Okej då är vi tre stycken ! 29 Maj eller 1 Juni ?
Jag ringde trygg hansa och fick ett kryptiskt svar om att om du tecknat den i år så går det efter en viss "trend" och när jag tecknade min för flera år sen gick det efter en annan "trend". Jamen, det bör väl vara "trenden" som gäller NU man borde betala efter, det fick jag bara ett "nej så funkar det inte" för. Jag fick ner min månadskostnad till 480/ månad.
Har synkat spjällen, rengjort spridarna cirka 1500 mil sen, då byttes även bränslepumpen samt alla filter där i, satte till och med ett extra bränslefilter mellan tanken och bensinpumpen för att förhindra att bensinpumpen drar med sig massa smuts.
Detta händer oftast när hojen körs långsamt och med låg gas inne i stan dvs då den går varm. Händer inte lika ofta på landsvägarna då man drar på lite mer där.
Motorväg känner man inte heller av något om man ligger över 4000rpm
Hade tidigare för cirka 50-60mil sedan matat in en map från powercommanders hemsida för Hindle bolt on där den mapen såg väldigt "snål" ut jämfört med min tidigare mappning som gjordes i bromsbänk.
Dock kan man se på tändstiften att cylinder 1 och 3 går snålare än cylinder 2 och 4, då tippen på tändstiften är vita och dem andra två svarta.
Kan det vara så att dem tändhattarna håller på att lägga av? Då det börjat smälla som fan från avgasrören när man släpper gasen i högre hastigheter?
View attachment 439012View attachment 439013View attachment 439014
Du skulle kunna använda the Cylinder trim function som finns under Power Commander Tools i PCIII (du kanske har PCV?) för att öka insprutningen till cylinder 1 och 3, max ökning 5%.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|