Heda fanclub!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Men för 17 gubbar.... har ni inget liv!?!?!? 3 sidor på ett dygn!!! :kocko (1)

Ang. barkisar. KTM's orginalbarkisar är hur bra som helst + att dom är relativt billiga jmf med Acerbis dito. Håller kanonbra både mot nötning och slag. Barkisar med metallförstärkningar går fetbort pga av att knäcker man ett sånt får man ju ett helvete att rikta.










1: Ska jag säga! Spelade igenom Max Payne 2 på mindre än en vecka och har nu röjt igenom halva Halo denna vecka. Det är jag som är :kocko ......
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
EDIT: Detta var alltså svar på Sugermotos fråga om vi skulle byta fälgar...


Om det ändå hade varit så väl så hade det väl gått. Det sitter cromade på igen nu! Hade silver, sålde de och köpte svarta, beställde blå som skulle komma på en fredag (och den helgen var det tävling), de kom inte på fredagen så det var PANIK. Superbike hade cromade hemma som jag fick köpa billigt, de sitter på nu.. De blå verkar inte ha kommit än :(...
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ebbe skrev:
Men för 17 gubbar.... har ni inget liv!?!?!? 3 sidor på ett dygn!!! :kocko (1)

Ang. barkisar. KTM's orginalbarkisar är hur bra som helst + att dom är relativt billiga jmf med Acerbis dito. Håller kanonbra både mot nötning och slag. Barkisar med metallförstärkningar går fetbort pga av att knäcker man ett sånt får man ju ett helvete att rikta.

1: Ska jag säga! Spelade igenom Max Payne 2 på mindre än en vecka och har nu röjt igenom halva Halo denna vecka. Det är jag som är :kocko ......
Som om du skulle ha det, höhö. Schamponera jycken och smeka ett jetblås räknas ICKE!
Ang. barkisarna igen. Reglementet (och Martin Holm) skiter nog tyvärr högaktningsfullt i vad du tycker.


mr_rockster skrev:
EDIT: Detta var alltså svar på Sugermotos fråga om vi skulle byta fälgar...


Om det ändå hade varit så väl så hade det väl gått. Det sitter cromade på igen nu! Hade silver, sålde de och köpte svarta, beställde blå som skulle komma på en fredag (och den helgen var det tävling), de kom inte på fredagen så det var PANIK. Superbike hade cromade hemma som jag fick köpa billigt, de sitter på nu.. De blå verkar inte ha kommit än :(...
Just fan, det var ett jäkla strul där ett tag i somras ja. Hade glömt det...
Om du får hem ett par blå tar jag dem ögonblickligen (vaddå jag arbetslös??)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Njaäe...??? :3freak Iofs kan det ju vara bra att ha den här och "olla" på lite... så OK då! :tummenupp Och El Kratto har paxat lill-Husan på söndag, så jag får nog snällt leka depågroupie den här gången... :rolleyes:

Tom Byron skrev:
Oki, vill du ha krukan oxå ifall du ska åka i hallen?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hahah, vilken syn, Ebbe sitter å torrbryter med jetskin i bakaret med våtdräkt på :D :D :D

Supermoto skrev:
Som om du skulle ha det, höhö. Schamponera jycken och smeka ett jetblås räknas ICKE!
)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
schysst, jag ser väl på skallarna vad som behöver bytas mot någe smoother, det sista man vill är ju hål väck eller slitage på en pozermoppe :arsele

Supermoto skrev:
*Gnistgallret längst bak slipas/slås bort.
* Plocka bort äckliga locket över luftfiltret
* Byt munstycken till de som ligger i ryggsäcken (om inte österrikarna snålat in på den)
* Ta bort trottelstopet

Borde vara allt, jag är ju felfri så inget kan vara glömt :3freak

Skruvarna... Tja, skruv för att skruva i plast med stor rundad skalle. Skulle gissa på att vanlig plåtskruv kan funka...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
schysst, jag ser väl på skallarna vad som behöver bytas mot någe smoother, det sista man vill är ju hål väck eller slitage på en pozermoppe :arsele
Du tar bort sadel + tank det första du gör när du får hem den. Tre skruv totalt (en till sadeln plus de två som håller vingarna nere vid kylaren) plus två bränsleslangar :tummenupp. Då ser du garanterat vilka skruvar det handlar om. Det är de som sitter strax under pungen vid körställning a'la attack hehe

Du har väl beställt originalverktygssatsen? Med den kan du plocka ner i princip hela hojen. Asbra grej.


Ebbe behöver ju inte TORRbryta om han har den i badkaret. Det går ju att vattenfylla :hihi :3freak Blir lite blöt i resten av badrummet kanske bara. Förresten... En kompis ska kolla på ett hus nästa vecka som hade pool... Slå bort isen i den och köra runt runt hela vintern med jetskin kanske kan vara skoj.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
VA? Följer det inte med? Snik det gör det ju på KÅTEM :hihi

Den kan vara bra, vad e det för dollar på en sådan då 10 000:-?

