Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hur går hojen då? Känns det som du handlat rätt grej?

Visst känns det skillnad på chassi å motor :tummenupp

420 skrev:
haha... rätt inställning :tummenupp
Äg allt, för den som har flest saker när han dör vinner :D

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Tom Byron skrev:
Hur går hojen då? Känns det som du handlat rätt grej?

Visst känns det skillnad på chassi å motor :tummenupp

Jo tjena, vilken skillnad.
Chassit går ju inte att jämföra. Helt underbar att köra. Trodde det skulle ta ett tag
innan man kände sig hemma på hojen. Men det tog typ 10 minuter, sen bara log man o njöt.
Frambromsen är ju inte så illa heller. Känns inte som den kommer mattas heller när man
börjar köra lite hårdare, men det återstår att se.
Motorn känns urstark, och den går bara bättre och bättre. Har iofs bara kört drygt 2 timmar.
Och med FP:t på sen, så blir väl registret lite längre och då är allt perfekt.
Så jag är mkt. nöjd med bytet. Hoppas bara den håller för då blir detta en fin sommar.

/Stefan

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Tom Byron skrev:
Rigge gjorde PHETA 12or hela tiden :Bugar :Bugar :Bugar :yoparty :yoparty

Tror de skulle dit imorgon oxå :tummenupp

Alltså ingen motardbana på G, bara stunt fram å tillbaka ju. Jag gjorde lite stoppisar, bekräftade att jag var kass på det oxå så jag åkte hem efter någon timme :(
ja men du är ju grymt snyggg i ryssmuffen:Bugar

Bifogat

• PHTO0071.JPG
    PHTO0071.JPG
    125.1 KB · Visningar: 82

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil(M) skrev:
Jag då ingår inte jag i eran Husamaffia :( Nu känner jag mig lite utstött å mobbad, nu får inte ni komma ner till mig och hoppa i Enslow hoppet och sprätta stubb mer.. Visserligen bor ja ju inte i örebro men i alla fall.
Du observerade, som synes, att det gällde Örebro-maffian och inte, vad ska vi säga, Närke-maffian. Där är det nog betydligt fler som vill vara med....

420 skrev:
Bara stuntande? Tråkigt :lol
En bild från Sthlm-trakten idag...
Snygg kon :D Måste vara en viktig kon eftersom fokus är så klockrent på just den :arsele
Nice slajd som vanligt annars :tummenupp
"Once you've crossed to the Blue/yellow side there's no going back", hehe

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
...börjar så smått vakna till liv nu... Det är efter såna här fester man inser att man börjar bli gammal! Minns nästan ingenting efter att Ebbes Jäger var tom... å visst är det väl minnet som tar stryk först på ålderns höst :va :rofl

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vakna? JO men vara uttorkad då, jag drack två liter cola igår utan att pissa......hm....... Det e ebbes fel, hans Jäger ........ :D

Quitte skrev:
...börjar så smått vakna till liv nu... Det är efter såna här fester man inser att man börjar bli gammal! Minns nästan ingenting efter att Ebbes Jäger var tom... å visst är det väl minnet som tar stryk först på ålderns höst :va :rofl

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
De som körde eller hojarna?......

:tungan

Shit vilken sommarvärme, det här e gött. Tur man ska jobba en massa dagar i sträck förutom en............. blää :(

Ghost skrev:
Mötte 2 Husor nu på vägen hem från jobbet, vill oxå ha... :mad: :huvet :gnissla
Fina var dom iaf. :) :tummenupp

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
De som körde eller hojarna?......

:tungan

Shit vilken sommarvärme, det här e gött. Tur man ska jobba en massa dagar i sträck förutom en............. blää :(
Dom som körde så klart... :slicka :kär
HOJARNA fattar du väl!! :fatta!
Och du ska kalla dig husa ägare... :arsele : :tungan

Annars då, har du fått ut hojen i vårsolen, pozat vid McD & impat på chixen? :tuttar :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nee, åkte en sväng På tierp (flygfält) i Lördags, men rigge snodde hela showen med sitt 12klockande så jag ledsnade när jag inte fick ALL uppmärksamhet å åkte hem.......... annars e det soft.

Gjorde dock en riktigt resa i Lördags kväll, var på jordens roligaste fest, (inte röjig bara supertrevlig) sedan ägde lite dancefloor.......haha, garvar så fort jag tänker på det :yoparty

Ghost skrev:
Dom som körde så klart... :slicka :kär
HOJARNA fattar du väl!! :fatta!
Och du ska kalla dig husa ägare... :arsele : :tungan

Annars då, har du fått ut hojen i vårsolen, pozat vid McD & impat på chixen? :tuttar :banana

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Nee, åkte en sväng På tierp (flygfält) i Lördags, men rigge snodde hela showen med sitt 12klockande så jag ledsnade när jag inte fick ALL uppmärksamhet å åkte hem.......... annars e det soft.

