Busan funkar bra att toura med.. Framförallt om du vill fram jefligt fort...
Svårkörd, njae... Beror väl på vad du jämför med...Ska du jämföra med en 600 så kommer du få dig en rejäl upplevelse... Den kräver en bestämd hand i kurvan men väl där ligger den som ett strykjärn... Rekommenderar en 2-2,5cm höjning av röven samt en omdrevning från orginal 40 till 43 bak.. Då får man en riktigt go maskin som älskar att karva runt i böjarna..
Tanten sitter riktigt bra där bak säger hon själv.. Brukar få buffa till henne ibland så hon inte somnar...
Ska du välja hoj baserat på årsmodell så skulle iaf jag satsa på en 03- då de har alla uppdateringar som kom i den generationen..
99-00 fick en uppdatering med kamkedjesträckaren, 02- 32bitars ECM samt låskopplingen borttagen, 03- uppdaterad startmotorkoppling..
Ska du välja på försäkringskostnad så är 99
rna the way to go då många blev reggad på 73kw och det ger en försäkringspremie på 5k för hel..för en 33 åring i zon1...
För mycket kraft tycker jag inte... Det är min andra hoj och jag absolut älskar vridet i den här maskinen... Du börjar på 2500 rpm och sen är det en enda extrem knuff upp till varvstoppet och då åker du dit för fortkörning på alla svenska vägar.. Då har
du 5 växlar kvar...
Allt styrs av hur du kör..
Nackdelen med busan är väl sådär skojsiga bromsar direkt från fabrik..
Stålomspunnet och brembobelägg hjälper enormt mycket..
Kort sagt, du blir aldrig besviken på en busa...
Men tänk samtidigt på att inte jämföra med en 600, på något plan...
Den är trögare att styra, det är bra mycket mer massa att kasta omkring än en 600..
Du behöver inte varva alls när du ska iväg... 110 på motorvägen så tror jag den ligger straxt under 5k rpm med orginal drevning...
Den är sjukt mycket drag från botten och heeela vägen till varvstoppet...
Tantens ZX6R känns som en moppe efter att man kört en busa...
Den har grymt mycket bredare tank än en 600 så man sitter bra brebent..
Jag tycker du ska testa en... Svårt att beskriva känslan med något annat än
"Ett jefligt stort leende" men det säger alla som kör ett speciellt märke..
EDIT:
Den första busan på Automforum saknar en plastdel under oljekylaren och såg inte så fin ut i lacken..
Tvåan i gävleborg har gått vääääldigt lite för att vara 7 år gammal tycker jag
men stämmer det så är det ju underbart med både slipon och packväskor..
trean i Halland ser jag inte heller några fel med...
Fattar dock inte vad han menar med att kedjesträckaren har börjat "jobba"..