Hej alla

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
Hej alla tävlande rr-åkare!
Ser/förstår att det vart en hel del spekulerande ang. mig här på forumet och tänkte vi kanske kunde reda ut en liten sak...
Jag har aldrig varit med o stulit några hojjar...

För er som vill veta mer, LÄS DOMEN!

pusssssssssssssss

Last edited:

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
Intressant! Var hittar man domen?

Domen hittar du på tingsrätten. den är ett par 100 sidor lång så det är väl lite överkurs att lägga upp den här.

Lasse A: Den posten var ungefär lika smart...

Nr:18: Jo skillnaden är ganska stor, tar man motorcyklar är risken ganska stor att man råkar illa ut, inte med rättvisan kanske utan med andra. Vilket säkert många här vet.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Domen hittar du på tingsrätten. den är ett par 100 sidor lång så det är väl lite överkurs att lägga upp den här.

Nr:18: Jo skillnaden är ganska stor, tar man motorcyklar är risken ganska stor att man råkar illa ut, inte med rättvisan kanske utan med andra. Vilket säkert många här vet.

OjojojojojojojOJ vad jag blir nyfiken! :) Jag vill veta

1. Varför la du upp den här tråden?
2. Vad menar du med svaret till Nr:18? Kan du reda ut?
3. Om jag säger så här, att jag TROR 99,99 % av forumets medlemmar tänker så här: "Enda anledningen till att han inte blev dömd för stölden av hojarna är brist på bevis, det tror f-n att han gjorde det!!!!!" så undrar jag; Kan du förstå att det är lätt att tro det?

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
vad hände då, la du ut beställnings jobb, köpte du jävligt billiga hojar i god tro utan kvitto lr vad???? vem orkar leta efter ett mål i tingsrätten=/ vad är du oskyldig till??

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

I de kretsarna är det lika illa att handskas med hojar man vet är stulna.
Tror att det är bäst för dig att hålla en låg profil i racingsammanhang ganska länge framöver. Finns en hel del människor som redan dömt dig.

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
OjojojojojojojOJ vad jag blir nyfiken! :) Jag vill veta

1. Varför la du upp den här tråden?
2. Vad menar du med svaret till Nr:18? Kan du reda ut?
3. Om jag säger så här, att jag TROR 99,99 % av forumets medlemmar tänker så här: "Enda anledningen till att han inte blev dömd för stölden av hojarna är brist på bevis, det tror f-n att han gjorde det!!!!!" så undrar jag; Kan du förstå att det är lätt att tro det?

Tråden la ja upp för jag förstår att 99.99% av alla tror ja varit med o stulit hojjarna, och jag förstår också att det är lätt att tro det men ja vet ej vart folk fått sin fakta ifrån, bara tidningen? nått mer?
Det är väldigt många som VET väldigt mkt utan att ha läst domen eller förundersökningen...?

Jag har gjort väldigt fel i hela situationen och det ångrar jag djupt! men jag har inte varit med o stulit några hojjar, jag antar att skapandet av denna tråden var till för att iaf uttala detta.

Jag förstår ju att jag aldrig kan visa mig på en bana igen och det är den största förlusten i allt detta. trots 3,5 års fängelse och 500 000 i skadestånd så det är inte det jag är ute efter.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
trots 3,5 års fängelse och 500 000 i skadestånd så det är inte det jag är ute efter.

Ne precis, vad e du ute efter då ,,, eller vad bryr jag mig om det föressten, detta inlägg kanske var rätt meningslöst ändå, tror bara du vill synas å att alla skall tycka synd om dig ,,, ha ett bra liv.

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Jag har gjort väldigt fel i hela situationen och det ångrar jag djupt! men jag har inte varit med o stulit några hojjar, jag antar att skapandet av denna tråden var till för att iaf uttala detta.

Jag förstår ju att jag aldrig kan visa mig på en bana igen och det är den största förlusten i allt detta. trots 3,5 års fängelse och 500 000 i skadestånd så det är inte det jag är ute efter.

Ok!
Du har inte stulit hojjarna, förklara varför du blev misstänkt för häleri då.

Någon som visste att du tävlade i RR och ville erbjuda dig ett par racing hojar till ett bra pris bara?

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
Ne precis, vad e du ute efter då ,,, eller vad bryr jag mig om det föressten, detta inlägg kanske var rätt meningslöst ändå, tror bara du vill synas å att alla skall tycka synd om dig ,,, ha ett bra liv.

Varför skulle ja vilja de?

Ok!
Du har inte stulit hojjarna, förklara varför du blev misstänkt för häleri då.

Någon som visste att du tävlade i RR och ville erbjuda dig ett par racing hojar till ett bra pris bara?

Det är aldrig någon som påstått att jag köpt några hojjar eller liknande, häleri blev ja misstänkt för bara för att jag var hemma hos en fd. vän i grimeton tillsammans med annat folk när motorcyklarna var där.
Den fd. vännen till mig fick lite problem med div människor pga. detta och han sa alla namnen som var på plats där vid motorcyklarna...

Häleri=Har tagit befattning med gods som kan befaras vara stulet.
(alltså behöver man inte nödvändigtvis inte ens köpa någonting, räcker med att du varit på samma plats och kunnat tro att godset är stulet)

Last edited:

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Åter så får utrycket "LOSER" ännu en tydlig bild....

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag förstår inte redigt....... du åkte inte dit för häleri men du åkte dit för mordbrand?
Och sen ska folk tycka synd om dig eller vad är poängen...... fast du inte hade vart med i några stölder av hojar eller liknande så vill nog inte folk ha dig på banor endå.....

Fast det är ju bara vad jag tror och vad fan vet jag igentligen.

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Man behöver inte vara oskylldig bara för att åklagaren lägger ner fallet eller att åtalet ogillas!

Hellre fria än fälla.

eller så har man begått flera brott och bara åtalas för det grövsta.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Vad är några stulna hojar, bara pengar /dött material.
Mordbrand !! "I don't want to now you"

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...