Ja med din inställning kan du ju glömma hojj närmsta tiden.
Bara för man är student betyder det inte att man inte kan har råd.
Är enbart en fråga om hur mycket man vill och med tanke på att du skrev att du Älska att åka hojj så borde det ju ligga rätt högt upp..
Alla kan allt ha råd och köpa en relativt fin hojj, frågan är bara hur många som orkar jobba lite extra/spara/leva fattigare för att få råd.
Krävs ju inga jättesummor direkt.
Nej. Alla har inte råd att skaffa en fin hoj faktiskt. Dom flesta kan greja det men inte alla. Sen är det ju som du säger en fråga om vad man vill och kan försaka.
Tycker man det är OK att bo i en skokartong utan möbler och sova på en madrass på golvet och leva på snabbmakaroner och ketchup så kanske det går. Men det är långt ifrån alla som är villiga att göra en sådan uppoffring.
Även om man kanske inte är direkt fattig som student i Sverige så finns det ju faktiskt andra saker man måste ha råd med.
Hyra kostar, mat kostar, kläder kostar och beroende på vad man pluggar så kostar litteraturen en hel del. Och litteraturen måste man i princip ha för att greja utbildningen.
Oavsett vad man tycker så är hojåka inte direkt billigt. Hojen kostar i inköp. Man ska ha hjälm, ställ mm. Det kostar. Försäkring kostar, Bensin kostar, service och däck kostar.
Jag kör en hoj som är relativt billig att äga och den kostar i alla fall närmare 2000 i månaden med däck, olja, bensin och försäkring. Det har jag lätt råd men men jag har full förståelse för att en person som inte har så stora marginaler inte har råd.