HELLFIRE666
Med lem
Är det nån som vet hur pass kraftigt batteri man kan trycka ner i en 99-07? Såg nåt om det nånstans men hittar det inte igen.
Är det nån som vet hur pass kraftigt batteri man kan trycka ner i en 99-07? Såg nåt om det nånstans men hittar det inte igen.
1500 mil! Drog du runt hojen på släpvagn eller?
.
Jag har ett på 12Ah som passar precis, 10.5cm högt är det och det kan rymmas ett som är 1-1.5cm högre om man tar bort skumgummikudden under sadeln.
Skulle man orka bygga en egen batterihållare skulle det nog gå klämma dit ett betydligt större batteri, men då måste man gå loss med sågen i plasten.
Ytz14s går i och har ett cca på 225 jämfört med original batteriets som ligger på 175. Att det dessutom ligger på 12ah gör ju saken ännu bättre, tills man kollar priset.
Ha ha, svarar du dig själv?
Det är ett sånt batteri jag har också, det blev nåt skit med det under vintern trots att hojen stod i varmgarage och var laddat så nu blir det tyvärr till att öppna plånboken.
Jo jag kom på att det förmodligen bara är jag som bryr mig eftersom att det var jag som frågade, ibland ska man bara vara "tyst"
Vart köper du det och vad kostar det? Hittat olika märken från 500 till strax under 3000.
Törs inte säga var eller för hur mycket jag köpte det, jag köpte det för 4-5 år sedan till turbobygget och flyttade över det till hayabusan förra året.
Hittar du något bra ställe så säg gärna till, jag måste ha tag i ett nytt som sagt.
Herrejävlar så dyrt ett YTZ14S är! Inte en chans att jag lägger ut runt tre loppor på ett hojbatteri, imorgon åker jag på Jula och köper ett 9Ah mc-batteri för 249:-.
Herrejävlar så dyrt ett YTZ14S är! Inte en chans att jag lägger ut runt tre loppor på ett hojbatteri, imorgon åker jag på Jula och köper ett 9Ah mc-batteri för 249:-.
Runt 500 kr för underhållsfritt gelbatteri 12v 14 ah ca 4,5 kg på Biltema, duger säkert lika bra som vilket annat som helst .//R
Jag trodde inte att något av dom passade på busan, det lägsta är 145mm högt och det är väl på tok för mycket?
Det står biltema på iaf och det sticker inte upp någonstans..
Använder ni "choken" vid start? Det verkar bara vara då jag använder den som jag får bakslag och den startar ju lika bra utan.
.Skojjar du ?? Choke på en hayabusa??
Läs på
Skojjar du ?? Choke på en hayabusa??
Läs på
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |