Hayabusa-tråden

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Är det någon som har en ganska ny busa som skulle kunna pm:a mig ett reg nr för försäkrings koll?Jag har kollat på äldre men jag tror att det kan skilja ganska mycket mot en ny eller nästan ny(gärna -05 och framåt helst -06).
Jag har varit i kontakt med en firma men dom hadde inte reggat någon -07a än och det kommer nog att dröja någon vecka till innan den var in reggad.
Står i valet och kvalet beggad eller ny,tips?
Tack på förhand
Fredrik
 

Myke

Busa Myke
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Hayabusa-00, CB750-71
Egetkrökt highpipe, lila kuts till salu

Nepp - hade nog också hållit original isf - tyckte high pipe versionen såg ut som en röris som fått spatt och haft för mycket fritid men man skall gå på det man känner själv för :tummenupp .//R

Svärfar är röris så jag skall be honom tigga ihop lite rostfritt så fort jag fått tag i två snygga burkar. Tycker alla originalsystem ser för stora och klumpiga ut (förrutom möjligvis MV agusta), kanske beror på min förkärlek till form och funktion framför egentlig nytta, vilket vi ingenjörer ibland kallar "over-engineering".:hojbusa

Har i veckan fått hem en färgmatchad singelkuts (blåmetallic) till min hoj så jag har nu en lilametallic över till salu som jag inhandlade i panik ifall de var svåra att få tag på! Inhandlades för 1330 kr så är det någon som behöver en lila eller vill lacka om så hör av er!:)

Myke
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Svärfar är röris så jag skall be honom tigga ihop lite rostfritt så fort jag fått tag i två snygga burkar. Tycker alla originalsystem ser för stora och klumpiga ut (förrutom möjligvis MV agusta), kanske beror på min förkärlek till form och funktion framför egentlig nytta, vilket vi ingenjörer ibland kallar "over-engineering".:hojbusa

Har i veckan fått hem en färgmatchad singelkuts (blåmetallic) till min hoj så jag har nu en lilametallic över till salu som jag inhandlade i panik ifall de var svåra att få tag på! Inhandlades för 1330 kr så är det någon som behöver en lila eller vill lacka om så hör av er!:)

Myke

Ok - alla gillar olika utseende men kan/har du räknat ut allt i röret inkl slutburkar osv så det ger max effekt, dämpar och ser bra ut? Ex Yoshi RS3 helröret klarar alla de punkterna jämfört med original och besikta utan problem :tummenupp .//R
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
va på mc-mässan o kolla lite på GP avgasrören till GSXR 750,, skulle det inte vara snyggt med en kort dämpare på busan ?. man skulle ju kunna bygga en kompakt dämpare som ser ut som spoilern under förarfotpinnarna, dubbla utblås eller bara ett ,,vad tycker ni ?
 

Myke

Busa Myke
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Hayabusa-00, CB750-71
Slipin/Boltin - slipon/bolton?

va på mc-mässan o kolla lite på GP avgasrören till GSXR 750,, skulle det inte vara snyggt med en kort dämpare på busan ?. man skulle ju kunna bygga en kompakt dämpare som ser ut som spoilern under förarfotpinnarna, dubbla utblås eller bara ett ,,vad tycker ni ?

Vidareutveckling:
Är det någon som reflekterat över utseendet när huvudburkarna varit demonterade och de svarta rören är kvar? Det kanske går att göra något fräckt slipin system med insatser inuti de svarta rören och ett snyggt avslut direkt under bakre fotpinnarna.:va Skulle förmodligen kräva en konande avtäckning framför monteringsflänsen för att dölja bultarna men det kanske går att likna GP-trattarna?:rolleyes:
Det blir nog inte varken besiktnings eller effekt främjande men kanske ballt!?:yoparty

Myke
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Vidareutveckling:
Är det någon som reflekterat över utseendet när huvudburkarna varit demonterade och de svarta rören är kvar? Det kanske går att göra något fräckt slipin system med insatser inuti de svarta rören och ett snyggt avslut direkt under bakre fotpinnarna.:va Skulle förmodligen kräva en konande avtäckning framför monteringsflänsen för att dölja bultarna men det kanske går att likna GP-trattarna?:rolleyes:
Det blir nog inte varken besiktnings eller effekt främjande men kanske ballt!?:yoparty

Myke

Jodå,senast förra helgen innan jag monterade på burkarna.
Det ändrar utséendet en hel del faktiskt,mycket mera slimmat men jag tror att du får problem med avgaserna vid rödljus o dylikt,speciellt för passageraren:gnissla
 

starre68

Starre
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Viksjö
Hoj
2017 Suzuki Hayabusa
Är det någon som har en ganska ny busa som skulle kunna pm:a mig ett reg nr för försäkrings koll?Jag har kollat på äldre men jag tror att det kan skilja ganska mycket mot en ny eller nästan ny(gärna -05 och framåt helst -06).
Jag har varit i kontakt med en firma men dom hadde inte reggat någon -07a än och det kommer nog att dröja någon vecka till innan den var in reggad.
Står i valet och kvalet beggad eller ny,tips?
Tack på förhand
Fredrik


Köp en ny 06:a
//staffan

www.hayabusa.nu
 

Myke

Busa Myke
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Hayabusa-00, CB750-71
Nu är den lila busakutsen tillbakalämnad och utbytt mot något annat nädvändigt! IXIL ovala kolfiber bolton, skitsnygga!:D Bike MC-demontering www.biketrollhattan.se hade två sprillans vänsterdämpare till Busa som inte var helt kompletta, därför till ett väldigt bra pris... Efter lite kontrollerade var det bara hålbilden till originalröret och positionen på IXUS plaketten som skillde en höger från vänster! Inga problem att plugga igen och borra nya hål på ena fästet och plaketten går ju att flytta till rätt sida och nita fast igen!:tummenupp
Nu har jag snart ett riktigt seriöst bolton klart så nästa steg blir att kröka ett par rör så att jag även kan sätta dem som highpipes men då får bakre pinnarna offras för att inte burkarna skall sticka bakom baklampan. Detta är dock inte lika brottom längre. Nu väntar första turen när vägarna torkat lite och då blir det gasa jävlar!:yoparty
 

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Ja då var man busa ägare då!Det vart en -01.
Har bara hunnit prova en liten sväng än pga det vita helvetet som envisas med att dyka upp hela tiden.
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Jag byter mitt mörka förhöjda kåpglas (rökfärgat) mot ett vitt förhöjt. Hör av dig om du är intresserad.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Nån här som monterat Turbo på era Busor, funderar på att hänga på en kit på min maskin med och det finns ju att köpa färdiga från firman i norr, men priset ,,, huuuuu ,,, 52900:- för det billigaste, så jag kollar om det e nån som pillat med detta på sin hoj för jag skulle gärna vilja ha typ en lista på ALLT som man behöver för att snickra på ett kit själv.

Har man bara en lista på allt så kan man säkert kolla upp vad det skulle kosta att köpa delarna separat ,,, men vem fan vet det kanske är billigare att köpa hela kitet där :confused:
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Nån här som monterat Turbo på era Busor, funderar på att hänga på en kit på min maskin med och det finns ju att köpa färdiga från firman i norr, men priset ,,, huuuuu ,,, 52900:- för det billigaste, så jag kollar om det e nån som pillat med detta på sin hoj för jag skulle gärna vilja ha typ en lista på ALLT som man behöver för att snickra på ett kit själv.

Har man bara en lista på allt så kan man säkert kolla upp vad det skulle kosta att köpa delarna separat ,,, men vem fan vet det kanske är billigare att köpa hela kitet där :confused:

Är själv sugen på TURBO:nicka
Spana in den här sidan http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php innehåller hur mycket info som helst!
Dennis som driver sidan driver även den här sidan http://www.hayabusaparts.com/ där han säljer bla. beprovade turbo system:fakta
 

andersy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Hayabusa 2001
Nån här som monterat Turbo på era Busor, funderar på att hänga på en kit på min maskin med och det finns ju att köpa färdiga från firman i norr, men priset ,,, huuuuu ,,, 52900:- för det billigaste, så jag kollar om det e nån som pillat med detta på sin hoj för jag skulle gärna vilja ha typ en lista på ALLT som man behöver för att snickra på ett kit själv.

Har man bara en lista på allt så kan man säkert kolla upp vad det skulle kosta att köpa delarna separat ,,, men vem fan vet det kanske är billigare att köpa hela kitet där :confused:


Har du kollat med Anders Brink?

http://andersbrink.se/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top