Hayabusa-tråden

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
En stilla undran är vad ni kör med för mappar till pc5 och om skillnaden är stor beroende på mapp när jag är helt grön i ämnet power commander.

Ska det vara någon mening med pc det så behöver man mappa den i bänk, kan mycket väl bli sämre än original även om man tycker sig tro att den går bättre

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Precis, min pcIII verkar ha lagt ner verksamheten. Jag har kört med nerladdad mapp för yoshi trioval och k&n filter som jag köpte den med. Den enda skillnaden jag märker utan pc och k&n är att den går jämnare och finare.

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Efter mycket huvudbry, så har jag hittat felet på Busan. Mätt tändspolar,bytt stift,oxidcleaner i alla kontaktstycken,kollat vaccum slangar,mätt temp och mappsensor,mätt bränsletryck och testat med andra spridare men icke:huvet. Kopplade ur min Healtech växelläges givare med inbyggd tremod och simsalabim så går dden som en skollad råtta igen:D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Hej killar,

Har ju funderat på att köpa bus i över tio år och tänker att man kanske skulle utöka vagnparken med en cykel till under hösten.

Så, vad bör man vara extra vaksam med när det gäller tex en -99 som 4-6000 mil på mätaren? Motorerna lär väl vara ganska skottsäkra. Hur är det tex med oljeförbrukning och sånt där när de har börjat komma upp i miltal?

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Hur är försäkringsläget på hayabusa? Nån här kring de 40 som kan säga vad ni betalar?

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
00:a i Järfälla 577:- per månad halvförsäkrad. 48år gammal.

- - - Updated - - -

Glömde tillägga, året runt påställd

Känns som att det ändå kommer några gott med åldern. Hur tycker du att sittställningen är, sitter man ok efter ett gäng med mil eller är den som en supersport?

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Känns som att det ändå kommer några gott med åldern. Hur tycker du att sittställningen är, sitter man ok efter ett gäng med mil eller är den som en supersport?

Jag kan köra non-stop ca 15-20 mil ungefär. Men det beror mer på ändalykten än nåt annat. Har ett double bubble kåpglas så fartvinden hkälper föga.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Pendlar 10 mil om dagen med min. Sitter mycket bättre än på en supersport, mer avslappnad sittställning och mjukare dyna och då har jag lätt höjda fotpinnar.

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Det står mellan en hayabusa, gs1200adv eller en ZZR1400, helt olika typer av hoj men alla har fått bra kritik. Vill ha något som inte kostar för mycket att försäkra och nu vid 40+ borde dessa ligga bra till... Nu går ju inte provköra så det får bli mer analys till våren. Fick bebis no2 i april så pappaledighet i maj...så inköp blir först 2018:(

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är det någon modern Hayabusa på gång ?
Det har ju inte hänt så mycket sedan förra århundradet... :hihi

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Busa 2008 inköpt i fjor men rullade lite den säsongen när jag klämde dom sista milen på en Blackbird innan den såldes.Busan är en helt underbar hoj och jag ångrar inte detta byte.Är lite lätt modifierad på vissa delar från originalet men riktigt bra gjort av förra ägaren.

2utkpc2.jpg

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Lite lätt märkligt, jag har kört skadefritt i 30 år och bor på landet men betalar det dubbla. Det här måste undersökas.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield