Hayabusa-tråden

En stilla undran är vad ni kör med för mappar till pc5 och om skillnaden är stor beroende på mapp när jag är helt grön i ämnet power commander.

Ska det vara någon mening med pc det så behöver man mappa den i bänk, kan mycket väl bli sämre än original även om man tycker sig tro att den går bättre

Precis, min pcIII verkar ha lagt ner verksamheten. Jag har kört med nerladdad mapp för yoshi trioval och k&n filter som jag köpte den med. Den enda skillnaden jag märker utan pc och k&n är att den går jämnare och finare.

Efter mycket huvudbry, så har jag hittat felet på Busan. Mätt tändspolar,bytt stift,oxidcleaner i alla kontaktstycken,kollat vaccum slangar,mätt temp och mappsensor,mätt bränsletryck och testat med andra spridare men icke:huvet. Kopplade ur min Healtech växelläges givare med inbyggd tremod och simsalabim så går dden som en skollad råtta igen:D

Hej killar,

Har ju funderat på att köpa bus i över tio år och tänker att man kanske skulle utöka vagnparken med en cykel till under hösten.

Så, vad bör man vara extra vaksam med när det gäller tex en -99 som 4-6000 mil på mätaren? Motorerna lär väl vara ganska skottsäkra. Hur är det tex med oljeförbrukning och sånt där när de har börjat komma upp i miltal?

00:a i Järfälla 577:- per månad halvförsäkrad. 48år gammal.

- - - Updated - - -

Glömde tillägga, året runt påställd

Känns som att det ändå kommer några gott med åldern. Hur tycker du att sittställningen är, sitter man ok efter ett gäng med mil eller är den som en supersport?

Känns som att det ändå kommer några gott med åldern. Hur tycker du att sittställningen är, sitter man ok efter ett gäng med mil eller är den som en supersport?

Jag kan köra non-stop ca 15-20 mil ungefär. Men det beror mer på ändalykten än nåt annat. Har ett double bubble kåpglas så fartvinden hkälper föga.

Pendlar 10 mil om dagen med min. Sitter mycket bättre än på en supersport, mer avslappnad sittställning och mjukare dyna och då har jag lätt höjda fotpinnar.

Det står mellan en hayabusa, gs1200adv eller en ZZR1400, helt olika typer av hoj men alla har fått bra kritik. Vill ha något som inte kostar för mycket att försäkra och nu vid 40+ borde dessa ligga bra till... Nu går ju inte provköra så det får bli mer analys till våren. Fick bebis no2 i april så pappaledighet i maj...så inköp blir först 2018:(

Busa 2008 inköpt i fjor men rullade lite den säsongen när jag klämde dom sista milen på en Blackbird innan den såldes.Busan är en helt underbar hoj och jag ångrar inte detta byte.Är lite lätt modifierad på vissa delar från originalet men riktigt bra gjort av förra ägaren.

2utkpc2.jpg

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S