Hojfest på Hard Rock Café i samband med MC-mässan 24/1!

Fest?

• Antal röstningar
    0

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Men då var det istället 2 slagsmål med åtföljande utkastningar på lika många timmar samt krossat glas på stora delar av golvet. Så jag vet inte vilken hojklubb som tex skulle våga köra en sån här fest i tex en ensligt belägen klubbkåk utan proffesionella vakter :gnissla

Jag hade ganska kul iaf! :D

brukar ju funka bra hos oss även om det händer att det är lite för mycket testotron i luften :brinnerup va inte du med förra året Jörgen på mässfesten i GBG

brukar mest va folk som dricker lite för mycket och ska mucka med killar som är 4 ggr större än dem och ger sig inte när man säger till dem att låta bli vissa här kan ju känns sig träffade :3freak

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
brukar ju funka bra hos oss även om det händer att det är lite för mycket testotron i luften :brinnerup va inte du med förra året Jörgen på mässfesten i GBG

brukar mest va folk som dricker lite för mycket och ska mucka med killar som är 4 ggr större än dem och ger sig inte när man säger till dem att låta bli vissa här kan ju känns sig träffade :3freak

Jo det är jobbigt med folk som har dåligt ölsinne. De flesta fyllebråk brukar ju dock vara om brudar. Så jag har, likt Ferdinand, sällan varit föremål för någon våldsutövning.

Nej det var nog ngn annan Jörgen. Jag har aldrig varit på hojmässan i Gbg tyvärr.

-Freddy-

Guest
Skönt att få läsa feedback från övriga här, kan bara hålla med. Efter att ha tagit över min kompis plats i baren som var rätt less, så stod jag seriöst där i 30min. Vart mer och mer förbannad på väntetiden innan jag sopade näven i baren & tog mitt sällskap från Umeå på 7pers och gick.

Hann surra lite med dig Svalan i baren och Shadow som kom och satt sig vid vårat bord. Träffade några trevliga mc-bud i kön och såg ett och ett annat bekand ansikte där inne.

Synd på en annars skoj fest men HRC kan dra åt helvette.
Var fanns dansgolvet by the way? Bättre lycka nästa år ialf.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jo det är jobbigt med folk som har dåligt ölsinne. De flesta fyllebråk brukar ju dock vara om brudar. Så jag har, likt Ferdinand, sällan varit föremål för någon våldsutövning.

Nej det var nog ngn annan Jörgen. Jag har aldrig varit på hojmässan i Gbg tyvärr.

finns nog folk om slåss dej med,Pinky och mark samt bus-bo skulle nog kunna ha en liten katt fight :glömdet

Lova att kom ner nästa år iaf tror bilderna från förra året som ligger på wcx.nu säger det mesta :fyllisar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
finns nog folk om slåss dej med,Pinky och mark samt bus-bo skulle nog kunna ha en liten katt fight :glömdet

Lova att kom ner nästa år iaf tror bilderna från förra året som ligger på wcx.nu säger det mesta :fyllisar

Haha! Smickrare där. Det tror jag knappast att de skulle. :D

Men det kan ju vara kul att hälsa på!

Jag vart lite melankolisk på HRC, tänkte på de som kört ihjäl sig som var med på förra mässfesten på Helenas för två år sedan, samt vilka som har kört ihjäl av de som jag pratade med på förra vinterns fest på HRC. Så blickade jag ut över havet av alla festande unga hojmänniskor och funderade på vilka av oss som är borta nästa år.

Det var ingen bra tankeövning på en fest :(

Men jag tycket det var en godkänd fest iaf :) Men när jag kom vid 1-rycket var det inga problem i baren, jag missade nog den värsta flaskhalsperioden, bokstavligt talat.

Er Gbg-fest kommer säkert bli lyckad! Roligare att ordna ngt i egen regi kan jag tänka mig!

Nu måste jag försöka slagga lite.

Natti

/J

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Kul att någon tar på sig att ordna något iaf, så all cred till dig Henrik!

Det verkar som om många kom vid samma tid och alla skulle till baren. När killen skulle beställa var det 3 bartenders där och 3 led runt hela baren i kö.. Fick vänta säkert 45 minuter för att få dricka :(
Trist utan dansgolv, men det var så stört mycket folk överallt så man satt bäst där man satt kändes det som :näsblod

Trist också att jag missade så många som tydligen var där, men jag hade kul iaf :wiggle

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Er fest förra året var jävligt kul, kommer ner nästa gång igen !:tummenupp

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Visst fick man vänta i baren en hel del men det var väl knappast snack om några 45 minuter? Även om man hade kunnat dricka en del till så tyckte jag att drinkarna kom in i bra takt :D

Eller så är det bara jag som är bufflig och kommer fram snabbt i baren ;)

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Lite surt med baren, vilket iofs inte drabbade mig eftersom "alla" skulle bjuda på dricka. Annars var det en jävligt kul kväll, grymt mycket roliga och trevliga människor. Grannen, jag och Doris rundade av med en fylleburgare på Le Donk, hemma vid fyra tror jag...."j-a Pucken och hans Vodka/Redbull" var första tanken när jag vaknade igår vid tolv.

