Hojfest på Hard Rock Café i samband med MC-mässan 24/1!

Fest?

• Antal röstningar
    0

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Dyker nog upp med sambo i släptåg,,,,,,Är det nån form av förbeställning för o komma in på HRC? eller är det te o köa?

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
:fyllisar Ja då är det väl nyktert som gäller så att man inte är för glad,Det lär väl stå ett par Gorillor där misstänker jag?..

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Jag tänkte ha en liten förfest hos mig här på södermalm. Är du tjej och inte allergisk mot pälsdjur (hund och katt) är du välkommen. :) Än så länge är vi bara två men tänkte att det kan ju vara roligt med några fler.
Vi åker till Hardrock vid 23-23.30 tiden så vi börjar väl drinka/vina vid 20.
Vill du komma förbi så maila mig på thehelena@hotmail.com, kommer kolla min mail under dagen. Annars är jag även på mässan och kommer att dela ut flyers.

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Jag kommer. Vad har du för adress ? Har lite gamla vänner från Göteborg som ska upp till mässan också. Dom hakar säkert på också. Är det något tema för kvällen ? Jag har en spindelmannendress jag gjort själv. Använde ett örngott med eltejp för ansiktsmasken och blå/röd pyjamaströja. Byxtrikåer har jag inte löst men tänkte bara sprejlackera med blå färg. Jag säger till dom andra att köpa med sig något från Buttericks.
Vi syns i kväll !

Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Åker från skutskär nu. Blir mässan sen hem till kusin i åkersberga med lite sprit. Vi kanske dyker upp. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det blir DIF-BIF på Hovet först men sen tror jag att jag glajdar förbi en repa.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Nyss vaknat. Ingen mässa för min del alltså. Snart dags att käka något och sen börja röra sig inåt stan och svinga ett par bägare :yoparty

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
hmmm... missade mässan i dag får ladda inför det till i morgon, blev lurad i går att dricka massa sprit så dagen blev inte som jag planerat.

Men man MÅSTE ju ta sig in till HR i kväll.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad trevligt att höra, jag ska göra mitt yttersta för att framhäva mitt snälla fina jag. :)

Känner jag mig själv rätt så kommer jag varken bli dyngrak eller elak så det blir nog bra. Vi åker från Gbg nu iaf, tja!

Jag var rädd för detta!:hihi

Men självklart Jörgen, är du lika charmig som vanligt så får du mig kanske på soffan inatt. :banana

Du tror jag nog att du slipper. Du lyckas säkert charma ngn het stockholmstjej med din göteborska :D

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Är det nå folk från väsbytrakten som ska in tro?

igår skulle visst alla gå men idag verkar det svårt å hitta nån som ska med

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gick förbi Hard Rock nu kl 23.30. 20 meters kö utanför, så det blir säkert drag där ikväll.

Undrar varför dessa fester hålls på ett skabbigt ställe som Hard Rock av alla ställen? Finns ju roligare att välja på.........

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Tack för föregående kommentar! Så här är det för vår del - vi gillar Hard Rock på Sveavägen i vanliga fall. Det är rätt bra mat och helt ok vad gäller service. Kvällen tog däremot alla pris. Visserligen kom vi i rätt tid och kom in omgående (vid 22:45 eller så) men sedan tog det 45 min att få en beställning i baren. Med tanke på personalstyrkan så borde vi ha fått beställa 3 ggr vid det läget anser jag. Inga uppträdanden och en ordinarie planering för att ställa av hela bordsserveringen tycktes ske (dvs "avskaffa" alla matbord kl 23 bara för att köket stänger - vilket då i praktiken innebär att man ställer stolar på borden för att undvika sittande personer vid dessa platser) verkar i mina ögon helt sinnessjukt! Det här var f-n ingen fest för oss hojåkare att tråna efter. Till nästa tillfälle anser jag att vi anordnar någonting själva - för varandra. Jag kan redan i förväg garantera att vi kan anordna någonting 10ggr bättre bra intresset finns. Så, låt höra vad ni andra anser om min reaktion och kvällen i övrigt?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Så, låt höra vad ni andra anser om min reaktion och kvällen i övrigt?

