Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
vicket fiasko, det blev mörkt innan jag blev klar med hojen....... å så tvungen att byta olja den har ju gått 3tim... :) såjag tog en tur på blöt asfalt å cheesus va skitigt det blev, få se ebbes min när vi ska lasta imorrrn, inte heda stylie att ha en hoj som ser ut som den gått novemberkåsan :fatta!

Jaja, motorn går som en katt å inget knas på magnetpluggen så jag e glad.

Wazze!! Kom å kela du åxå :hihi

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Tom Byron skrev:
eeh, jag har varit hos tandläkarn oxå, de har slutat med de halvgenomskinliga "tröjorna" de hade förut, nu e de svarta å inge seethru längre.

Vad har du gjort för tok då? är norsk asfalt halare? Har du rejsrapport på hemsidan.........*ska spana*
Sorry, har blivit redigt kass på att göra färdigt de där rapporterna... Har två halvskrivna nu som självklart inte blivit publicerade... Men tidningen ger snabbversioner :tummenupp

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
shit asså, skulle ju fixa bilder från McD med några pheta stoppis åt dig. (nu när hojen e okej.....)

Det löser sig ;)

Vågar du verkligen göra det? Tänk om den går sönder igen... :brinnerup :crash :gnissla

Fast bara tanken på :Bugar GURUNS Pheta stoppisar får en ju att :drool :drool :drool över hela tangentbordet!!

:yoparty

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Nu väntar vi (läs:jag) ivrigt på rejsrapport från Gelleråsen, Guruskrälle!!! :gnissla

Kom HEM nå'n gång!!! :hoppa

Edit: Hörde rykten om att Gurubrädaren vurpade... men det måste vara elaka tungor som talat, eller är det så att synden straffar sig själv? :tungan (Hoppas det gick bra med hojen, för du var uppe snabbt som blixten hörde jag rapporteras... så du är troligtvis okej :) )

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vädret skulle bli kyligt så jag lade på ett supercorsa modell supersoft ibak, tänkte så det inte skulle bli halkigt eftersom det skulle bara bli drygt 10grader....... Vilket misstag, kändes som att ha en överkokt spaghetti runt bakfälgen, sur över detta (på mig själv) så muttrade jag på lite vidare, hade dock ingen att fightas med, ebbe var närmast men han var ändå betydligt snabbare, men när han fegade lite var det roligt (för mig).

Sedan lade en soppaslang av som brände hål mot en varm pryl typ, (mitt fel igen) så då slapp jag åka de två sista passen, men det gjorde inget kändes det som för det hängde trådar från bakhjulet å jag kände mig lagomt road att inte ha någon att jaga.

Annars var det görskoj, hela gänget verkar vara inne på Kinky-humor så vi alla trivdes rätt bra :hihi

Yasha skrev:
Nu väntar vi (läs:jag) ivrigt på rejsrapport från Gelleråsen, Guruskrälle!!! :gnissla

Kom HEM nå'n gång!!! :hoppa

Edit: Hörde rykten om att Gurubrädaren vurpade... men det måste vara elaka tungor som talat, eller är det så att synden straffar sig själv? :tungan (Hoppas det gick bra med hojen, för du var uppe snabbt som blixten hörde jag rapporteras... så du är troligtvis okej :) )

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Japp, nu är den gryma helsvarta bajken både inkörd och invurpad! :gnissla
Hade problem hela dagen med konstiga studs i högfartssvängar med mycket nedlägg. Ljuddämparen är i vägen för bakdäcket (5" m. 160-däck), så det blir lite konstigt. Det både bromsar å pajjar för fjädringen. Fråga Anders hur mycket det rykte i snabbhögern före Ejes....
Aja, det gick att åka iaf. Trodde först att det var fjädringsinställningar, men kom sen på vad som ställde till det. Behöver byta fjäder bak iaf, har lite för mycket häng som det är nu. Statiskt ska va 35, är 33 (lite hårdare), dynamiskt ligger på 104,75 typ. Ska ligga mellan 90-105. Måste fixa ny fjäder så blir det säkert lite bättre med däck/dämpare-problemet. Och för att vara helt säker på att slippa tjafs lär jag väl montera ett Akrarör oxå! :yoparty :hihi "Alskling, jag måste ha ett sånt för att jag ska slippa vurpa!" var en fras som förekom igår... he he...

Vurpan föregicks av en stygg battle mellan mig å Anders på R1'an. Han tog en bunt meter på rakorna å jag bromsade ikapp i kurvorna, för att ta några meter till i kurvorna. Så j-la kul, vi turades om att ligga först å dra. Så i ingången till den långa depå kurvan ut på rakan laddade jag lite för hårt. Runt första kurbsen när det börjar svänga höger efter fullfartsvänstern höll jag i som vanligt + lite till. Hojen började studsa som den gjort hela dagen pga bakdäcket/dämparen, men det gick ju bra förut om man bara lät det gå på lite drag. Men nu hade jag liiite för hög fart eftersom vi jagade varannn (otippat?) å framhjulet orkade inte hålla i när studsandet började. Lowsidade ut i sandfållan. Hojen fick lite coola motardrepor och bromsgreppet blev lite stukat, å min axel ömmar idag, annars var det lugnt. Inget dyrt som pajja, bara en massa sand överallt.

Men det var ju tur att det var jag som stöp å inte Anders med plastraketen. Det har inte blivit lika billigt. Nä, nästa gång ska det sitta ny fjäder å avgassytem på så man slipper krascher pga sånt skit! Är iaf helnöjd med hojen i övrigt, riktigt kul var det. Den känns verkligen lättare å kvickare i chassiet än 660'n. Går definitivt att åka fortare än vad jag gjorde igår om man slipper studsandet. Stadiga 1,18-1,19 precis som med KTM'n som jag var riktigt inkörd på förra sommaren. När vi battlade var jag ner på 1,17 sa dom.
Längtar till i vår.... :)

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Ebbe skrev:
Och för att vara helt säker på att slippa tjafs lär jag väl montera ett Akrarör oxå! :yoparty :hihi "Alskling, jag måste ha ett sånt för att jag ska slippa vurpa!" var en fras som förekom igår... he he...

He he he, bästa skälet jag hört på länge. :tummenupp
Bara att räkna ut vad det skulle kosta i repkostnad om du inte byter & jämföra... :crash :hihi
Skönt att det gick bra i övrigt iaf. :tummenupp (så när som på axeln då... :gnissla )

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Precis, kraschkostnaderna lär ju bli betydligt högre än om man åker med ett Akra å inte kraschar. Helt logiskt, tycker jag... :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eh, var lite seg i knoppen igår när ja skrev.

Lite noteringar;

1, det e gör inget att vara på bankörning utan hoj, det är fanimej görskoj i depån med alla hyss å roliga prickar som dyker upp, "husabög" tex :tungan Schhhh, skulle vi hålla tyst om det...... tyvärr blev det ingen böghög fast jag gjorde lite önskemål här å där.......

2, varför lutar folk i kurvorna? gör jag det oxå, ser ju coolt ut :hihi

3, Ebbes chefiga cd-fodral med nostalgimusik råKKar röven av det mesta, Appetite for destruction och lite gammalt Alice DeeJay muhahaha

4, Ebbe e en hejare på att spilla, Kaffe i bilen, vatten i depån, kaffe i depån, i grenen, å på stolen... samt en gång till...... eh, läsk på tröjan tror jag det var.

5, varför hade vi ingen kamera med, Då hade supermoto få se sin portuppgångskodapparat blivit ollad på då Ebbe visade vägen vad kungligheterna bor i Örebro.

6, snika kaffe av Ebbe är smaskigt, att börja ta med eget nu skulle bara kännas tillgjort å fel, fram för mera. ....ohhh, har du kaffe med dig ;)

7, Skoj att se Ebbe hänga med så pass bra en kåpmoppe med typ 160 kusar på slangen, tyvärr var det snabbaste varvet innan kraschen så det kanske hängde ihop på någe vis.

8, Åker jag verkligen 2sek långsammare i år? Måste vara fel på on-board timern, eller så var förra årets optimist....... 1,21 ifjol å 1,23 nu, ändå tappade jag inte lika mycket mot ebbe å krattan som förra året :va

9, vaffö, e chix i skinnställ så coolt att man kan ligga bakom å missa bromspunkter uppe i ejes :rofl

10, shit va skoj det var....... :Bugar

11, ingen som photade iaf när jag bytte om i år :lol

Ebbe skrev:
Precis, kraschkostnaderna lär ju bli betydligt högre än om man åker med ett Akra å inte kraschar. Helt logiskt, tycker jag... :D

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Hmmmm.... Ja spilla var nog min specialitet igår. Aja, det bjuder jag på. "Varför luktar det kaffe om mitt hakband på hjälmen?" :va
Klart jag tar med kaffe så det räcker åt resekamraterna! De vet du!! :fyllisar
Appropå 160-hk-påslangen-moppar så tror jag att Anders skulle ha dragit ifrån mer om hans bakdäck hade varit fräschare. Han drog ju inte fullt hela tiden på långrakan heller, roligare att fajtas bland alla kurvor ju. :yoparty

katana

Min medelmotorcykel är från -84
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Suzuki DR 800, Suzuki Katana, Yamaha SR 500
Till slut har jag tittat igenom bilderna från gocartbanan i Rörberg.
Ett par blev väl skapliga.
Vet inte om Swedie vill ha det här inlägget under Filmer och Bilder, men det känns som det är ganska begränsat runt trådens huvudperson.
Jag tänkte få Ebbe att posera runt Svarta Faran innan den blev repig, men med den inkörningshastigheten runt banan kommer cykeln att vara i mint condition ett bra tag framöver trodde jag - ingen brådska...men så fel man kan ha.

Jodå Heda, du lutar i kurvorna. Det finns det bildbevis på! :)

Bifogat

• drömväg.jpg
    drömväg.jpg
    83.9 KB · Visningar: 60
  • lutar.jpg
    lutar.jpg
    101.5 KB · Visningar: 68
  • bakhjul.jpg
    bakhjul.jpg
    101.7 KB · Visningar: 66

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, det verkar luta när jag svänger oxå, fina bilder som alltid när du e framme med kameran........ :) :) :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
*SNIP*
5, varför hade vi ingen kamera med, Då hade supermoto få se sin portuppgångskodapparat blivit ollad på då Ebbe visade vägen vad kungligheterna bor i Örebro.
*SNIP*
Va i H-vete :4skrika
Jaja, det är ju ni själva somska använda den när ni kommer på besök, själv kör jag med nyckel :hihi

Vad körde Ebbe-bubben på för däck för att köra såpass??
Så du har fått 5" bak nu :tummenupp

Jag klarade 1.20-1.21 med pilot sporten på under Bike-week. Kändes som det gick massor fortare än förra året men tydligen inte :(

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
Vad körde Ebbe-bubben på för däck för att köra såpass??
Så du har fått 5" bak nu :tummenupp

Jag klarade 1.20-1.21 med pilot sporten på under Bike-week. Kändes som det gick massor fortare än förra året men tydligen inte :(

Japp, men det funkar inge vidare med org ljuddämperi tyvärr... :gnissla Måste lösa det. Undrar om 05'ans är draget mer utåtliggande.... Akra lär ju funka tycker jag. Hedas FP tar inte i, inte i däcket iaf...
Å jag har Pirellislicks på hjulen nu.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ebbe skrev:
Japp, men det funkar inge vidare med org ljuddämperi tyvärr... :gnissla Måste lösa det. Undrar om 05'ans är draget mer utåtliggande.... Akra lär ju funka tycker jag. Hedas FP tar inte i, inte i däcket iaf...
Å jag har Pirellislicks på hjulen nu.
Med 5" är ju marginalen till dämparen snuskigt liten. Räcker ju att fästet hamnat bara så lite lite snett fär att det ska ta i. Sen att Hedas inte tar i kan du ju lätt lista ut varför... (Heda+utrustning = 65kg, Ebbe+utrustning = 105kg) En lätt lösning är ju att helt enkelt böja ut dämparen lite. Får se hur det blir på 05 eftersom det är en rundare dämpare än tidigare som ju då borde ta i lite mer om man inte ändra på fästet lite grand. Som sagt, får se. Spelar iofs mindre roll eftersom jag troligen aldrig ens kommer starta den med originalsystemet på...

Har aldrig kört med slicks på Gåsen... Vore skoj att se vad det kan göra för skillnad. Troligen inget alls på tiderna, körningen blir nog bara säkrare....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skumt det där, jag åkte förra året på 625an med pilotsport å iår på Husan med supercorsa, det GÅR fortare. Även fast jag hade en kass dag, så drog inte Ebbe ifrån lika villt som förra året. Jag blev inte varvad i år ivf...... :tungan

Supermoto skrev:
Med 5" är ju marginalen till dämparen snuskigt liten. Räcker ju att fästet hamnat bara så lite lite snett fär att det ska ta i. Sen att Hedas inte tar i kan du ju lätt lista ut varför... (Heda+utrustning = 65kg, Ebbe+utrustning = 105kg) En lätt lösning är ju att helt enkelt böja ut dämparen lite. Får se hur det blir på 05 eftersom det är en rundare dämpare än tidigare som ju då borde ta i lite mer om man inte ändra på fästet lite grand. Som sagt, får se. Spelar iofs mindre roll eftersom jag troligen aldrig ens kommer starta den med originalsystemet på...

Har aldrig kört med slicks på Gåsen... Vore skoj att se vad det kan göra för skillnad. Troligen inget alls på tiderna, körningen blir nog bara säkrare....

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Tom Byron skrev:
Skumt det där, jag åkte förra året på 625an med pilotsport å iår på Husan med supercorsa, det GÅR fortare. Även fast jag hade en kass dag, så drog inte Ebbe ifrån lika villt som förra året. Jag blev inte varvad i år ivf...... :tungan
Å huvudsaken är ju att "vi hojåkare" kraschar lite så chefen får spunk :) :tummenupp

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom