Hojåka i Örebrotrakten - the original!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
jag har några förslag vad det gäller detta men det tänker jag inte ta här utan via telefon eller på onsdag, är någon intresserad så är det bara att ringa

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kyckling skrev:
Storleken beror ju lite på vad det finns att tillgå och priset.
Vi hyr ju gärna 10.000kvadratmeter om det kostar 3000:-/månaden.

Priset är ju också lite beroende på om det går att ställa in hojarna och meka där t.ex.
Vi har ju förr talat om att man inom klubben kan "Hyra ut" delar av lokalen till de som vill ha mek/förvaringsplats för att på så sätt minska kostnaden för klubben.
så sant så.. men jag har fan bara råd med kanske 200kr i månaden.. är ju arbetslös osv nu :(

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
jag har några förslag vad det gäller detta men det tänker jag inte ta här utan via telefon eller på onsdag, är någon intresserad så är det bara att ringa
dra allt på onsdag så får vi höra vad dom sa om lokalen oxå :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Ang lokalen (bageriet) så har jag varit i kontakt med KF Fastigheter, fastigheten är såld från 1:a mars till Egeryd fastigheter, dvs så kommer det att bli bostäder där

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kan en lokal på I 3 vara av intresse?? får svar på en ev i morrn, sen finns det en ledig i vivalla på 550 m2, jag prutade med den blev för dyr, 900 kr /m2, men sa snubben det är ju inkl både vatten och industrigolv, NO SKIT industrifloor skulle jag vilja ha. Har ev en öppning som är mycket lite på en lokal som ligger på vån 2 så man får åka hiss upp med hojen. Men den är en parantes

Last edited:

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
En sak att tänka på är ju el och sånt, det är dyrt om det inte ingår!
Jag har inte råd med några större utsvävningar, säg 150-200:-.
Men om det nu är så att vi kan får ett par bås på den ytan vi får så att vi kan hyra ut dessa till medlemmar så är det ju jättebra!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
rainman skrev:
En sak att tänka på är ju el och sånt, det är dyrt om det inte ingår!
Jag har inte råd med några större utsvävningar, säg 150-200:-.
Men om det nu är så att vi kan får ett par bås på den ytan vi får så att vi kan hyra ut dessa till medlemmar så är det ju jättebra!

nää det är samma här kan inte heller lägga ut massor, ang att hyra ut mekbås kan det bli svårt att konkurera med om priserna som nämnts på ca 150 spänn i månaden.
hursom haver så har jag lagt ut krokar och några skulle återkomma så får vi se vad dom har att erbjuda

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
TERMINATOR skrev:
nää det är samma här kan inte heller lägga ut massor, ang att hyra ut mekbås kan det bli svårt att konkurera med om priserna som nämnts på ca 150 spänn i månaden.
hursom haver så har jag lagt ut krokar och några skulle återkomma så får vi se vad dom har att erbjuda
Vad och hur menar du nu? konkurera med 150:-?
vem pröjsar 150 för sitt garage/mekbås idag? vitsen är väl att vi har en medlemsbaserad avgift för Fika/fest/gemensam del, sen får den medlem som skulle vilja ha ett mekutrymme i lokalen betala en slant till. För vi lär INTE få nån lokal med möjlighet till förvaring och mek av Samtliga medlemmars hojar för 150 spänn var i månaden...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
rainman skrev:
Vad och hur menar du nu? konkurera med 150:-?
vem pröjsar 150 för sitt garage/mekbås idag? vitsen är väl att vi har en medlemsbaserad avgift för Fika/fest/gemensam del, sen får den medlem som skulle vilja ha ett mekutrymme i lokalen betala en slant till. För vi lär INTE få nån lokal med möjlighet till förvaring och mek av Samtliga medlemmars hojar för 150 spänn var i månaden...

Det jag menade va att om jag har ett mekställe i dag och pröjsar 150 spänn/månad så är det svårt att motivera en kostnad på låt oss säga 300 kr/månad i en klubblokal, då kan det bli svårt att hyra ut, och naturligtvis så skulle ett mekbås eller likande betalas av den som har platsen, utanför den ordinarie hyran. Samtliga är ju ganska överns om en hyra på ca 150-200/ månad/man.

men som jag sa tidigare så ligger det krokar ute och vi får se vad som dyker upp, och vi sitter inte i sjön då vi har en lokal även om den är enkel så fyller den sitt syfte med ons fik och lite småplock.

hoppas du förstår bättre nu vad jag menade

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
Det jag menade va att om jag har ett mekställe i dag och pröjsar 150 spänn/månad så är det svårt att motivera en kostnad på låt oss säga 300 kr/månad i en klubblokal, då kan det bli svårt att hyra ut, och naturligtvis så skulle ett mekbås eller likande betalas av den som har platsen, utanför den ordinarie hyran.
...hoppas du förstår bättre nu vad jag menade
Inte riktigt säker på att jag fattar hur du menar...
150:- för klubblokal + 150:- för garage/mekplats = 300:-/månad
Hur blir det dyrare än klubblokal 150:- + 150 för nuvarande garage = 300:-/mån?

Sedan är det ju så att vissa HAR garage, du t.ex. Medan JAG inte har det.
Jag och några till behöver en plats att förvara hoj och hojdelar på och kunna meka lite på en plats där man kan lämna saker halvskruvade tills man har tid/delar att fortsätta.

För detta är jag beredd att betala upp till 300:-/månad beroende på hur det ser ut.

Så i en perfekt lokal betalar jag t.ex 450:-/månad för lokal+mekyta medan du som har garage bara betalar 150:- för lokalen.

Enkelt va?! :tummenupp :D

Och alla som inte fattar nu får spö! :mad:
:D

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Kolla! Väder

Det kan nog fasen bli isåka till helgen igen. :) :banana :banana
Blom, fixa dubbdäck NU om du inte har...
Här ska åkas...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Kolla! Väder

Det kan nog fasen bli isåka till helgen igen. :) :banana :banana
Blom, fixa dubbdäck NU om du inte har...
Här ska åkas...

Jag är säkert ute och mekar med hojen på lördag igen, då kommer jag nog och kollar (om det är söderhavet ni ska köra på vill säga)

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Jag är säkert ute och mekar med hojen på lördag igen, då kommer jag nog och kollar (om det är söderhavet ni ska köra på vill säga)
Beror på. Där kan det vara lite drygt nu.
Det blev lite spår typ överallt i snöslasket sist.
Om det har frusit så är det nog inte så skoj där längre...

Men jag meddelar om, var och när jag kör.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Inte riktigt säker på att jag fattar hur du menar...
150:- för klubblokal + 150:- för garage/mekplats = 300:-/månad
Hur blir det dyrare än klubblokal 150:- + 150 för nuvarande garage = 300:-/mån?

Sedan är det ju så att vissa HAR garage, du t.ex. Medan JAG inte har det.
Jag och några till behöver en plats att förvara hoj och hojdelar på och kunna meka lite på en plats där man kan lämna saker halvskruvade tills man har tid/delar att fortsätta.

För detta är jag beredd att betala upp till 300:-/månad beroende på hur det ser ut.

Så i en perfekt lokal betalar jag t.ex 450:-/månad för lokal+mekyta medan du som har garage bara betalar 150:- för lokalen.

Enkelt va?! :tummenupp :D

Och alla som inte fattar nu får spö! :mad:
:D

jo men det är ju det jag menade, jag har ju kollat runt vad folk betalar osv där av det jag sa, men det du säger är precis det jag menade nästan, man kanske måste väga in även såna saker som el mm, men tills vi hittar en lokal så kan vi arbeta fram förmåmliga idér som ska va så gynsamma som möjligt.
sen om jag har garage eller inte kvittar för jag skruvar ju inte där för det är för kallt.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Beror på. Där kan det vara lite drygt nu.
Det blev lite spår typ överallt i snöslasket sist.
Om det har frusit så är det nog inte så skoj där längre...

Men jag meddelar om, var och när jag kör.

Bra, annars kan du få kränga däck på hondan.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Katrinelund utanför st mellösa är nog inte helt fel att åka, finns även en grillplats för den som vill och bra parkeringsmöjligheter, vi kanske skulle göra en gemensam utedag med korv och varma kläder och vi som inte ska åka kan snacka skit och grilla korv och dricka kaffe :tummenupp :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...