Har du kört på fyllan?

Dominator-Rocks

Guest
På en 80cc scooter i Grekland ung och apdum!

På samma scooter skjutsade polarn mig en kväll när vi skulle ner och äta...

Vi kommer in på en enkelriktad (där trafiken är skyltad i våran färdriktning) gata där vi möter en Taxi som kommer i 700 knyck polarn sliter i frambromsen och scootern går i backen jag hoppar av likt en stuntman men kompisen åker i backen :näsblod

ALDRIG MER!
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Har kört dagen efter nån gång men alldrig med hoj, därimot har jag blivit skjutsad på hoj när jag var berusad. vet ni hur det ligger till med det? visst är det olagligt?
jag och en kompis hade en tvist hurvida det var olagligt eller ej.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har kört dagen efter nån gång men alldrig med hoj, därimot har jag blivit skjutsad på hoj när jag var berusad. vet ni hur det ligger till med det? visst är det olagligt?
jag och en kompis hade en tvist hurvida det var olagligt eller ej.

Jag vet inte 100% säkert faktiskt men jag tror att det är samma regler för fylla på hoj som för bil. Dvs det finns inga regler om att passagerare måste vara nyktra. Dock är det ju om inte annat enormt korkat. En passagerare på motorcykel kan ju påverka ganska mycket genom att till exempel luta sig eller dra i föraren. Eller eventuellt också ramla av om det vill sig illa. Jag skulle i vart fall vare sig skjutsa någon full på MC eller sätta mig bakom om jag själv druckit. Det känns helt enkelt för farligt.
 

Smagatusk

Guest
Finner det märkligt att folk har så´n extrem avsky för folk som kör onyktra. "Det är det värsta man kan göra", "dummare personer får man leta efter" osv. Jag skulle kunna rada upp en hel helvetes massa saker som är värre än vara en potentiell mördare. T ex att just VARA en mördare! I vilket fall som helst kan jag säga att eventuellt kan jag ha varit påverkad när jag kört bil. Var ute på en pub, drack 3 stora starka under 2 timmar. 3 timmar senare när jag skulle hem (5 timmar efter första ölen), stötte vi på några snutäckel, som vilka jag frågade om jag skulle kunna få blåsa för att se om jag var laglig (kände mig asfräsch, men inte alltid att man är det). Snutarna frågade om jag inte trodde de hade nå´t bättre för sig än att låta mig blåsa. Jag tyckte inte det verkade som det eftersom de stod och pratade med varandra. Blev sne och körde hem.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Tja, jag klotade min 125:a i diket när jag skulle hem från en fest när jag var yngre (full som ett ägg). Vad har jag vunnit?:D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har väl hänt några enstaka gånger när det har krävts.
Och dagen-efter-körning tycker jag inte är värre än att köra när man är trött, och det har väl alla gjort?
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
nån gång på moppe har hänt men det är dumt nog.

Jag var däremot ute o körde med ett par motard killar här i Uk och i "pausen" så rullar de en feting och drar i sig och sen ut och köra igen :skrämd Jag var livrädd att ligga bakom så jag körde hem.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Skulle aldrig få för mig att köra hoj eller bil när jag är tankad. Även dagen efter är jag sjukt försiktig.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har kört både bil och hoj på fyllan. Dock så har jag inte kört hoj berusad i Sverige, bara utomlands (ifall det skulle göra saken bättre) :rolleyes:

Fyllekörning med moppe ska vi nog inte ens gå in på här...
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
Satt o tog några kalla i lägenheten i somras och kom på att hojen stod utanför porten och att jag var tvungen att ställa in den i garaget över natten.. jag var inte full men påverkad och dom 200 meterna jag körde då övertygade mig att jag ska fan aldrig köra på fyllan. kände direkt att inte motoriken, riskmedvetenheten balans etc etc var som det skulle..

fy fan
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ja, vad ska vi göra med honom. Vi kölhalar äcklet under en lastbil på en grusväg och lämnar honom åt kråkorna.

Skärp dig för helvete:mad:

Undrar om du är lika tuff när du har mejat ner ngn liten unge efter en av dina "oskyldiga" fyllekörningar.

Det kan inte vara lätt att vara dum i huvudet!
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Bara cyklat på fyllan.
Gick rent åt helvete, slog sönder hela ansiktet, slog ut och sönder en massa tänder och fick 7 kotor förskjutna i nacke och rygg. Förlorade så mycket blod genom ansiktet att jag fick en blodtransfusion på akuten, samt diverse operationer.
Så cykla ALDRIG på fyllan!

Ajajaj... min kusin gjorde exakt samma sak för ett antal år sedan.
Efter det hade jag väldigt klart för mig att aldrig ens cykla när jag är full, och det har jag inte heller gjort! Det är svårt nog att gå hjälpligt när man är riktigt rund om fötterna:rolleyes:
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
kommer aldig att göra de. körkortet och livet är mer värt än att komma hem några min fortare :tummenupp
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
ja ja igår va senast då jag drack och rökte på skitkul något alla måste prova på

Njaeee, men har åkt med en som kört bil på rökt, själv va la man redigt full då, hehe de va en färd ut i skogen på 90 vägar i över 160km/h o sen ut på motorvägen i 245km/h o polaren klotta nästan i räket tills jag ryckte till han o skrek till akta räcket, då regera han.

Annars har la de vart någon gång full på moppetiden, kör häldre lite full en bakis, hämskt o köra bakis :(

Men har slutat med fasonerna o suppa sen 4år tilbaxs så de e ju lungt :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Var är pollen? Jag tycker man blir mer avslappnad som full. Har lättare att sålla bort sådant som är onödigt och man hetsar inte upp sig så mycket över sådant som annars får en att bli galen. iof somnar man ganska lätt...:gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top