Hade dom förutom dom uppdraderingar dom gjort behållt den gamla röven och integrerat blinkerslamporna samt 200 kusar på bakhjulet så hade det vart risk för inbyte till våren!
Nu blir det till att behålla den en har och börja vässa.....
Hehe ,, det e rätta takter, men när du ska vässa så vässa med turbo, det ger mest hk per krona ,,, dyrt som fan med turbo men många pållar blir det.
Som tex dom flesta gör är att köpa ett 4-1 system + KN filter + Powercommander = ca:15000:- å ger 10-15Hk mer ,,, det e dyra pållar, och ska man fortsätta vässa på den med portning å kammar å kanske mera kubik så får man räkna med 1000kr/hk, som tex turbo som säljes till det hutlösa priset 53000:- för "snikkittet" , men då e det ca:150 extra pållar man får å det blir ca:350kr/hk ,,, men men ,,smaken e ju som ->
e ju rätt skönt med "sugmotor" med
NLRsystems har ett kit för 4000$ som ska ge lite lagom klös.
"This system will make 250 Hp on pump fuel without any engine work. It fits inside stock body work for a very stealthy look. This system can be upgraded to 300 HP with slight engine work".
Har ni koll på hur j-a lågt dollarn ligger just nu? 4000 dollares är skitbilligt!
Har du någon länk? Vad ingår? Finns PCIII map till kittet?
Har precis vant mej vid busa effekten så mycket mer vore ännu bättre!
Jag är helt inne på din linje, sleeper, om man nu kan kalla busan för det, med dubbla highpipes bara för att förvilla!
Kan vinterns brist på sysslor nu vara löst?
Myke
Har just hittat hit och läst igenom hela tråden. Var just på väg att komma till slutsatsen att det var trevligt att hitta en vettig tråd där alla inte är helt galna och jagar sjukt mycket hk, men visst växer hornen när man läser
http://www.nlrsystems.com/2007_catalog.htm (Turbo kits and components/RC turbo kits).
Hej föresten! Anledningen till att jag läser här är att tanken på en busa har dykt upp i mitt huvud.
Jag började på en CB750, gick till en GPZ1100 och har provat polarens GSXR1000 nu i veckan, ja jädrar vad roligt!
Vill nu ha en ny leksak men vill inte sätta mig på en renodlad racer, man vill ju fortfarande kunna ge sig ut på långfärder utan att få ryggskott och men för livet. Men samtidigt vill jag inte ge upp jakten på 300+
Vad jag har kommit fram till så skulle en busa kanske kunna passa mig (dessutom så har man ju råd att försäkra en sådan), kan jag ha hittat rätt i mina funderingar?
Har ni koll på hur j-a lågt dollarn ligger just nu? 4000 dollares är skitbilligt!
Har du någon länk? Vad ingår? Finns PCIII map till kittet?
Har precis vant mej vid busa effekten så mycket mer vore ännu bättre!
Jag är helt inne på din linje, sleeper, om man nu kan kalla busan för det, med dubbla highpipes bara för att förvilla!
Kan vinterns brist på sysslor nu vara löst?
Myke
Rätt tänkt - de flesta är lite till åren också men vill ha lite tryck i motorn utan att behöva låta som en bålgeting hela tiden . Kolla här också http://www.hayabusa.nu börjar finnas en del i den nu och byggs på hela tiden.//R
Tja har tänkt att skaffa ett slip-on till hojen snart. Nån som har nåt bra att tipsa om med fint ljud?
Varför slipon - köpte helsystem för 4,5k nytt inkl tull, moms och frakt via ebay.com för ca 1,5 månad sedan - var från företag i USA och är ett Yoshi trioval rf helrör och OBS ingen auktion var det . Slipon lär kosta lika mycket ? Det finns att få tag på - bara och spana lite .//R
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |