Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
5.Göras med hojen, tror det räcker med sådan där stropp som dödar motorn ifal du ramlar av, samt den bör vara rak å ha fungerande bromsar typ.... Maxdubb är väl 350 per däck

Hm....... vet inte med efteranmälan å engångslicens.......

Supermoto skrev:
1. Vi får väl se.
2. Excellent
3. oki
4. Licensjäveln hade jag glömt. Kanske var lite överentusiastisk... Körde ju förra året på engångslicenser som jag tog baserade på att jag gått MX-licenskursen.
5. Vad måste göras med hojen. Förutom att hoppas på att min nya kickaxel kommer frma i tid :3freak :kocko

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pratade med Jansson nyss, det var inte säkert jag skulle få åka. (alltså få plats) Jag skulle ringa imorgon vid lunch å kolla status, de skulle ha ismöte ikväll. *sitter på nålar*

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Pratade med Jansson nyss, det var inte säkert jag skulle få åka. (alltså få plats) Jag skulle ringa imorgon vid lunch å kolla status, de skulle ha ismöte ikväll. *sitter på nålar*
Kolla då även om det är OK att komma dit oanmäld och vilja ha en engångslicens. HOPPAS HOPPAS HOPPAS :banana

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
Kolla då även om det är OK att komma dit oanmäld och vilja ha en engångslicens. HOPPAS HOPPAS HOPPAS :banana

Du ska ha stämplad (din klubb) engångslicenansökan från SVEMO, din klubb borde ha sånna liggandes. Annars är du torsk...
Kanske är fullt i startfältet redan, så då är du torsk hur du än gör...
Vad gäller hojen är det typ inga utstickande delar (stöd tex!), styre är ok.... :tungan , fungerande dödmansgrepp, inga uppsamlingskärl behövs, max 350 dubb/däck, 2,2 mm kärna fram och 2,5mm kärna bak. Skinnställ, ryggskydd, hjälm och crosstövlar skall användas. I övrigt är det hel å fungerande hoj som gäller. Bullret är satt till 98dB men det mäts aldrig.
Hoppas du får plats... :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fick tag på Nicklas, inga max antal i endurodubb så det gäller att kvala bra för att få åka finalerna, alltså man lär GAAAAAAAAAAAASA för att åka B-final oxå. Hm, börjar bli dax att krypa ihop på rakan när man köra kanske :)

Det var flera anmälda än i Östhammar i Endurodubb iaf.......*scary*

Ebbe vad gör du ikväll, jag har filmen på vhs-kasett nu, ska vi spana. Du är väl hemma från ismötet vid niosnåret då jag kommer hem från jobbet. Q kanske oxå vill se?

Muff

Ebbe skrev:
Du ska ha stämplad (din klubb) engångslicenansökan från SVEMO, din klubb borde ha sånna liggandes. Annars är du torsk...
Kanske är fullt i startfältet redan, så då är du torsk hur du än gör...
Vad gäller hojen är det typ inga utstickande delar (stöd tex!), styre är ok.... :tungan , fungerande dödmansgrepp, inga uppsamlingskärl behövs, max 350 dubb/däck, 2,2 mm kärna fram och 2,5mm kärna bak. Skinnställ, ryggskydd, hjälm och crosstövlar skall användas. I övrigt är det hel å fungerande hoj som gäller. Bullret är satt till 98dB men det mäts aldrig.
Hoppas du får plats... :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack Hising för bilderna.........

Orkar inte göra om alla till mindre size, de var ju JÄTTEstora :tummenupp

Smakprov då på en fartig bild ivf..........

:banana EBBE :banana

Digga attacken å nedlägget, det är INTE finndubb......... :tummenupp

Edit: på vänstra bilden alltså :rodna

Bifogat

• Ebbe.jpg
    Ebbe.jpg
    28.8 KB · Visningar: 45
  • böj.jpg
    böj.jpg
    20.7 KB · Visningar: 54
Last edited:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Som det är just nu så är 33 st anmälda i endurodubb, gränsen är 40. Supermoto, ring Niclas Andersson på numret som Heda ( :7peta ) ger dig här nedan för att anmäla dig (så att du är garanterad en plats!) så blir det lättare att fixa heatindelning mm i förväg.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hm, får man ge ut nummer såhär utan medgivelse? Det står ju visserligen på www.skutskarsms.nu........men jag pmar istället så ingen blir arg :)

Edit: pm skickat :tummenupp

Ebbe skrev:
Som det är just nu så är 33 st anmälda i endurodubb, gränsen är 40. Supermoto, ring Niclas Andersson på numret som Heda ( :7peta ) ger dig här nedan för att anmäla dig (så att du är garanterad en plats!) så blir det lättare att fixa heatindelning mm i förväg.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Verkar som om största problemet just nu är licensen. Jag körde ju för LMS förra året och har inte den blekaste aning om var pappren kan vara. Dessutom är jag inte medlem i nån klubb ännu i år (tänkte byta från LMS till ÖMK).

Sen måste jag ju ha numret till killen jag skulle ringa. HEDA, greja det :7peta

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermuppo, läs några inlägg upp. Hur faaaaan kunde du missa telefonnummret.......det är ju stortext ju :va

Supermoto skrev:
Sen måste jag ju ha numret till killen jag skulle ringa. HEDA, greja det :7peta

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Supermuppo, läs några inlägg upp. Hur faaaaan kunde du missa telefonnummret.......det är ju stortext ju :va

Hm..
Han kanske mörkar redan nu så att han har dålig syn att skylla på om det inte går så bra på tävlingen? :7peta :tungan

:hihi

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmmm, jag kan vara Ärlig..... Målet för Östhammarstävlingen var att ha skoj, det hade jag hela dagen. Nu blir det nog att ta sig till B-final..... det är flera anmälda nu, så vi får se.

Bara jag håller mig frisk, har varit lite till å från i halsen.

Mera råck änd råll åt isbanemupparna :yoparty

Ghost skrev:
Hm..
Han kanske mörkar redan nu så att han har dålig syn att skylla på om det inte går så bra på tävlingen? :7peta :tungan

:hihi

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Mmmm, jag kan vara Ärlig..... Målet för Östhammarstävlingen var att ha skoj, det hade jag hela dagen. Nu blir det nog att ta sig till B-final..... det är flera anmälda nu, så vi får se.

Bara jag håller mig frisk, har varit lite till å från i halsen.

Mera råck änd råll åt isbanemupparna :yoparty

Det såg skoj ut oxå! :tummenupp
Det såg iofs inte så kul ut längst fram i täten, det gick så rackarns FORT! :skrämd
Eller är det bara jag som tycker det?? :3freak :näsblod

Hoppas att du får vara frisk & kubbas lite på isen med dom andra "pojkarna". :) :yoparty

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag skulle nog inte klaga ifall jag kunde hantera hojen sådär... :va :tummenupp

Ghost skrev:
Det såg iofs inte så kul ut längst fram i täten, det gick så rackarns FORT! :skrämd
Eller är det bara jag som tycker det?? :3freak :näsblod

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
JAHAAAAA...
Och inte heller såg jag det i PMet som jag svarat på heller...
Jag tror att spöket Laban vet nåt om en sökfunktion på SH. Kolla med honom och sen söker du upp en tråd som heter nåt i stil med "Ironi och sarkasm för nybörjare" :arsele

Tror fan det sktier sig för min del :( eftersom jag nog inte hinner greja hojen, klubbmedlemskap och licensintyget på två dagar :huvet

Isf kommer jag upp och glor på er andra lyckostar som får köra.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras