Fjädrarna byttes bara eftersom när limitern blev svetsad så minskade fjädertrycket på tryckplattan, så det var en ren kompensering för svetsningen. Polaren har också en 03:a med väldigt lite mil på, den fungerade perfekt men han gjorde samma mod. som jag i förebyggande syfte.
Jag hade orolig gång när jag köpte cykeln. Den var helt org. förutom ett 4-2-1 Yoshi så det går inte riktigt att jämföra. Jag har under förra vintern moddat allt utanför motorn, luftburksmod. + k/n filter, lika långa trattar, flashad box så alla cylindrar går på samma mappar + integrerad tre-mod, pc3 med mappning. Toppeffekten ökade inte nämnvärt men mellanregistret blev betydligt rappare. Nu väntar ställbara kamdrev samt insugskam på avgassidan.
Att du upplever hojen som "spattig" på låga varv låter konstigt om cykeln är org. Polaren tyckte att hans 03:a var rent av tråkig när den var org., som en symaskin. Nu när den är moddad precis som min så är han jättenöjd, förutom att han tycker den blivit "spattig" efteråt. Beror ev. på "tre-mod" i kombination med luftburksmod. Men den går ändå lite jämnare än min -00:a