Hayabusa-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Tack tack!! :)

Jag har fått den uppfattningen att de flesta byter ut kåpan.
Höjd bak?? Hur gör man då???
Nja omdrevning känns inte aktuellt på ett bra tag, skulle kunna köra på "C mode" ett bra tag känns det som :tummenupp
Mer lättsvängd??? Jag är en fegis i kurvor men med denna känns det som om med rätt kurva kan jag få knäskrap :yoparty Kanske ska satsa på att få ner armbågen med då :rolleyes:

Någon jäkel hade plockat ur hela verktygs påsen, någon som skulle kunna redovisa vad den innehåller så jag kan plocka ihop en egen?

Svarade kanske liiite för fort... :D
Har du en GenII så är geometrin redan förbättrad..
Annars höjer man dom genom att byta ut stötdämparlänkaget/hundbenen..

Kan inte återge storlekar men nyckel för tändstift, bak & framhjul, insex i storlek 4, 5 & 6mm samt möjligtvis en kryss och planmejsel är väl saker som jag kommer på sådär rakt av.
Bara kolla runt på hojen vad du vill kunna lossa "i farten" :D

Jag skaffade en TRE-mod igår för att försöka få bort den ryckiga gången på lågvarv, men hojen gick som en påse skit med den inkopplad. Ryckte som fan och gick bara på fullgas, tomgången var helt väck.:gnissla

Vad kan detta bero på? Den var färdigkontakterad och vad jag kunde se så fanns det bara en sådan kontakt i elhärvan så jag borde inte ha kunnat satt den fel.

Har det något att göra med att jag har en powercommander på hojen?

Hilfe bitte!

Pillade du på nånting under luftburken? Tänkte om du missat nån vaccumslang eller nån kontakt till vaccumsensor för då går den som skräp.. TRE modden jag har i min växelindikator är bara aktiv när jag har växel i och kopplingen utsläppt.. Din borde ju rent teoretiskt funka på samma sätt..
Har du köpt en ren TRE så finns det bilder på installationen här
http://www.hayabusa.org/forum/new-owners-forum/62773-tre-install.html
Iofs samma om du har med växelindikator... :)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Pillade du på nånting under luftburken? Tänkte om du missat nån vaccumslang eller nån kontakt till vaccumsensor för då går den som skräp.. TRE modden jag har i min växelindikator är bara aktiv när jag har växel i och kopplingen utsläppt.. Din borde ju rent teoretiskt funka på samma sätt..
Har du köpt en ren TRE så finns det bilder på installationen här
http://www.hayabusa.org/forum/new-owners-forum/62773-tre-install.html
Iofs samma om du har med växelindikator... :)

Jag plockade loss TRE´n och då gick den som vanligt igen, så jag har inte råkat pilla loss någon vaccumslang eller dyl.

Den enda passande kontakt jag hittade i elhärvan var svart, men på bilderna i tråden du länkade till var kontakten vit så felet kanske är så enkelt att jag kopplade in mig på fel kontakt. :gnissla

Får kolla noggrannare ikväll och se om jag hittar en vit någonstans.
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Jag plockade loss TRE´n och då gick den som vanligt igen, så jag har inte råkat pilla loss någon vaccumslang eller dyl.

Den enda passande kontakt jag hittade i elhärvan var svart, men på bilderna i tråden du länkade till var kontakten vit så felet kanske är så enkelt att jag kopplade in mig på fel kontakt. :gnissla

Får kolla noggrannare ikväll och se om jag hittar en vit någonstans.

kablarna ska ju vara svart blå och rosa också tror det finns bara i denna kontakt..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
kablarna ska ju vara svart blå och rosa också tror det finns bara i denna kontakt..

Kom just hem från en sväng, jag hittade den vita kontakten längst inne i härvan och där gjorde den bättre nytta. Ryckigheten vid stadskörning är som bortblåst vilket är något jag stört mig på sen jag köpte hojen.:tummenupp

På hayabusa.org var det någon som skrivit att hojen blev mycket piggare på de första växlarna, men det märkte jag då inget av. Framhjulet lättar precis på 1-2-3 vilket det gjorde innan modden också.
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Pillade du på nånting under luftburken? Tänkte om du missat nån vaccumslang eller nån kontakt till vaccumsensor för då går den som skräp.. TRE modden jag har i min växelindikator är bara aktiv när jag har växel i och kopplingen utsläppt.. Din borde ju rent teoretiskt funka på samma sätt..
Har du köpt en ren TRE så finns det bilder på installationen här
http://www.hayabusa.org/forum/new-owners-forum/62773-tre-install.html
Iofs samma om du har med växelindikator... :)

vad gör 3 grunkan för förbättringar på din -99 ?
har en -99 också intresserad av allt +iga förbättringar...:)

Kom just hem från en sväng, jag hittade den vita kontakten längst inne i härvan och där gjorde den bättre nytta. Ryckigheten vid stadskörning är som bortblåst vilket är något jag stört mig på sen jag köpte hojen.:tummenupp

På hayabusa.org var det någon som skrivit att hojen blev mycket piggare på de första växlarna, men det märkte jag då inget av. Framhjulet lättar precis på 1-2-3 vilket det gjorde innan modden också.

Hmm där kom svaret också:D
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Härligt att det funkar...

Njae, märkte väl inte själv skitmycket men samtidigt så är det ju inte så ofta man vrider fullt redan på ettan.. Tanken är ju att den ska ta bort ändringen i tändkurvan genom att lura ECU att tro att man alltid kör på 4, 5 eller 6:an och därmed ge den aggressiva tändkurvan... Detta ska väl även att gå att ta bort med PCIII:an om jag inte missminner mig..
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Härligt att det funkar...

Njae, märkte väl inte själv skitmycket men samtidigt så är det ju inte så ofta man vrider fullt redan på ettan.. Tanken är ju att den ska ta bort ändringen i tändkurvan genom att lura ECU att tro att man alltid kör på 4, 5 eller 6:an och därmed ge den aggressiva tändkurvan... Detta ska väl även att gå att ta bort med PCIII:an om jag inte missminner mig..

köpte en sådan till en TL1000 som jag tidigare ägt där stod att den använde map för 5 ans växel och att den inte gör någon skillnad från 1/2 gas och upp men från tomgång till 1/2 rulle ska det vara skillnad ...
 

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Svarade kanske liiite för fort... :D
Har du en GenII så är geometrin redan förbättrad..
Annars höjer man dom genom att byta ut stötdämparlänkaget/hundbenen..

Kan inte återge storlekar men nyckel för tändstift, bak & framhjul, insex i storlek 4, 5 & 6mm samt möjligtvis en kryss och planmejsel är väl saker som jag kommer på sådär rakt av.
Bara kolla runt på hojen vad du vill kunna lossa "i farten" :D

Ok tack så mycket, jo det är den uppdaterade modellen så då var det redan klart :tummenupp
Ja jag får väl kika runt på saker och ting som kan vara bra att kunna lossa när man är ute och åker.
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Jahapp... där ser man... Nåja, ska också byta till en ny kedja när toppen ska bytas.. Insugsventil som käkat in sig i toppen troligtvis..
Går som om throttlarna står hel galet..

Olja finns det massor av... 4.3L för att vara någorlunda exakt.. :D
Lockupen är bortplockad, fundrar på om det är så att mutterhelvetet
som håller hela korgen har gängat upp sig... :(
Enda anledningen jag kan komma på till att det kan skramla där...

Ja har samma problem med kopplingen på min. Likadant med min förra hoj, en RF600. Tror inte de är nåt direkt fel. Ge fan i att stå still med handtaget utsläppt bara.:D Har förresten beställt lite prylar på ebay, har väntat i 17 dar, är de normalt? Säljaren var topprankad så ja ska väl inte behöva åka över och prata allvar med honom hehe
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ja har samma problem med kopplingen på min. Likadant med min förra hoj, en RF600. Tror inte de är nåt direkt fel. Ge fan i att stå still med handtaget utsläppt bara.:D Har förresten beställt lite prylar på ebay, har väntat i 17 dar, är de normalt? Säljaren var topprankad så ja ska väl inte behöva åka över och prata allvar med honom hehe

