Heda fanclub!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nurse Ratched skrev:
... Ska på husvisning imorgon och det brinner i knutarna då vi måste skaffa nytt boende innan nästa knodd kommer. med ett utgångspris på 2,2 mille så blir det inte mycket pengar kvar till MC på ett tag... Det är dessutom rena lågpriset i Uppsala.

Ungarna kan väl dela rum ? Så gjorde man förr :3freak

Vi var och kikade på kåk i Årsta, men det var helrenoveringsobjekt och utgångspris 1,5 milj och sista bud någonstans runt 2,2 milj... Så gjorde vi en jämföring med vad nuvarande kåken och boendet i Östhammar skulle kosta och vi skulle få mer än 12.000 _mer_ i månaden över om vi valde Östhammar framför Uppsala och Årsta-kåken. Tänk vad mycket porriga hojprylar man kan skaffa för de slantarna!! :banana

Ända fördelen med de höga priserna i Uppsala, är att det ger bra betalt att sälja lägenheten och flytta ut. Men lite pengar går det åt ändå, för det finns planer på utbyggnad av huset (vardagsrum med hemmabio, stort badrum m.m.). Jag samlar nu vuxenpoäng i en aldrig sinande takt :gnissla ( :hihi )

Det blir väl inflyttningsfest vad det lider...

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
TomK skrev:
Ungarna kan väl dela rum ? Så gjorde man förr :3freak

Ända fördelen med de höga priserna i Uppsala, är att det ger bra betalt att sälja lägenheten och flytta ut. Men lite pengar går det åt ändå, för det finns planer på utbyggnad av huset (vardagsrum med hemmabio, stort badrum m.m.). Jag samlar nu vuxenpoäng i en aldrig sinande takt :gnissla ( :hihi )

Det blir väl inflyttningsfest vad det lider...

Nja, problemet är inte att ungarna ska ha eget rum och vi är inte heller rädda för att bo litet (3-rummare på 54 m2) men det går inte att ta sig ut ur huset ensam med ett spädbarn och en 1½-åring. Vagnen går inte att få upp till lägeneheten. En syskonvagn får inte plats i trapphuset. Med detta så måste vi flytta och då är det lika bra att braka på.

Ser fram emot inflyttningsfesten

/Hising

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Nurse Ratched skrev:
När? Var? Hur?

När du vill, typ... Gävle lämpligtvis, kanske i Älvkarleby om det känns bättre. Du tar bilen upp hit!

Ring när du vill komma så ser vi om det går att lösa! :) :yoparty
Verkar bli schysst väder till helgen... Men inte söndag för då ska vi troligtvis till Åsen å spana på Quitte. :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Verkar vara ramlagren....

Silen var igensatt av någe klägg å toppen samt kopplingssidan var finfina, Ska riva resten på Fredag då jag e ledig, Krattan lär dra till jobbet å det e inget jag fixar själv då jag aldrig gjort det så vi fortsätter på Fredag.

TACK Krattan för hjälpen :yoparty :Bugar :yoparty :Bugar

Glass i stora lass på Fredag :kär :hihi !!!!

420 skrev:
Berätta vad som hänt så man kanske kan förebygga ett ras.
Pratade med en kille som berättade att Martin Lindh och Dennis Ericsson "bygger om" sina motorer
för att dom ska kyla bättre. Han kunde inte säga vad dom gjorde men det borde röra sig om förstorade olje och vatten kanaler...
Men som sagt, berätta hur motorn ser ut inuti...

/Stefan

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Detta inlägg är avsett för; SAINT :)

Fel av mig, det var "tåppsmörjningselektrodsimpellern" som jag glömde justera slacket på, därför gjorde den att nedläggningsmörjningen slutade att stänka olja på..............eh..........kontaktytorna :gnissla :D :banana

Å du , MUHAHAHAHHAHA;)

Tom Byron skrev:
Närå, det är mig det är fel på. JAG kör väl fel oxå :fatta! Typ man får inte gasa när hojen lutar för då ............smörjer den inte centrifugalreeedväntilen orrrdäntligt

:död

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Ebbe skrev:
Men inte söndag för då ska vi troligtvis till Åsen å spana på Quitte. :banana
Först kom ingen...sen kom ingen...sen kom ingen... NU KOMMER ALLA :yoparty :banana :tummenupp
Fan vad jag måste motsvara förväntningarna nu när åtminstone 20 av mina nära och bekanta kommer o kikar :)
Tyvärr hanns det inte med att rodda t-shirts till alla då min sponsor har semester :(

HEDA RULES!

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Ebbe skrev:
När du vill, typ... Gävle lämpligtvis, kanske i Älvkarleby om det känns bättre. Du tar bilen upp hit!

Ring när du vill komma så ser vi om det går att lösa! :) :yoparty
Verkar bli schysst väder till helgen... Men inte söndag för då ska vi troligtvis till Åsen å spana på Quitte. :banana

Kommer hem från Öland på söndag. ska på Ultraljud på onsdagen 5/8 men annars är det el semestro som gäller. Är du ledig nästa vecka? kanske ska skicka in några bullplåtar i ugnen. ska man ha hjälmen med sig?

/Hising

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Hej Guru! Jag fick min motor idag så jag planerar ramlagerbyte nästa helg. Va det slacket el sjacklet jag skulle kolla på Tåppsmörjningselektrodsinpellen om det var slacket räcker det med 103 nm. Eller om det är sjacklet ska det vara runt :confused:

Bifogat

• 02.jpg
    02.jpg
    7.8 KB · Visningar: 79

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
saint skrev:
Hej Guru! Jag fick min motor idag så jag planerar ramlagerbyte nästa helg. Va det slacket el sjacklet jag skulle kolla på Tåppsmörjningselektrodsinpellen om det var slacket räcker det med 103 nm. Eller om det är sjacklet ska det vara runt :confused:

En sån söt liten kotte, vad heter han/hon? :D

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Nurse Ratched skrev:
Kommer hem från Öland på söndag. ska på Ultraljud på onsdagen 5/8 men annars är det el semestro som gäller. Är du ledig nästa vecka? kanske ska skicka in några bullplåtar i ugnen. ska man ha hjälmen med sig?

/Hising

Nope, jobbar tyvärr... :(
Men nästa helg då? Lördagen? Cityfest i stan då iofs, men om det är fint väder kan det va skönt att bada lite. Hjälm är bra, men inte nödvändigt. När vi kör flera på en gång eller tränar på bana har vi hjälm.
Ring mig sen! :fyllisar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1Timme kvar..............

Känner redan hur jag softat på...... :tungan

Oj, va kärlek husan ska få :kär

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ha en härlig semester, guruskrälle!!!

Hoppas du får köra på Midlanda på fredag och om inte annat, så på Geléåsen den 27:e!!! *håller tummarna*

Men du! Du måste fixa fan-clubträff oxå! PRONTO!!!

Puss då! :kär

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
I stunder som denna får man bekräftat att det inte står riktigt rätt till där uppe... :rolleyes: Jaja, vi ska vara på Kinnekulle om 4 timmar, så jag antar att det blir roligare se'n?!? :3freak

För övrigt var det länge se'n jag konstaterade att

HEDA RÅKKAR PHETAST AV ALLA!!!

Ber till högre makter (eller kanske mer lägre, om jag tänker efter en smula) för att Gurumopeden snart regerar igen! :Bugar

/ Veronica (som är glad att vi lastade hojarna igår kväll... :trött)

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jaha då var man nyss hekommen från gelleråsen efter en dags gluttande på räserhojar.
Sprang lite i depån oxå & träffade på en hel del människor från forumet i allmänhet & motardforumet i synnerhet.
Kändislistan är numera utökad med Quitte, Ebbe & Fia. :hej
Naturligtvis fanns mannen över alla män, myten, legenden, guden :Bugar HEDA där också.
I sin stora vishet så lånade han ut lite av sin storhet till Quitte så att det skulle gå bättre att köra hoj. :Bugar
Med delar av styrelsen närvarande på samma plats som gurun så var det naturligtvis phetläge att föreviga ett officiellt :Bugar .
Och naturligtvis så fanns inte kameran på plats... :kocko :gnissla :huvet
(får skylla på tillfällig sinnesförvirring orsakad av för mycket sol) :brinnerup

En kanondag blev det iaf, ett litet (& kort) regn dök upp i slutet för att påminna oss om att det faktiskt är sommar i Sverige... :tungan
Kul att träffa er alla. :hej

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...