Ja.

Väntetiden i baren var största klagomålet jag hörde (mig drabbade det inte särskilt mycket då jag inte dricker, fanns ju en vattenkran utan någon kö som jag kunde gå till) och blir folk inte serverade blir stämningen direkt dålig. Sällskapet jag umgicks mest med fick vänta en timme på första beställning, vi kom in vid 23 och fick drinkarna 00.

Sen skulle det ju vara mycket roligare om folk faktiskt hade sina medlemsnamn synliga, som det var nu var det ju endast en handfull som hade sina Sporthoj.com-tröjor på sig, och det var tråkigt. Själv hade jag ju skrivit ut en namnlapp eftersom min Sporthoj-tröja är lite ofräsch för tillfället, men den tog jag bort ganska hastigt då jag kände mig som en fåne med den på ryggen.
Det är ju faktiskt lättare att ta kontakt med folk (tycker jag) om man ser vem som är vem. (Nu var det ju visserligen mycket annat folk också, och dessutom sådana som inte alls är hojintresserade, vilket på sätt och vis var lite tråkigt tycker jag. På en hojfest ska folk vara hojintresserade!)

Helt dumt var det ju ändå inte, men jag håller med föregående talare och tror helt klart att något mycket bättre skulle kunna anordnas. :fyllisar

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Den stört underbemannade baren sabbade hela stämningen!

Jag undrar hur HRC tänkte? Två personer var i baren och försökte få ut alla beställningarna. Ibland var de bara en! :p... Många vände ju efter bara en timme och sket i att de betalat 100 kr i dörren. Jag orkade beställa två gånger, sen gav jag fan upp. Var själv där, så fanns inte någon anledning att beställa en hel bucket och stå med den som nåt alkho! ;O... Varrrför hade de inte mer personal? Hade varit riktigt fett då tror jag... Ja ja... Ibland blir det väl så antar jag. Men... Tror inte jag kommer tillbaka nästa år iaf. :p...

Skönt försök av vem det nu än var som försökte arrangera, men det blev tyvärr fiasko... :(

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kom förvisso vid 1-rycket, då hade HRC uppenbarligen dimensionerat upp barerna så jag fick vad jag ville ha...ÖL! :D

Men då var det istället 2 slagsmål med åtföljande utkastningar på lika många timmar samt krossat glas på stora delar av golvet. Så jag vet inte vilken hojklubb som tex skulle våga köra en sån här fest i tex en ensligt belägen klubbkåk utan proffesionella vakter :gnissla

Jag hade ganska kul iaf! :D

Last edited:

Irons_bror

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Hoj
..
Grym uppslutning, god stämning till en början - baren var dock under all kritik. Tråkigt, vilket sabba folks humör, och därmed ev grogrund för slagsmål mm?

Jag lyckades inte få en beställning på 1,5h :3freak ..sen gav jag upp och åkte hem.

Baren var den stora felande länken, tyvärr nonchalant av dom som bestämmer över personal på hrc - att inte lyssna på wibe's och förbereda sig ordentligtl .. dom hade ju kunnat gå runt och kränga ölhinkar runtom i lokalen etc. Så jäkla svårt ska det inte va. Förbereda 100 ölinkar eller nåt, som går snabbt att få ut.

Potentialen fanns ju för en kalasfest. Svårt att peka ut någon skyldig för baren, men de lär väl ha lärt sig en läxa, att de kunnat sälja 4x mer...

Tycker Henrik och alla bakom planeringen ska ha en eloge, lättare sagt än gjort att styra upp felfria evenemang när man är beroende av flera andra instanser samt svara mot allas behov och förväntningar. Planeringen och roddandet var klockrent.

Dessvärre brast det med baren, alla andra ingredienser fanns ju :( dock hade jag skitkul ändå, som nykter. Träffa mkt trevligt folk, och snacka med massor andra som tycktes trivas i minglet.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha