så sant så.. men jag har fan bara råd med kanske 200kr i månaden.. är ju arbetslös osv nuKyckling skrev:Storleken beror ju lite på vad det finns att tillgå och priset.
Vi hyr ju gärna 10.000kvadratmeter om det kostar 3000:-/månaden.
Priset är ju också lite beroende på om det går att ställa in hojarna och meka där t.ex.
Vi har ju förr talat om att man inom klubben kan "Hyra ut" delar av lokalen till de som vill ha mek/förvaringsplats för att på så sätt minska kostnaden för klubben.
dra allt på onsdag så får vi höra vad dom sa om lokalen oxåTERMINATOR skrev:jag har några förslag vad det gäller detta men det tänker jag inte ta här utan via telefon eller på onsdag, är någon intresserad så är det bara att ringa
Den ser ut att bli rätt dyr eller?!?TERMINATOR skrev:http://www.objektvision.se/bin/cgicache.dll?new,48119745,7786&std=1&passon=std&std=1
annars va den lokalen rätt ok
rainman skrev:En sak att tänka på är ju el och sånt, det är dyrt om det inte ingår!
Jag har inte råd med några större utsvävningar, säg 150-200:-.
Men om det nu är så att vi kan får ett par bås på den ytan vi får så att vi kan hyra ut dessa till medlemmar så är det ju jättebra!
Vad och hur menar du nu? konkurera med 150:-?TERMINATOR skrev:nää det är samma här kan inte heller lägga ut massor, ang att hyra ut mekbås kan det bli svårt att konkurera med om priserna som nämnts på ca 150 spänn i månaden.
hursom haver så har jag lagt ut krokar och några skulle återkomma så får vi se vad dom har att erbjuda
rainman skrev:Vad och hur menar du nu? konkurera med 150:-?
vem pröjsar 150 för sitt garage/mekbås idag? vitsen är väl att vi har en medlemsbaserad avgift för Fika/fest/gemensam del, sen får den medlem som skulle vilja ha ett mekutrymme i lokalen betala en slant till. För vi lär INTE få nån lokal med möjlighet till förvaring och mek av Samtliga medlemmars hojar för 150 spänn var i månaden...
Inte riktigt säker på att jag fattar hur du menar...TERMINATOR skrev:Det jag menade va att om jag har ett mekställe i dag och pröjsar 150 spänn/månad så är det svårt att motivera en kostnad på låt oss säga 300 kr/månad i en klubblokal, då kan det bli svårt att hyra ut, och naturligtvis så skulle ett mekbås eller likande betalas av den som har platsen, utanför den ordinarie hyran.
...hoppas du förstår bättre nu vad jag menade
Kyckling skrev:Kolla! Väder
Det kan nog fasen bli isåka till helgen igen.
Blom, fixa dubbdäck NU om du inte har...
Här ska åkas...
Beror på. Där kan det vara lite drygt nu.erik skrev:Jag är säkert ute och mekar med hojen på lördag igen, då kommer jag nog och kollar (om det är söderhavet ni ska köra på vill säga)
Kyckling skrev:Inte riktigt säker på att jag fattar hur du menar...
150:- för klubblokal + 150:- för garage/mekplats = 300:-/månad
Hur blir det dyrare än klubblokal 150:- + 150 för nuvarande garage = 300:-/mån?
Sedan är det ju så att vissa HAR garage, du t.ex. Medan JAG inte har det.
Jag och några till behöver en plats att förvara hoj och hojdelar på och kunna meka lite på en plats där man kan lämna saker halvskruvade tills man har tid/delar att fortsätta.
För detta är jag beredd att betala upp till 300:-/månad beroende på hur det ser ut.
Så i en perfekt lokal betalar jag t.ex 450:-/månad för lokal+mekyta medan du som har garage bara betalar 150:- för lokalen.
Enkelt va?!
Och alla som inte fattar nu får spö!
Kyckling skrev:Beror på. Där kan det vara lite drygt nu.
Det blev lite spår typ överallt i snöslasket sist.
Om det har frusit så är det nog inte så skoj där längre...
Men jag meddelar om, var och när jag kör.
TERMINATOR skrev:hittade en bild på räkrolles hoj
http://wallpaper.motorcycle-usa.com/1600/lana_kawi_cutout.jpg
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin