Absolut! Polisen borde kanske utrustas med tyngre vapen för att få stopp på alla idioter som kör i 58 km/h på 50-väg!Trafikpolisen gör en bra insats för alla i trafiken, dom värnar om oss alla.
Absolut! Polisen borde kanske utrustas med tyngre vapen för att få stopp på alla idioter som kör i 58 km/h på 50-väg!Trafikpolisen gör en bra insats för alla i trafiken, dom värnar om oss alla.
Nu går inte hjärnan på högvarv va? Vid ett betongslag mot armen, tror du det är mest sannolikt att hojåkaren:Okej, armbrott kan i värsta fall ske... Men so what, försöker man smita så tycker jag att det är rimligt. Men som jag sagt inte mer.
Jopp, hjärnan fungerar.Nu går inte hjärnan på högvarv va? Vid ett betongslag mot armen, tror du det är mest sannolikt att hojåkaren:
1. Håller sig kvar på hojen och stannar lugnt?
2. Faller omkull och riskerar livet mot främmande objekt?
3. Faller omkull och riskerar både sitt och andras liv?
Det va då fan va rediga ni va!
Jag tycker inte heller att man skall gnälla för att man har åkt dit när man har gjort något olagligt.
Men ni verkar ju lite väl tragiska.
Tråden handlar väl om att påföljden för att överskrida hastigheten med 8 km/h
är överdriven.
Skulle vara kul att följa med er i trafiken en dag, och se hur många minuter det dröjde innan ni själva överskred hastighetgränserna.
/Dan
Din tolkning av proportionalitetsprincipen är lite svår att följa.
Allt blir ett cirkelresonemang. Det håller inte rent filosofiskt.
Anta att poliskvinnan som stod i vägen var din syster. Hur ändrar du då din tolkning om den livsfara som motorcyklisten utsätter henne för?
Skulle inte din syster ha rätt att försvara sig?
på vilket sätt skulle barn tas som ett alibi för att köra från polisen?
Din tolkning av proportionalitetsprincipen är lite svår att följa.
Allt blir ett cirkelresonemang. Det håller inte rent filosofiskt.
Anta att poliskvinnan som stod i vägen var din syster. Hur ändrar du då din tolkning om den livsfara som motorcyklisten utsätter henne för?
Skulle inte din syster ha rätt att försvara sig?
på vilket sätt skulle barn tas som ett alibi för att köra från polisen?
Klev polisen ut eller UR?? Satt dom i bil så e det stort NEJ till den boten... Det får dom inte,, sen ska du be om att se provskjutningsprotokollet på den vägen dom stannade dig, och sedan ska dom mäta med måttband var dom tog din hastighet.. Dom slarvar som fan med det och då kan du köra därifrån utan en bot.. Samma sak om dom inte kan visa kalibreringpapper på lasern...
Blev stoppad av polisen idag då jag tydligen hade gjort den enormt stora dödssynden att köra 58 på 50 väg..
Trodde att jag hade missat en 30 skylt eller nåt när jag stannade....
Trodde inte att man åkte dit på 8 km/h, visst enligt lagen så
får man inte köra en kilometer för fort men 8 km/h på en 50 väg??
Det är ju inte ens möjligt att hålla om man satt med nosen i
hastighetsmätaren konstant?!?!
Vad jag anser är förmildrande omständigheter var att jag gick ut i mötande
körfält för att passera två bilar i vägrenen, varav den ena stog ÅT FEL HÅLL!
Och ligger jag i mötande så ökar jag farten för att ligga i fel fil så kort tid som möjligt...
Detta tyckte inte polisen var viktigt men med tanke på hur mycket skrämmande saker jag redan råkat ut för med bilar så ville jag inte vara nära...
Men som sagt var, det tyckte dom var ointressant.
I vilket fall som helst, till frågan/konstaterandet:
När polisen kliver ut med lasern i ena handen så tar hon fram batongen!! För att slå mig om jag inte stannar!!!
Med en sådan batong så blir man ju förlamad i den del den träffar!
Det skulle innebära att om jag inte skulle stanna så skulle hon slå mig på vänster sida och därmed med största sannolikhet få mig att antingen
lägga ner hojen eller ännu värre svänga ut i mötande körfält och fronta med
en bil... Kan det verkligen vara värt att potentiellt släcka en människas liv för att personen inte stannar vid en fortkörning??
När jag påtalade detta för damerna så tyckte dom inte alls att det var konstigt, "...det är ju så många hojåkare som drar..."
Om detta är helt lagligt förfarande in Sverige så börjar jag bli väldigt
nervös.
Potentiellt dödad för att man kör 8 km/h för fort på en 50 sträcka...
Det känns som om Polisen har fått direktiv att göra vad som helst för
att stoppa alla fortkörare och det är en riktigt skrämmande tanke...
Tjejen som tog mitt vittnesmål när jag nekade förutsatte hela tiden att jag
hade åkt fast massor med gånger och visste precis hur allting funkade... Ungefär som om jag som hojåkare borde vara värsta typen av ligist... Har aldrig åkt fast för fortkörning och haft körkortet i 13 år...
Någon som råkat ut för liknande behandling?
Och seriöst, 8 km/h på 50 väg med god sikt?!?!?
Kan dom ens fälla en för det?? 8 km/h är ju knappt märkbart i bil ju?
Än mindre på en hoj där det räcker med att man nyser på gasen
för att den ska sticka iväg och motorljudet förändras inte speciellt mycket...
/Lite förvånad och jävligt skrämd
Jag ska slå DIG med en batong på armen så får du se hur kul det är!Självförsvar är inte helt enkelt kopplat till proportionalitetsprincipen. Bla Bla Bla...
Klev polisen ut eller UR?? Satt dom i bil så e det stort NEJ till den boten... Det får dom inte,, sen ska du be om att se provskjutningsprotokollet på den vägen dom stannade dig, och sedan ska dom mäta med måttband var dom tog din hastighet.. Dom slarvar som fan med det och då kan du köra därifrån utan en bot.. Samma sak om dom inte kan visa kalibreringpapper på lasern...
Jag ska slå DIG med en batong på armen så får du se hur kul det är!
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |