Har du kört på fyllan?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ajajaj... min kusin gjorde exakt samma sak för ett antal år sedan.
Efter det hade jag väldigt klart för mig att aldrig ens cykla när jag är full, och det har jag inte heller gjort! Det är svårt nog att gå hjälpligt när man är riktigt rund om fötterna:rolleyes:

Jo, det är ju det.. Jag trillade flera ggr med cyklen innan det verkligen smällde. Men full som jag var så var inte omdömet vad det skulle, och jag fortsatte cykla. Det har jag bittert fått ångra, eftersom ryggen och nacken aldrig kommer bli bra igen.
Men man lär så länge man lever, jag har lärt mej att man inte ska röra cyklar! :D
 

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Inte MC eller bil men i 15års åldern hände det att man tog moppen efter ett sex-pack
 

Kia

Guest
Har aldrig nånsin kört på fyllan. Varken bil eller hoj. Om man är så jävla dum att man gör något så fruktansvärt förtjänar man att göra illa sig ordentligt.
 

Tommy.exe

Guest
Har aldrig nånsin kört på fyllan. Varken bil eller hoj. Om man är så jävla dum att man gör något så fruktansvärt förtjänar man att göra illa sig ordentligt.

Ja fy faan.. det kan ju likställas med att spränga ett dagis!

:dummer
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Intressant att folk här i så hög grad önskar andra människor olycka och skador, istället för uppvaknande och insikt. Tror att mycket av skiten i det här samhället kommer av att man glömmer tänka ett steg till och börjar skruka hämnd och straff och blue murder. När har nånsin hämnd fört oss som mänsklighet i nån vettig riktning.
En annan sak jag inte förstår är att man väljer ett fortskaffningsmedel som cykel, instabilt och utan skydd.Kunde nog åkt på och kötta nån fryntlig cyklist när jag körde taxi, tror de är självmordskandidater allihop. Brorsans klasskompis på högskolan färdade aldrig sin utb. Cyklade utmed vägen på en intilligande, längsgående parkering och skall gena. Bilisten hade inte en suck. Hans smala lycka var att bakomliggande bil var blåvit med ljusspel på taket.
Tror alla har nåt de behöver förlåtelse för, jag vet att jag har.
Heder åt dem här som vågar berätta vad de gjort och sen tagit konsekvenserna och ändrat sej!
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Jo, det är ju det.. Jag trillade flera ggr med cyklen innan det verkligen smällde. Men full som jag var så var inte omdömet vad det skulle, och jag fortsatte cykla. Det har jag bittert fått ångra, eftersom ryggen och nacken aldrig kommer bli bra igen.
Men man lär så länge man lever, jag har lärt mej att man inte ska röra cyklar! :D

ja du fy fan va man kan slå sig när man kör på stångfylla!!! been there done that...:D
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Alla tror att man kör på fyllan pga dåligt omdömme eller att man e dum i huvet osv, kan ju finnas andra anledningar.
Men död åt alla för fan.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
:va Orkade aldrig siffa genom hela tråden, men det verkar vara mycket kloka männsikor, några skenheliga och några lika puckade som jag.

När jag var yngre och dummare så körde jag på fyllan en gång. Hade krökat till ute i obygden och haft med mej en polare som blev ordentligt dålig. Så pass att han inte kunde gå, sitta eller stå. Jag försökte släpa honom fram till vägen och få en bil att stanna och hjälpa. Men de få bilar som var ute saktade in och gasade där ifrån med en rivstart! :va

Jag fick panik, jag måste ju få hem polarn, (mobilen fanns inte på den här tiden)! Tog beslutet att springa hem och hämta hojen och lämna stackarn i diket, allt för att lyckas få hem stackarn. Vid det här laget kände man ansvaret att få hem killen, och jag ska inte säga att jag vart nykter, men man skärper sej rätt så redigt.

Efter allt så fick jag hem polarn på hojen, inga dagisbarn dog på vägen, han slapp en alkoholförgiftning i diket... Visst, man SKA SJÄLVKLART INTE köra på fyllan, och jag har inte gjort om tabben sedan dess. Men jag vetefan hur det gått om jag inte fått hem honom...

Där har ni en fyllekörning iaf...

EDIT: Sedan dess så sätter jag mej inte bakom ratt/styre ens dagen efter...
 
Last edited:

KJECOP

Guest
Njet!

Jag har aldrig kört moppe, hoj, bil, skoter, snöskoter, båt, eller cyklat då jag druckit så mycket som en öl (jo efter EN lättöl har det hänt).
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ungefär den enda trafikregeln jag inte har brutit.
Dom andra kan man bryta mot med förnuft, men grejen är den att sprit påverkar förnuftet...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Njet!

Jag har aldrig kört moppe, hoj, bil, skoter, snöskoter, båt, eller cyklat då jag druckit så mycket som en öl (jo efter EN lättöl har det hänt).

Vadå cykla rekommenderar ju tom vår kära överåklagare Sven-Erik Alhem som transportmedel när man har druckit....:D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Njet!

Jag har aldrig kört moppe, hoj, bil, skoter, snöskoter, båt, eller cyklat då jag druckit så mycket som en öl (jo efter EN lättöl har det hänt).

Det vore intressant att veta var din ( skyhöga ) moraliska gräns går..

Berg o dal bana?

Kickbike?

Rullskridskor?

Hockeyrör?

Rulltrappa?

Fritt fall?

Gymnastikskor med inbyggda hjul ( ja det finns )

Glida på en isfläck?


Har det att göra med registrering? Eller var går gränsen egentligen?

Får man åka full på inlines egentligen?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jora kört moppe nångång för ett antal år sen.
Sen har man väll kört dagen efter o vetat att man ligger på gränsen/lite över gränsen om man får blåsa, både hojj o bil.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
En bekännelse

Ja tre gånger, den senaste var nog snart 10 år sen.

1. 16 år - Cyklade på fyllan och såg inte stenblocket. I ena stunden cyklade jag och i den andra hade jag käften full med grus och blod. :)

2. 17 år - Gammal Vespa i en by söder om Bari (Sydöstra Italien). Efter en fest på stranden ville vi hem och det var ett under att jag o polaren kom hem överhuvud taget.

3. 20 år - Bil. Jag o en polare satt hemma och drack, missade sista bussen in till stan när vi kom på den briljanta idén att ta hans bil. Han ville inte köra så jag gjorde det. In till stan, fickparkerade som en gud (där kan vi snacka om millimeterprecision). Blir nekad i dörren till nattklubben och blir ombedd att gå ett par varv och försöka igen senare. Det är det sista jag kommer ihåg tills jag vaknar upp i en buske i utkanten av city.

DÄR och DÅ fick jag en riktig tankeställare om vad fan jag sysslade med... sen dess är det det värsta jag vet. Däremot vet jag inte om jag kan moralisera över det då jag själv inte varit perfekt i det avseendet. Det enda jag har att säga är att det verkligen inte är OK!


Mina två.
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Meen, så det är olagligt att cykla på fyllan. Det ör man ju jämnt till och från bussen när man varit på krogen.. Fort som faen brukar det gå, sen så vågar man hoppa genom snövallar å sånt. Då är det ju faktist roligt å cykla:tungan

Cykla på fyllan är väll ungefär samma som å gå mot röd gubbe. Alla gör det..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Meen, så det är olagligt att cykla på fyllan. Det ör man ju jämnt till och från bussen när man varit på krogen.. Fort som faen brukar det gå, sen så vågar man hoppa genom snövallar å sånt. Då är det ju faktist roligt å cykla:tungan

Cykla på fyllan är väll ungefär samma som å gå mot röd gubbe. Alla gör det..

Att i sig cykla berusad är inte straffbart däremot kan du ju lyckas med div trafikbrott som cyklist och straffas för dem.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
På moppe hände det väl några ggr att man åkte hem mer eller mindre full utan att fatta vad man eg gjorde. :gnissla

Dock fyllde man snart 16 och fick en bil i present, strax därpå fick man lämpet...
En SAAB 900 T16 med 17" & skruvat laddtryck var en FET bil på den tiden... Några öl senare skulle man visa polarna & dåvarande cheyen att man visst kan göra en fuck-you-burnout (det var eg här som det uttrycket myntades :D ) med FWD. Gick bra den gången! Kan Iofs berott på att allt hände på föräldrarnas uppfart :yoparty
Helgen efter hade man FF & obligatorisk fest, då knyckte en "polares polare" nycklarna och kom inte ens 100m innan hann satt den rakt igenom entrén till den lokala Vivobutiken.

Året efter så skulle man på en fest i grannstaden men sa nej i sista sekund! Polaren, utan körkort, baxxa sin morsas bil & på vägen hem var han full som en kamel.. Resultatet? Två döda, en grymt skadad. Då lär man sig rätt fort att inte köra påverkad.

Nu är det här världens värsta moralkaka (utan strössel)..
Men om man funderar på om man kan köra eller inte så kan man inte det..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top