Hayabusa-tråden

Jepp.. då var den hemma, timme dit och lämna Super teneren och ca en timme hem, blev ngn liten omväg! Kallt men kul! Sitter Laser HotCam på, låter alldeles lagom faktiskt!:tummenupp
 
Ok nu är jag biten Och sjukt sugen på en busa igen!
Jag ägde en koppar/silver -99 med Yoshimurasystem som jag saknar och villhöver igen. Jag sålde den till Öatersund och nån kanske vet var den eller en liknande koppar/silver kan finnas ???? Är beredd att åka en bit från Sundsvall för rätt hoj ????
 
Hej.
Är det någon som har tips på var man någorlunda snabbt skulle kunna få tag på en bakre fotpinne vänster till en - 06 hayabusa? Skulle behöva hela setet med fjäder och monteringspinne mm.

Både originaldelar och från ebay tar 3-4 veckor att få hem. ????
 
Ok nu är jag biten Och sjukt sugen på en busa igen!
Jag ägde en koppar/silver -99 med Yoshimurasystem som jag saknar och villhöver igen. Jag sålde den till Öatersund och nån kanske vet var den eller en liknande koppar/silver kan finnas ???? Är beredd att åka en bit från Sundsvall för rätt hoj ????
Inte sett någon med dessa färger här vad jag minns

Skickat från min H8266 via Tapatalk
 
Hej.
Är det någon som har tips på var man någorlunda snabbt skulle kunna få tag på en bakre fotpinne vänster till en - 06 hayabusa? Skulle behöva hela setet med fjäder och monteringspinne mm.

Både originaldelar och från ebay tar 3-4 veckor att få hem. ????

Ring någon MC-skrot, tex. Thomas Grandell på Spinnin Wheel MC demontering.
https://www.spinnin-wheel.se/index.html
 
Har just bytt kylvätska på min B King, dvs en naken Busa, och undrar hur ni Busaägare gör för att lufta kylsystemet. Det finns en luftnippel i termostathuset på topplocket som man enligt manualen ska komma år genom att vika upp tanken. Jag ser då ingen möjlighet att komma åt den på det sättet. Så, hur gör ni.

Skärmklipp.JPG
 
Har just bytt kylvätska på min B King, dvs en naken Busa, och undrar hur ni Busaägare gör för att lufta kylsystemet. Det finns en luftnippel i termostathuset på topplocket som man enligt manualen ska komma år genom att vika upp tanken. Jag ser då ingen möjlighet att komma åt den på det sättet. Så, hur gör ni.

View attachment 454150

1)
Fyller på kylarvätska och lutar Busan fram och tillbaka så åt mycket sidan som jag orkar 10 ggr.
Då brukar nivån sjunka, så jag fyller på mer kylarvätska
och så igen lutar den fram och tillbaka så åt mycket sidan som jag orkar 10 ggr.
Då brukar nivån sjunka, så jag fyller på mer kylarvätska
osv.

När nivån inte sjunkit så går det inte i mera i kylsystemet. Skruva på locket.
Se till att expansionskärlet är fullt till MAX linjen.
För eventuell luft som kommer ur kylsystemet när motorn blir varm kommer ersättas med kylarvätska från expansionskärlet när motorn svalnar.

2)
Vad det gäller luftaren så vet jag inte hur jag kommer åt den men alldeles i närheten av luftaren går det ut en slang från motorn som går fram till nära Kylarlocket. Jag misstänker den slangen också släpper ut luft.
Så jag har inte brytt mig.
Luftaren och slangen kommer högre upp jämfört med motorn ifall hojen står i nedförsbacke.
Så jag har ställt Busan i nedförsbacke efter byte kylarvätska och låtit den gå på tomgång till den är varm, stängt av motorn, låtit motorn svalna (så den kan ersätta utblåst luft med kylarvätska från expansionskärlet) men inte sett att det minskat nämvärt i expansionkärlet
så kanske räcker 1).
 
Justera ljuset på Hayabusa

I försöken få den svänga lite lättare (som en SV650S)
så har jag höjt den bak 20mm och sänkt den fram 18mm.
Och det känns som den svänger lättare. Eller är det bara gymträningen ?

Detta resulterade i att när jag var ute och körde härom kvällen så låg gränsen för halvljuset ca 30 meter framför hojen.

Så nu ska ljuset skruvas upp lite högre.
Vilket innebär att först skulle enligt manualen plasten rivas av, gjort.
Nästa steg är hitta justerskruvarna.
Dom stackarna som gjort manualen har fått fota in på färdig hoj
och det är i varje fall för mig inte självklart vilka skruvar det är som syns på fotona. #

Men jag gissar på två skruvar med 10mm hexskalle som ser ut att sitta på en rund kanske 30mm bricka
och
att skruven till vänster är justering i höjdled, skruvskallen riktad bakåt
att skruven till höger är justering i sida, skruvskallen riktad bakåt

Är jag rätt påt ?

Eller ?
# Mot en av skruvarna ser det ut på fotot som man stoppar upp en Philips skruvmejsel nerifrån mot skruven och kommer upp innanför brickan.
Och i plasten under högra sexkantskruven är det gjort som ett halvt rör.
Är det för styrning av skruvmejseln ?
Och ljuset justeras med Philips skruvmejslar som körs in nedifrån och uppåt ?
Och skruvmejseln ska in genom hål i plasten bakom och under brickan under sexkantskruven ?
 

Bifogat

  • HeadLightBeamAdjust.png
    HeadLightBeamAdjust.png
    71.1 KB · Visningar: 9
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top