Jo, problemet för mig är att jag vill att busan ska låta som en Honda..
Bara insugs- och avgasljud och inte nåt slamrande.. Lite orimligt jag vet men men.. :gnissla

17 dar är inte omöjligt, betänk att förra veckan hade två arbetsdagar och 3 röda förutom helgen.. Sen rör sig bara paketet på vardagar så..
Sen beror det ju lite på vilken sorts frakt den är skeppad med, USPS har både 3 dagars och 3 månaders frakt men det vanligaste är ~7-21 dagars frakten.. Brukar ta 10 dagar till tullen.. Sen ska ju dom reagera och det är där det brukar ta stopp... Misstänker att du inte fick något trackingnummer?
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Jo, problemet för mig är att jag vill att busan ska låta som en Honda..
Bara insugs- och avgasljud och inte nåt slamrande.. Lite orimligt jag vet men men.. :gnissla

17 dar är inte omöjligt, betänk att förra veckan hade två arbetsdagar och 3 röda förutom helgen.. Sen rör sig bara paketet på vardagar så..
Sen beror det ju lite på vilken sorts frakt den är skeppad med, USPS har både 3 dagars och 3 månaders frakt men det vanligaste är ~7-21 dagars frakten.. Brukar ta 10 dagar till tullen.. Sen ska ju dom reagera och det är där det brukar ta stopp... Misstänker att du inte fick något trackingnummer?
Håller med om att det är ett störande ljud, säg till om du kommer på nån lösning! Nej fick inget trackingnr.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Håller med om att det är ett störande ljud, säg till om du kommer på nån lösning! Nej fick inget trackingnr.

Will do, i mitt fall så kan det bero på att jag stoppat i en
pryl i kopplingen som tar bort lockup funktionen på kopplingen..
Alternativ två är att ett lager i antingen kopplingen eller växellådan är dåligt men det känns väldigt otroligt på en hoj som bara gått 4k mil...
Lagrena i lådan är ju rätt kralliga..

Då är det nog bara att vänta men jag har hitintills inte upplevt några
problem med folk som har bra meriter på Ebay och jag har shoppat där de senaste 12-13 åren.. Största problemet är väl dålig packning av prylar, senast nu var nya toppen som var isärplockar och nerlagd i en kartong med lite plast runt så skruvar och dylikt åkte runt helt fritt.. :(

Sen har jag en gång råkat ut för att säljen jävlades och använde 3 månaders alternativet istället för 3 veckors..
Men jag har alltid fått prylarna.. Största bromsen är dock tullen som sagt var... Dom tar lätt en vecka på sig ibland.. Så du kan nog vara helt lugn.
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Ser spännande ut, varför kan man välja mellan 5an 6an eller avstängd, känns det någon skillnad? Det jag är ute efter är att få bort ryckigheten vid låga varv.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ser spännande ut, varför kan man välja mellan 5an 6an eller avstängd, känns det någon skillnad? Det jag är ute efter är att få bort ryckigheten vid låga varv.

Det är för att GIPro:n är anpassad för fler modeller så
man kan välja... Jag kör på femman men det spelar ingen som helst roll..
Ryckigheten kan även bero på osynchade throttlar!
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Will do, i mitt fall så kan det bero på att jag stoppat i en
pryl i kopplingen som tar bort lockup funktionen på kopplingen..
Alternativ två är att ett lager i antingen kopplingen eller växellådan är dåligt men det känns väldigt otroligt på en hoj som bara gått 4k mil...
Lagrena i lådan är ju rätt kralliga..

Då är det nog bara att vänta men jag har hitintills inte upplevt några
problem med folk som har bra meriter på Ebay och jag har shoppat där de senaste 12-13 åren.. Största problemet är väl dålig packning av prylar, senast nu var nya toppen som var isärplockar och nerlagd i en kartong med lite plast runt så skruvar och dylikt åkte runt helt fritt.. :(

Sen har jag en gång råkat ut för att säljen jävlades och använde 3 månaders alternativet istället för 3 veckors..
Men jag har alltid fått prylarna.. Största bromsen är dock tullen som sagt var... Dom tar lätt en vecka på sig ibland.. Så du kan nog vara helt lugn.

Sådär idag kom prylarna!
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top