Hardrock Ragge
Lifetaker and heartbreaker
- Gick med
- 27 May 2005
- Hoj
- Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Och hade du bemödat dig med att läsa åtminstone mina inlägg så
hade du sett att jag skiter högaktningsfullt i böterna utan inlägget
gällde huruvida det är befogat att gå ut med batongen i högsta hugg
för att slå mig om jag inte stannade... Vilket skulle kunna få mig att vingla
till och köra in i en mötande bil, av vägen eller lägga ner hojen...
Anledningen till att jag ökade farten är först och främst för att jag är nybörjare (tog hojkort den 11/10-06)och den var för att kompensera nerlägget när jag gick ut i mötande körfält..
Nerlägget var naturligtvis inte stort men för en nybörjare som fortfarande
lär sig så blir det uppenbarligen överdrivet gaspådrag...
Sen ville jag inte ligga i mötande körfält alltför länge heller, för min egen säkerhet...
För att bli en bättre hojförare så har jag precis avslutat steg 1 i SMC's broms och kurv kurs. Jag anmälde mig till denna kurs långt innan min fortkörning för att jag är högst medveten om min enorma brister och okunskap i framförandet av en hoj... Så det inte blir något tjafs om det...
Så det handlar inte om fortkörningen, även om jag kan tycka att det är
lite löjligt att bötfälla nån för 8km/h på 50 sträcka, jag hade fått mer respekt
för polisen om dom hade sagt åt mig att lugna mig...
Nöjd?
Nöjd o nöjd, j har ju fått ett svar iaf.
Hade du inte undanmanöverprov på din uppkörning? Eller du brassade på där också för att kompensera för nedlägget? Överhuvudtaget fattar jag inte hur ökad fart kompenserar ett nedlägg, blir svängen mer snäv genom att du gasar innan den? Det är nått som du borde lära ut för jag har aldrig talas om det tidigare.
Till skillnad från dig tycker jag att 8 km/h är rätt mycket på en 50 sträcka men iofs, det kan bero på att jag förstår mer än dig.