Supermoto skrev:
Du har väl beställt originalverktygssatsen? Med den kan du plocka ner i princip hela hojen. Asbra grej.


.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
VA? Följer det inte med? Snik det gör det ju på KÅTEM :hihi

Den kan vara bra, vad e det för dollar på en sådan då 10 000:-?
Visst är det sniket. Ett par hundringar max. Kanske...
Å andra sidan får du en ryggsäck med olja, filter osv.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
aha, jag shoppade lite stuff från råckster igår, barkis, ett gäng oljefilter å extra kopplingshandtag
så skickade han med ett beg tändstift som jag kan ha under kudden tills moppen dyker upp, är han inte schysst så säg :kär :)

Ska fixa sådan där meckgrej, jag blev ofta tracka för jag hade den där väskan på bakskärmen men va faaan, altid var det ju någon som skulle låna. Men någn väska på Husan blir det inte..... :dummer

Supermoto skrev:
Visst är det sniket. Ett par hundringar max. Kanske...
Å andra sidan får du en ryggsäck med olja, filter osv.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
aha, jag shoppade lite stuff från råckster igår, barkis, ett gäng oljefilter å extra kopplingshandtag
så skickade han med ett beg tändstift som jag kan ha under kudden tills moppen dyker upp, är han inte schysst så säg :kär :)

Ska fixa sådan där meckgrej, jag blev ofta tracka för jag hade den där väskan på bakskärmen men va faaan, altid var det ju någon som skulle låna. Men någn väska på Husan blir det inte..... :dummer
Lösningen på dina problem
RACING Belt Bag
Removable tool roll, document bag, many compartments.
Art.Nr.: 39007901
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Ska fixa sådan där meckgrej, jag blev ofta tracka för jag hade den där väskan på bakskärmen men va faaan, altid var det ju någon som skulle låna. Men någn väska på Husan blir det inte..... :dummer

Det är ju därför man alltid har transport-/följebil! Till verktygslådan... :p


*Och så fick de där andra huliganerna något, lite vatten på sina gnissliga kvarnar! :arsele


**Men ska sanningen fram, så har min lill-Husa varit snäll som en liten kattunge hela tiden sedan jag köpte henne och hon har ändå gått runt 70 timmar nu och hon har verkligen blivit terroriserad tidvis! *peppar, peppar*
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Yasha skrev:
Det är ju därför man alltid har transport-/följebil! Till verktygslådan... :p


*Och så fick de där andra huliganerna något, lite vatten på sina gnissliga kvarnar! :arsele


**Men ska sanningen fram, så har min lill-Husa varit snäll som en liten kattunge hela tiden sedan jag köpte henne och hon har ändå gått runt 70 timmar nu och hon har verkligen blivit terroriserad tidvis! *peppar, peppar*

Är det för att det krävs så MYCKET verktyg till husan som du MÅSTE ha med dig följebilen?
Är det alltid STORA verktygslådan som MÅSTE följa med?

Frågorna är många svaren desto färre... :7peta :brinnerup


:hihi
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det är lätt att slå in öppna dörrar, smasha in upplagda bollar och påpeka självklarheter... :rolleyes: Det är rätt många som har grävt i vår verktygslåda när vi varit på diverse träffar. Det gäller att vara föreberedd och förutseende och du! inte såg du väl till någon verktygslåda förra söndagen?!? :7peta

Ghost skrev:
Är det för att det krävs så MYCKET verktyg till husan som du MÅSTE ha med dig följebilen?
Är det alltid STORA verktygslådan som MÅSTE följa med?

Frågorna är många svaren desto färre... :7peta :brinnerup


:hihi
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Yasha skrev:
Det är lätt att slå in öppna dörrar, smasha in upplagda bollar och påpeka självklarheter... :rolleyes: Det är rätt många som har grävt i vår verktygslåda när vi varit på diverse träffar. Det gäller att vara föreberedd och förutseende och du! inte såg du väl till någon verktygslåda förra söndagen?!? :7peta

Visserligen såg jag inte till någon verktygslåda men det måste bero på att husan fick åka släpkärra med KäjTi M & :kär
trivdes så bra att det inte behövdes någon extra kärlek i form av verktygslådor eller andra tillbehör. :fakta


:1pajas


:Bugar HEDA
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Dream on, baby! :D

Ghost skrev:
Visserligen såg jag inte till någon verktygslåda men det måste bero på att husan fick åka släpkärra med KäjTi M & :kär
trivdes så bra att det inte behövdes någon extra kärlek i form av verktygslådor eller andra tillbehör. :fakta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top