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Då får man tacka för i lördags, hade skitkul och märkte inte av några barproblem. Å andra sidan hade jag sett till att värma riiktigt grundligt och handlade på kort, kanske ångrar mig när jag kollar vad det kostade...
:fyllisar :näsblod

Sprang som vanligt på massa skoj folk och snackade massa skit, lyckades med konststycket att missa en lika stor del som man tänkt snacka med, men sånt händer, inte så lätt att hitta alla ibland :hihi

Allt som allt :tummenupp

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tyvärr blev det en alldeles för lång förfest så vi kom väl inte till hard rock förrän vid halv två någongång. Precis som alla redan har påpekat var det lönlöst att försöka få mer alkohol i blodet. Kändes som man hängde vid bardisken till stängningsdags. Inte speciellt trevlig personal i baren heller för den delen.

Men men, det var trevligt ändå. Synd att vi kom dit alldeles försent och därav knappt hann hälsa på någon. Får göra ett nytt försök nästa år. :) :näsblod

Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Som vanligt så pratade jag med alldeles får få men man får vara glad för det lilla :hej
Håller med om kritiken mot väntetiden i baren, pinsamt dåligt!

Bronco`s var bra med god mat, öl och sällskap :)

Krax

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSX1000R 03
Tackar för en fest med alla trevliga människor! MEN det var det sämsta stället jag varit ut på... 100:- i inträde 20:- i garderob 71:- = 195 spänn för en öl och ingen service.
Efter 1.5 timmar i barkön och bara en öl serverad gick jag därifrån. :-(

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Håller med, aldrig varit med om sämre service i någon bar. Tillslut blir man så förbannad att det inte är roligt längre. Hoppas på en bättre bar nästa gång kanske med ett dansgolv också.

Träffade dock några härliga grabbar från sthm i alla fall :yoparty

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Här måste jag säga ifrån. Planeringen var det absolut inget fel på! Hard Rock var mer än väl insatta på hur mycket folk det skulle komma. Deras egen "golv personal" dela ut flyers över hela mässan på Lördagen så även dom visste vad som skulle komma. Spekulation nu.. Men det är snarare så att nån i chefsposition har tagit ett sent beslut/tyckt att det är bättre att spara in på lite löner, än att låta folk dricka hur mycket dom vill i sin egen takt. Men planeringen från oss utanför samt de vi samarbetat med inne på HR var långt ifrån "dåligt planerat".

Dock ingen ursäkt för att det blev som det blev. Det tråkigaste med det hela är att nästa gång vi kör blir det bra mycket svårare att locka folk.
Men det löser vi, för mer fest.. Ordentlig fest!.. de ska det bli :tummenupp

mena inte ni som ordna festen utan mer dom på sjlva hcr som inte tog in mer folk, speciellt inte när dom stod på mässan och dela ut 3000(?) flyers. då borde dom ha räknat med att det kom mer folk än normalt och mer än vad tre bartenders klarar av.

va inte riktat till dig Henrik, blev kanske lite kort skrivet. Va lite trött. :p

Jag tycker du ska ordna en vårfest, då folk kommit ur sin dimma och sina bunkrar. :tummenupp :hihi

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
fattar inte allt snack om att de skulle vara underbemannade. det var lika mycket folk och personal som på vilket stället som helst. nästan mindre folk än på många andra ställen.
men kunde de inte skaka fram duktigare bartenders så kunde de åtminstone skaka fram fler. men när jag försökte beställa var de 4, ibland 5 st. Och det borde ju räcka gott och väl.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
fattar inte allt snack om att de skulle vara underbemannade. det var lika mycket folk och personal som på vilket stället som helst. nästan mindre folk än på många andra ställen.
men kunde de inte skaka fram duktigare bartenders så kunde de åtminstone skaka fram fler. men när jag försökte beställa var de 4, ibland 5 st. Och det borde ju räcka gott och väl.

där va bara 2 bartenders och när folk började bli griniga hoppade en person in. dom andra som sprang där va diskplockare, inte riktigt samma sak.

vet inte hur ni har det i sthlm men i malmö är det normalt med 2-3 bartenders en "vanlig" helg, men är det något större planerat så tar dom in fler folk. :tummenupp

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Kanske va en tanke som bartenderna hade att sprit och mc inte går ihop,, så dom fick er alla till fromma nykterister?? :näsblod

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
där va bara 2 bartenders och när folk började bli griniga hoppade en person in. dom andra som sprang där va diskplockare, inte riktigt samma sak.

vet inte hur ni har det i sthlm men i malmö är det normalt med 2-3 bartenders en "vanlig" helg, men är det något större planerat så tar dom in fler folk. :tummenupp

njae, när jag var där var det två killar på ena sidan och två tjejer på andra, och klart jag vet att det fanns diskplockare. men det var inte dem jag räknade med nu. alla de som var i baren då tog emot beställningar och gjorde drinkar, eller ja. försökte göra det... och jag håller ju med dig helt med det med antalet bartenders. de var inte färre än normalt på vilket ställe som helst. de Borde klarat av antalet gäster även om de var fler än det brukar vara Där.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha