Hayabusa-tråden

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Så, nu har även jag en sån där Tre inkastad under tanken, ska bli spännande att prova i morgon. Köpte den enkla utan växelindikator, jag brukar räkna så det kändes inte nödvändigt. Sedan skulle frugan ha värmehandtag monterad på sin kawwa, så nu har man miklat sig trött för idag. Kanske man får en :krama sen....
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så, nu har även jag en sån där Tre inkastad under tanken, ska bli spännande att prova i morgon. Köpte den enkla utan växelindikator, jag brukar räkna så det kändes inte nödvändigt. Sedan skulle frugan ha värmehandtag monterad på sin kawwa, så nu har man miklat sig trött för idag. Kanske man får en :krama sen....

Ja räkna kan jag också.. Hela vägen upp till 6.. Och sen lägger man i
sexan igen... och igen... och igen..

Fast idag gjorde jag tvärt om.. Hann faen inte växla..
Fick rödljus race på vägen hem via Åkeshov, vällingby osv..
Vart lite distraherad av mitt eget bakhjulåkande när jag slängde i tvåan
så det blev lite varvstopp.. Tillräckligt länge för att jag skulle hinna fundera på va faen den gick så dåligt för... :hihi
Sen när framhjulet tittade ner igen så var trean i så då fortsatte vi gasandet....
Jo jag vann nog men det är inte så svårt när man racear mot motarder.. :hihi Fast satan vad man inte kommer iväg fort med busan..
Det går verkligen inte att vrida nåt på ettan när man har lilla frugan med sig.. Blir bakhjul direkt.. :(
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fast satan vad man inte kommer iväg fort med busan..
Det går verkligen inte att vrida nåt på ettan när man har lilla frugan med sig.. Blir bakhjul direkt.. :(

I fjol hade jag originalhöjd fram och en höjningssats bak, men på test så svarvade jag 25mm distanser till styrkronan och tillverkade längre dogbones så jag fick samma geometri på hojen som innan när jag hade röven höjd men 25mm närmare backen.

I mitt tycke blev den mycket stadigare i hög fart och är ändå inte sämre att svänga med vad jag kan märka, jag har heller inte skrapat i vare sig kåpor eller fotpinnar (i norrlands inland finns iofs bara raksträckor och tjälskott) men om två helger ska jag på en bandag i Järpen så det lär väl visa sig vad som tar i först.

Hur som helst, efter sänkningen försvann alla tendenser till att lyfta framhjulet. Vid full makaron från ettan lyfter den framhjulet nån centimeter men aldrig så man måste slå av på gasen, så jag är helnöjd.:tummenupp
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Ja räkna kan jag också.. Hela vägen upp till 6.. Och sen lägger man i
sexan igen... och igen... och igen..

Då är det inte matten du har problem med, det är minnet..:D

Lilla frugan sätter sig inte bakpå mera sen hon fick eget kort och hoj, nu fattar hon tydligen hur jävligt jag kör.... Enligt henne..
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Då är det inte matten du har problem med, det är minnet..:D

Lilla frugan sätter sig inte bakpå mera sen hon fick eget kort och hoj, nu fattar hon tydligen hur jävligt jag kör.... Enligt henne..

Va? Vilket?? Jasså jaahaaa... Vad pratade vi om... :hihi
Det är obefintligt kan jag meddela!

Skulle ju ha varit trevligt om min också kunde skaffa kort men
det blir det nog inte dessvärre.. Trots att hon väger noll och ingenting och hojen är höjd som faen så påverkas den ju och blir duktigt mer trögstyrd.. :(
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Fast satan vad man inte kommer iväg fort med busan..
Det går verkligen inte att vrida nåt på ettan när man har lilla frugan med sig.. Blir bakhjul direkt.. :(

Måste nog vara nåt ägarspecifikt med din hoj, jag kommer alltid iväg först =)

Eller är detta ditt sätt att säga att du tycker att din fru väger för mycket...?!
Måste fråga henne om det näst gången jag träffar henne, samt ta med videokamera och se högern hon kommer att dela ut till dig :D.
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Nog blev det skillnad med TRE monterad allt, mycket jämnare gång vid konstant gas:)
Nu väntar vi på höjd kåpglas, ska bli skönt hoppas jag, just nu får jag fartsvinden precis under hakan, kallt ju....
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Måste nog vara nåt ägarspecifikt med din hoj, jag kommer alltid iväg först =)

Eller är detta ditt sätt att säga att du tycker att din fru väger för mycket...?!
Måste fråga henne om det näst gången jag träffar henne, samt ta med videokamera och se högern hon kommer att dela ut till dig :D.

Ja risken finns väl att det är ägarrelaterat..
Alldeles för het på gröten/gasen och vrider fullt..
Frugan brukar åsså gnälla om nåt skit hon kallar "förspel" :va
Fattar inte... Vet du??

Ja du har ju träffat frugan, hon är ju rätt stor... Alla 45 kilona.. :hihi

Nog blev det skillnad med TRE monterad allt, mycket jämnare gång vid konstant gas:)
Nu väntar vi på höjd kåpglas, ska bli skönt hoppas jag, just nu får jag fartsvinden precis under hakan, kallt ju....

Trevligt att det funka..

Jo DB kåpa rekommenderas.. Finns på diverser svenska siter som snackast om tidigare samt ebay, sitter själv och väntar på en ny kromad toppkåpa från England.. £53 endast... :)
Jaja, jag vet, det är lite ghey med kromkåpa men det är den enda som passar min förgsättning tycker jag..
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Har beställt DB av lokala handlarn i Hallstahammar, Waldens Motor, 745kr, inget att bråka om, igår prutade han två hundra för att tvinga mig köpa värmehandtag åt frugan. Han e bra att ha att göra med helt enkelt, och det betalar jag gärna några kronor extra för.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Har beställt DB av lokala handlarn i Hallstahammar, Waldens Motor, 745kr, inget att bråka om, igår prutade han två hundra för att tvinga mig köpa värmehandtag åt frugan. Han e bra att ha att göra med helt enkelt, och det betalar jag gärna några kronor extra för.

Oh faen.. det var ju ett bra pris! :tummenupp..
Lokala handlare med bra priser och bra service handlar man hos!
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Kåpglaset på plats, fungerar precis som jag hoppades, cruisinghastigheten kan ökas betydligt...

Nu e hojen klar för fjorton dagars äventyr i Norge, åker den 19 juni ihop med frugan, blir väl ca fyra hundra mil till slut, ska bli underbart. :yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kåpglaset på plats, fungerar precis som jag hoppades, cruisinghastigheten kan ökas betydligt...

Nu e hojen klar för fjorton dagars äventyr i Norge, åker den 19 juni ihop med frugan, blir väl ca fyra hundra mil till slut, ska bli underbart. :yoparty

Kan tänka mig det... :D
Kul när man gör något som gör så stor skillnad.. :tummenupp

Ha så skojsig i Norge och att ni slipper regn...
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Ja risken finns väl att det är ägarrelaterat..
Alldeles för het på gröten/gasen och vrider fullt..
Frugan brukar åsså gnälla om nåt skit hon kallar "förspel" :va
Fattar inte... Vet du??

Ja du har ju träffat frugan, hon är ju rätt stor... Alla 45 kilona.. :hihi

Hmmmm... låter ju som du gör rätt då ju....:D

Förspel..!?!?! va faan, allt är väl en tävling.... försten till målet vinner.:D
Sedan ska man skrika jag vann !!!! Den som gnäller är bara en dålig förlorare:banana
Eller har jag missat nåt nu :confused:
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hmmmm... låter ju som du gör rätt då ju....:D

Förspel..!?!?! va faan, allt är väl en tävling.... försten till målet vinner.:D
Sedan ska man skrika jag vann !!!! Den som gnäller är bara en dålig förlorare:banana
Eller har jag missat nåt nu :confused:

Nope, tror inte du missat nåt.. Låter helt rätt i mina öron också... :hihi
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Swedish Bikemeet

Bli inte förbannade nu grabbar men jag undrar om nån ska ner till high chaparal i helgen:tungan, ja antar att de mest är gubbar med skinnväst och bockskägg där...Inte hårda killar som oss. Tänkte dra ner och ta mig en titt ändå. Är det nån som varit där??
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Bli inte förbannade nu grabbar men jag undrar om nån ska ner till high chaparal i helgen:tungan, ja antar att de mest är gubbar med skinnväst och bockskägg där...Inte hårda killar som oss. Tänkte dra ner och ta mig en titt ändå. Är det nån som varit där??

MEN VAFFAEN! :6surkart :mad:
Eller jaaahaa... Du tar på dig det stora arbetet att visa krompråmarna hur en RIKTIG hoj ser ut samt planterar 2kg gummi i nyllet på dom för att du råkade vrida lite på rullen :tummenupp

Vad hade det här med din fråga att göra??
Inte ett jefla skit för jag ska inte dit men käfta ska jag... :hihi
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
MEN VAFFAEN! :6surkart :mad:
Eller jaaahaa... Du tar på dig det stora arbetet att visa krompråmarna hur en RIKTIG hoj ser ut samt planterar 2kg gummi i nyllet på dom för att du råkade vrida lite på rullen :tummenupp

Vad hade det här med din fråga att göra??
Inte ett jefla skit för jag ska inte dit men käfta ska jag... :hihi

Ungefär den responsen jag hade väntat mig ja... :krama
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Originalkolvar

Hej!
Jag undrar vad det är för normalpris på bra begagnade Hayabusa originalkolvar inkl kolvbultar och ringar?:confused:

Henrik F
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top