Har man här att göra eller inte?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Finns det något internetforum eller fritidsintresse över hufvud taget som inte känns uppförstorad om man ställer den mot krig och svält menar du?
Playstation? Hojåkning? Film? Cheyer? Festa? Fotboll? Alkohol? Ligga? Skidåkning? Fallskärm? Dykning?

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Jag hade inte råd.

Jag skaffade mig råd. Man kan inte ha allt. Prioriteringar lilla gumman. Man kanske får hoppa över trerättersmiddagen och den där bion varje fredag.

Du anar inte hur lite man kan lägga på mat t.ex. :näsblod
Kläder finns billigt :fakta

Edit: Nu kastar jag ju visserligen sten i glashus eftersom jag inte har bytt upp mig än. Men det beror mest på att jag anser att hojarna inte är värda vad de kostar nu på våren. Lite senare på säsongen blir det dock köp om inte himmlen trillar ner.

Har jag skrivit något om dyra vanor? Jag brukar nog mest vara hemma om helgerna, njuta med en god bok osv. Och nej jag går inte och shoppar kläder varje månad, ytterst sällan det blir av faktiskt. Smink har jag nästan aldrig heller så det jag har räcker länge.
Dock kostar det att leva, och jag har fler intressen än ett. Djur tex. Och nej, jag tänker inte göra mig av med hund och katter för att ersätta dem med en hoj. Även om jag älskar att åka hoj. Jag älskar nämligen mina djur mer.
Jobbar extra gör jag redan. Men nej jag har INTE tillräckligt mycket över i dagsläget för att JAG skall anse att jag kan unna mig varken körkort/hojkort/bil/hoj.
Vi är alla olika och har olika liv. Att det går ihop för någon innebär inte att det måste kunna göra det för alla andra också. Om man pratar i termer om att "det är bara att skaffa" osv så känns det rätt mycket som att man tappat både koll och respekt för pengar.

Hade tråden varit en rent självcentrerad fråga hade jag skrivit jag och inte man. Att flertalet envisas med att få detta till någon snyfttråd där jag skriker ut om hur illa behandlad jag känner mig är riktigt löjligt. Jag ställde en fråga för att se hur det var med den allmänna inställningen. Och också för att ge lite infallsvinklar ur mitt egna perspektiv, jag kan ju i förlängningen inte tala om andras tankar som någon sorts allsmäktig, utan får därför fokusera på mina egna tankar kring saken.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Måste inflika att det är ganska korkat att säga att ALLA har råd att köpa hoj för det är bara att göra vissa uppoffringar.
Sååå mycket mer än bara kostnaden av hojen tillkommer.
Alla som har hoj vet det, och för mig blev det lite av en chock när jag insett vad jag gett mig in på trots att jag räknade med extra extra stora marginaler.
Alla de där små extra grejerna man inte tänker på när man bestämmer sig för att äntligen köpa hoj gör så att det drar iväg ganska ordentligt.
Jag hade tex tur och fick tag på ett bra ställ för 2000kr hade räknat med minst 10000kr.
Sen blev det resten av utrustningen och även fast jag fick ett riktigt bra pris på hjälmen så bar det iväg lite till.
Sen är det försäkring och p-plats för vissa. reservdelar och verkstadstid för oss som inte är födda med en verktygslåda i arslet.och tillbehör så som fotpinnar och sits för passagerare om man vill köra nån annan än sig själv.
Sen är det inte gratis att ta lappen heller för dom som inte har en vän eller familjmedlem att övningsköra med.

Och det är inte ens allt. Men att köpa och äga hoj är inte en billig hobby som alla kan ha.
Tyvär.

Det är bara humbug.

Och ni studenter som har råd att köra hoj, fet credd till er för utan mitt jobb skulle jag köra en risig nissan sunny från 68.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Nu har jag ju inte läst så många inlägg så med risk att min inlägg blir ointressant så kör jag på och ger mina 50öre ;)

I mitt tycke så får du väl hänga här så mkt som du vill.
Följer du inte reglerna så har vi ju moderatorer som sköter den biten.

En bra början är väl att man har motorcykelintresse för all del då det huvudsakligen snackas motorcyklar här, men det är ju upp till dig och inte mig egentligen... Se det mer som en önskan från min sida att man på ett eller annat sätt hänger här för att man har anknytning till motorcyklismen.

Att du tex vill ragga upp en hojåkare är alltså en skälig anledning enligt mig... :O

Å andra sidan finns ju off topic med flera andra inriktningar så jag tar nog tillbaka allting :D

Har lite här och var sett antydningar, och upplever mig fått pikar riktade till mig själv också någon gång emllanåt, i stil med att man inte har här att göra. till saken hör såklart att jag tillhör den lilla(?) skara som inte har hojkort eller hoj. Däremot har jag åkt med andra mycket och tycker det är Så kul! Så självklart vill jag i framtiden, när jag får möjlighet, ta hojkort själv. I och med att jag inte har hoj själv och inte står inför ett nära förestående köp av någon så har jag inte fått någon särskilt brinnande intresse för det tekniska i min "hojpassion". Jag älskar att se en schysst hoj, älskar än mer att åka med på en. Men jag har inte utvecklat något större intresse för olika märken, motorer, modeller etc etc.
Men likförbannat älskar jag att åka hoj. Och jag har även trivts väldigt bra i sällskap av hojfolk. Men till saken. Skall man alltså skita i att hänga på SH om man inte har någon hoj eller något hojkort? Har man inget här att göra om man inte kan leva ut sitt intresse till fullo just Nu? Det känns nämligen som att man får lite taggarna utåt ibland just pga detta. Då oavsett vad man skriver i för trådar.
Personligen skriver jag helst om saker jag känner att jag kan någonting om. Medan jag stannar vid att läsa när jag är mer osäker kring mina kunskaper. Jag är övertygad om att när hojkort och hojköp är mer nära i tiden så kommer jag sätta fart i de mcrelaterade forumtrådarna också. Men hittills, i dagsläget, har det stannat vid att stifta fler bekantskaper i hojkretsarna, där jag trivts mycket bra irl, samt att debattera i OT forumet.
Det beror alltså inte på att jag inte gillar att åka hoj, för det gör jag verkligen. Och att jag inte har hoj eller hojkort än har inget med bristande intresse eller ogillande att göra. Men är den allmänna inställningen att man inte har här att göra om man inte Äger hoj och/eller Innehar hojkort? Blir man automatiskt diskvalificerad då? Är man välkommen eller ovälkommen? Måste man påtvinga sig ett mer tekniskt intresse i "förtid" och surra massa i mctrådarna redan nu för att inte bli diskad?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror faktiskt ärligt talat att ingen hade lagt märke till / brytt sig om att du saknade hoj/hojkort innan du startade tråden.

Så mycket väsen gör du inte av din blotta existens att det kan störa någon (utom möjligtvis dom som ägnar sig åt att läsa i alla tjejers "garage" i hopp om att finna... tja, vad vet jag, bilder kanske?)

Det finns flera här som saknar hoj och flera som övningskör, så ta ut ett körkortstillstånd (det är väl fortfarande gratis) så är du på samma nivå som många andra här.
Hittar du dessutom någon som vill ta ut papper och vara din handledare och kanske till och med övningsköra med dig så är du ju på god väg!

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Jag tror faktiskt ärligt talat att ingen hade lagt märke till / brytt sig om att du saknade hoj/hojkort innan du startade tråden.

Så mycket väsen gör du inte av din blotta existens att det kan störa någon (utom möjligtvis dom som ägnar sig åt att läsa i alla tjejers "garage" i hopp om att finna... tja, vad vet jag, bilder kanske?)

Det finns flera här som saknar hoj och flera som övningskör, så ta ut ett körkortstillstånd (det är väl fortfarande gratis) så är du på samma nivå som många andra här.
Hittar du dessutom någon som vill ta ut papper och vara din handledare och kanske till och med övningsköra med dig så är du ju på god väg!

Körkortstillståndet kostar 220 kr, andra avgifter som kommer är kunskapsprov 180 kr, körprov 840 kr och tillverkning utav körkortet 120 kr. Den totala avgiftskostnaden för ett mc kort är alltså 1360 kr och då är det inte inräknat trafikskolans avgifter.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08

:klappar

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...

Jag hade inte funderat över frågan om det inte hade antytts något om saken. Vare sig det gäller mig personligen eller rent allmänt. Sedan varken tror eller förväntar jag mig att jag, eller någon annan, kan bli omtyckt av alla. Men det är ju inte samma sak som att man vill slippa, eller undrar om man kommer kunna slippa, onödiga gliringar för att man inte har hoj och/eller hojkort - oavsett vad man skrivit och i vilken tråd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade inte funderat över frågan om det inte hade antytts något om saken. Vare sig det gäller mig personligen eller rent allmänt. Sedan varken tror eller förväntar jag mig att jag, eller någon annan, kan bli omtyckt av alla. Men det är ju inte samma sak som att man vill slippa, eller undrar om man kommer kunna slippa, onödiga gliringar för att man inte har hoj och/eller hojkort - oavsett vad man skrivit och i vilken tråd.

Tja, även jag har sett antydningar om att "vissa tjejer är här bara för att visa brösten och ragga", men inte var du den förste jag tänkte på direkt.
Det har funnits en del riktiga uppmärksamhetsjunkies här från tid till annan, men dom brukar försvinna rätt snart.

Men du vet ju bäst själv om du får direkta gliringar, dom indirekta kan du strunta i, dom ÄR inte riktade mot dig.

Angående att en del mest hänger i OT, so what, det gör jag med, visst läser jag även i mcrelaterat, men det är sällan jag känner för att ge någon annan smakråd när det gäller skinnställ eller råd om hur man lättast får snutjag, så jag skriver inte lika mycket där.

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
nu orkar jag inte läsa igenom alla 14 sidor men har du blivit tillsagd att lämna sidan av någon eller?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Att enbart dra in på maten är ju rätt idiotiskt.
Man kan ju jobba lite mer, köp lite mindre nya kläder, res lite mindre m.m.

.

Jobbar 5skift, skumma tider, tanten jobbar också konstiga tider så när jag är ledig jobbar hon och viseversa.
Vet inte när jag skulle kunna jobba mer.
Har 3 ungar som behöver någon vuxen hemma.
Kläder köper jag inte mer än jag behöver.
Reser, tja någon vecka på semestern till danmark eller liknande är väl inte så mycket.
Pendlar till jobbet så för tillfället prioriteras en fungerande bil (A4 -05)
Bor i villa så det finns ställ att att stoppa $$ där också.
För min del är det väl inte bara ekonomisk utan även tidsmässigt svårt att få till hojåka.
Men nästa år då jävlar.....eller nästa.....eller året där på :banana

Är mindre nya kläder billigare än större nya kläder? :confused:

:hihi:rofl

Last edited:

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Självklart är du lika välkommen som jag..är
det måste vara intresset som förenar, har dom (Swedie) någon annan agenda-får han väl kasta ut mig :)

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
vafan hur lång ska denna tråden bli!?
Känns som TS bara vill ha mer uppmärksamhet!!
Är de någon som vet om de är en tjejen när jag läste presentationen så trodde jag de var en kille som bara vill jävlas och få massa gästboksinlägg från desperata hojåkare.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför kör du något som är mer att betrakta som en moped än en MC när du nu tycker Hayabusa är så bra, är det för att du är tjej? :confused:

Kanske för att det är hojen jag övningskör på (våga inte snacka skit om Keffe för då får du leta fram mina pumps från tolvfingertarmen), bara för att jag VILL HA en Koeniggsegg så är det ju inte säkert att det är en sån bil jag kör. Precis som att bara för att du kanske VILL knu**a Angelina Jolie (eller whatever om det är Brad du är ute efter) så kommer det aldrig att hända. ;)
Hayabusan är min drömhoj som du kanske kan läsa, men det är inte för den skull säkert att jag kommer att ha råd till den anytime soon. :tungan

Jag har ju faktiskt haft indraget körkort 4ggr utan att avregga mig härifrån sh! Vilket svin jag varit under dessa tider, som sabbat för alla som har körkort! Förstår givetvis att jag nu kommer bli livstidsbannad:Bugar
Herregud...

Borde inte du ha avreggat dig för typ en vecka sedan Mr Ramsne? :glömdet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanske för att det är hojen jag övningskör på (våga inte snacka skit om Keffe för då får du leta fram mina pumps från tolvfingertarmen), bara för att jag VILL HA en Koeniggsegg så är det ju inte säkert att det är en sån bil jag kör. Precis som att bara för att du kanske VILL knu**a Angelina Jolie (eller whatever om det är Brad du är ute efter) så kommer det aldrig att hända. ;)
Hayabusan är min drömhoj som du kanske kan läsa, men det är inte för den skull säkert att jag kommer att ha råd till den anytime soon. :tungan

Borde inte du ha avreggat dig för typ en vecka sedan Mr Ramsne? :glömdet

Keffe, är det en hoj?
Hayabusan är i alla fall ett jävla vrak, Triumph Rocket med kåpor typ, fast äldre konstruktion.

:tunn-is :gnissla

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...