Gjorde dock en riktigt resa i Lördags kväll, var på jordens roligaste fest, (inte röjig bara supertrevlig) sedan ägde lite dancefloor.......haha, garvar så fort jag tänker på det :yoparty
Jobbigt med sådana däringa stuntar killar som ska träna sommarens trix & sätter den första efter en kvart... :yoparty
(eller vad var det det tog?? Kommer inte ihåg vad som stod i bildforumet..)

Heda på golvet... :Bugar :Bugar :Bugar Kan det bli annat än stånde (på knä) ovationer?? :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Apropå husan så kan man nog kränga den där nu, bytte fälgar på bilen å shit va chixen droooooooolar när man stannar. hehehehehe, å man kan skjutsa FLERA i bilen än på hojen.....hm......

Pimpmobilen råKKar :Bugar

Ghost skrev:
Jobbigt med sådana däringa stuntar killar som ska träna sommarens trix & sätter den första efter en kvart... :yoparty
(eller vad var det det tog?? Kommer inte ihåg vad som stod i bildforumet..)

Heda på golvet... :Bugar :Bugar :Bugar Kan det bli annat än stånde (på knä) ovationer?? :banana

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Apropå husan så kan man nog kränga den där nu, bytte fälgar på bilen å shit va chixen droooooooolar när man stannar. hehehehehe, å man kan skjutsa FLERA i bilen än på hojen.....hm......

Pimpmobilen råKKar :Bugar

Du kan få vad som finns i plånboken nu på en gång om det är så att du känner att Husan hämmar dig i jakten på chix... :D

:Bugar HEDA

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Så, gurun, nu har jag äntligen fått tummen ur och scannat bilderna från bänkningen av lill-Husan om det ff är av intresse... Du vet, sent ska syndaren vakna säger de ju... :rolleyes:

:Bugar

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Den som gnäller på kvaliteten på bilderna, kommer att hamna på min Ignore-lista omedelbums! :4skrika Kanske kan hitta på något personligt straff också... :tuttar

Jag har förminskat dem och dragit ner kvaliteten så att de inte ska bli så orimligt stora, men för den som mot förmodan skulle vara intresserad :va , kan jag dela med mig av originalfilen om man ber snällt... via mail då förstås. :3freak

Bänkningen är på en Husa FS650E - 03, gått ca 60 h vid bänkningstillfället, mestadels bankörning. Inkörd lugnt och fint i gokarthallen i Södertälje och på Gelleråsen i april 2003. Lågfart 40 och nålen i originalläge vid alla körningarna.

Bild 1.
Röd - FP, 190/40, stor fugge (fråga mig inte varför den kom här istf originalfuggen... jag vet inte det själv nämligen!)
Blå - helt original (förutom avstrypt så förstås) alltså, originalsystem, 180/40, dell'Orto 40 mm förg

Bild 2.
Röd - FP-system, 190/40, orgförg
Blå - FP, 190, originalförg uppborrad till ca 42 mm

Bild 3.
Alla körningarna - väldigt svårt att se...
Lila - Original
Grön - FP, 190/40, orgförg
Röd - FP, 195/40, borrad förg
Blå - FP, 190/40, borrad förg

Edit: tant har svårt att skilja på rött och blått...

Bifogat

• Husa03_1.jpg
    Husa03_1.jpg
    64.8 KB · Visningar: 52
  • Husa03_2.jpg
    Husa03_2.jpg
    70.8 KB · Visningar: 49
  • Husa03_3.jpg
    Husa03_3.jpg
    89.5 KB · Visningar: 53
Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Ghost skrev:
Mötte 2 Husor nu på vägen hem från jobbet, vill oxå ha... :mad: :huvet :gnissla
Fina var dom iaf. :) :tummenupp

GAAAAAAAH!!! Möte dom IGEN!!! Kan dom inte hålla sig hemma tills jag har kommit hem?
Ska det vara så SVÅRT??? :mad: :mad: :gnissla

:huvet

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Scanna, who cares....... DU e ju tillbaka........tidernas spammare, been missing ya! :tummenupp

Edit, faan va suddig bilderna är :kocko :va :rolleyes: .............. :lol

Yasha skrev:
Så, gurun, nu har jag äntligen fått tummen ur och scannat bilderna från bänkningen av lill-Husan om det ff är av intresse... Du vet, sent ska syndaren vakna säger de ju... :rolleyes:

:Bugar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...