trycker upp styret i röven på dig!

Fattar inte hur du resonerar när du försvarar folk som kör rattfulla. Men du tänker säkert om när ngn du bryr dig om blir påkörd av ett rattfyllo.
 
Last edited:

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Kört på fyllan åkt dit å sonat för det också.. Å jag kan säga att det e mycket jobb tar ca 2.5 år efter att man åkt fast efter att man kan leva ett "normalt" liv efter det.. Kommer aldrig göra det igen å aldrig någonsin dagen efter..

Men en sak jag undrar e hur folk kan säga att dom aldrig kört på fyllan å aldrig kommer göra det men att köra lite för tidigt dagen efter är mer eller mindre ok. Det e väl precis lika illa å e lika mycket fyllekörning som efter några öl.
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
Tror alla har satt sig på en cykel packad någon gång i sitt liv. Ses som samma sak enligt lagen; styrstångsfylleri.
Oavsett om det är en cykel,moppe eller turbo-sportis.

Och för att svara på frågan; JA.

Finns inget som heter styrstångsfylleri i lagen. Det kan på sin höjd ses som vårdslöshet i trafik. Grunden för att åka på rattfylleri är att det är ett motordrivet fordon. Cykel platsar inte i den kategorin. Men minimoto/go-kart på inhängnat område. Det tåls att tänka när man är på nästa svensexa eller kickoff.
 

Smagatusk

Guest
Ja, det tycker jag faktiskt! Och skriv gärna här innan du ska ut och fylleköra och var du ska köra så kommer jag gladeligen och trycker upp styret i röven på dig!

Fattar inte hur du resonerar när du försvarar folk som kör rattfulla. Men du tänker säkert om när ngn du bryr dig om blir påkörd av ett rattfyllo.

Har aldrig försvarat de som kör fulla, endast sagt att det är inte "det värsta" man kan göra. Folk får ju vara försiktiga med superlativen för sen finns det inte mycket kvar att säga om pedofiler, om rattfyllon är det värsta. Men vad vet jag, du kanske tycker det är värre med rattfulla än peddon. Grattis till dig i så fall.:huvet Har heller aldrig planerat att köra rattfull, så styret kan köra upp själv, böghög.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har aldrig försvarat de som kör fulla, endast sagt att det är inte "det värsta" man kan göra. Folk får ju vara försiktiga med superlativen för sen finns det inte mycket kvar att säga om pedofiler, om rattfyllon är det värsta. Men vad vet jag, du kanske tycker det är värre med rattfulla än peddon. Grattis till dig i så fall.:huvet Har heller aldrig planerat att köra rattfull, så styret kan köra upp själv, böghög.

Har inte sagt att rattfyllon är värre än mördare eller pedofiler. Däremot tycker jag att hela gänget borde få samma straff. Dom borde skeppas ut till ngn avlägsen ö där de kan ******* köra på varandra och slutligen slå ihjäl varandra.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Swish skrev:
Bara cyklat på fyllan.
Gick rent åt helvete, slog sönder hela ansiktet, slog ut och sönder en massa tänder och fick 7 kotor förskjutna i nacke och rygg. Förlorade så mycket blod genom ansiktet att jag fick en blodtransfusion på akuten, samt diverse operationer.
Så cykla ALDRIG på fyllan!
Ajajaj... min kusin gjorde exakt samma sak för ett antal år sedan.
Efter det hade jag väldigt klart för mig att aldrig ens cykla när jag är full, och det har jag inte heller gjort! Det är svårt nog att gå hjälpligt när man är riktigt rund om fötterna

Ajajaj... min kusin gjorde exakt samma sak för ett antal år sedan.
Efter det hade jag väldigt klart för mig att aldrig ens cykla när jag är full, och det har jag inte heller gjort! Det är svårt nog att gå hjälpligt när man är riktigt rund om fötterna:rolleyes:
Låter inte alls roligt det där!

Jag skulle ta cykeln hem en gång när jag var riktigt jävla aspackad, jag kunde knappt stå. Jag sa innan jag cyklade iväg att detta kommer inte att sluta väl. Till min stora förvåning gick det lika bra som vanligt att cykla. Jag drog t.o.m. en wheelie på ca 100 meter.
:va
Jag använder alltså inte hjärnan när jag cyklar. Eller kan man dra någon annan slutsats av detta?
 

IGNJATOVIC

Guest
Låter inte alls roligt det där!

Jag skulle ta cykeln hem en gång när jag var riktigt jävla aspackad, jag kunde knappt stå. Jag sa innan jag cyklade iväg att detta kommer inte att sluta väl. Till min stora förvåning gick det lika bra som vanligt att cykla. Jag drog t.o.m. en wheelie på ca 100 meter.
:va
Jag använder alltså inte hjärnan när jag cyklar. Eller kan man dra någon annan slutsats av detta?

Att du är grym på att cykla? :va

:D
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
VM i trådlyft? :D

Inte i Sverige. Fast dagen efter har det väl hänt att man absolut inte skulle vilja prova att blåsa, men det är ju svårt att veta om man fortfarande är berusad eller bara bakis. Försöker hur som helst undvika att köra på förmiddagen efter en blöt kväll.

Däremot körde jag båge i Grekland efter ett par drinkar för några år sedan. Vi bodde i en by, och ett par kompisar bodde i en stad några mil bort. De ringde och undrade om vi ville komma över, och eftersom vi inte hade kunnat ta oss hem igen med buss hyrde vi en båge istället. Nu var det ju inte så att jag svepte drinkarna precis innan vi åkte, och dessutom vet jag inte vad de har för promillegräns i Grekland, så jag är iofs tveksam till att det tekniskt sett var styrfylla, men lite kymigt kändes det.

Iofs troligen inte i närheten av lika farligt som att ta hojen tre mil i grekisk rusningstrafik i shorts och t-shirt till dykbåten hela resten av veckan...
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
endast cross på en lägda när det var fest. Det var någon tävling om bakhjulsåka.

Killen som vann körde en 12a över hela åkern rätt så packad.

en honda cr250 03

Det roliga var att killen som vann inte är så duktig på köra, han var bara väldigt nära på att köra åt helvete över hela lägdan sen löste det sig :D

Killen som lånade ut crossen hade festen och är väldigt trevlig. (själv hade jag aldrig lånat ut crossen)
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Såg snöskoter debatten i början av tråden, har misst släkt å vänner i skoterolyckor med alko inblandat, men ändå är det "legalt" att ta en pilsner och köra mellan stugorna, men det är skillnad på att ta 3-4 öl och 10... Det är hårt att säga men är omdömmet så kasst att man kör efter 10 får man nästan skylla sig själv...
 

Dominator-Rocks

Guest
Såg snöskoter debatten i början av tråden, har misst släkt å vänner i skoterolyckor med alko inblandat, men ändå är det "legalt" att ta en pilsner och köra mellan stugorna, men det är skillnad på att ta 3-4 öl och 10... Det är hårt att säga men är omdömmet så kasst att man kör efter 10 får man nästan skylla sig själv...


Omdömmet blir kasst efter 10 öl :fakta
Iaf mitt, men jag kör iofs inga motordrivna fordon för det!
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är väl inte guds bästa barn jag heller...
Åkte dit dagen efter med 0.23 promille i blodet. Höstlöv låg i kurvan och min fina första hoj blev mos. Hade prövotid och båda korten bortblåsta. Träffade polisenmannen efteråt och han sa att hade du väntat 20 min så hade du klarat dig. Kändes jäkligt tungt då, men så här 12 år senare tycker jag nog att det var rätt åt mig...
Tänk inte på att köra, ens dagen efter!

/Moralpappa David
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tror alla har satt sig på en cykel packad någon gång i sitt liv. Ses som samma sak enligt lagen; styrstångsfylleri.
Oavsett om det är en cykel,moppe eller turbo-sportis.

Och för att svara på frågan; JA.

Jag har cyklat i fyllan men aldrig kört något med motor, inte ens moppe (troligen för att jag inte haft någon).
Men att köra mc/bil eller liknande i fyllan hoppas jag att jag aldrig gör :hihi

Svar nej
 

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Vargklippa är nykterist och har aldrig kört och kommer aldrig att behöva tänka på detta vare sig på festen eller efter festen. Tråkigt att vara förare på sin 30 fest förstås.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top