Honda CBR 954RR

Status
Ej öppen för fler svar.

rossi954

tokkörning
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Växjö
Hoj
Kinamoppe&Gixxer1000
Massa moral snack i denna tråden, orkar inte läsa allt.

Kan bara säga tt du gjort ett super köp...hur skön/bra hoj som helst
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jovisst för vi ska var en enad front mot poliser och mot försäkringsbolagen, vad logiskt.
Ta o ta er i arslet jävla skitungar, vad fan bråkar ni om?
Vi kan inte hindra er att göra ett jävla dugg så håll käften med era jävla nördfarsor o vad fan det nu är som villigt försäkrar era hojar.
Kört för i helvete presis som ni vill, skit i alla andra, för vi gnäller ju bara och är avundsjuka.
Det är ju så jävla ballt och var lite utanför lagen o spela häftig.
André verkar ju inte förstå allvaret i någonting, vem fan bryr sig i dina barnsliga inlägg, passar inte galoscherna så flyg.
För min del väntar jag på när motorcyklar inte är coolt längre då slipper jag er på vägarna iaf.

joo, öh jag var bara tvungen att skriva av mig om detta, vetni.
 
Last edited:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Silwer skrev:
jovisst för vi ska var en enad front mot poliser och mot försäkringsbolagen, vad logiskt.
Ta o ta er i arslet jävla skitungar, vad fan bråkar ni om?
Vi kan inte hindra er att göra ett jävla dugg så håll käften med era jävla nördfarsor o vad fan det nu är som villigt försäkrar era hojar.
Kört för i helvete presis som ni vill, skit i alla andra, för vi gnäller ju bara och är avundsjuka.
Det är ju så jävla ballt och var lite utanför lagen o spela häftig.
André verkar ju inte förstå allvaret i någonting, vem fan bryr sig i dina barnsliga inlägg, passar inte galoscherna så flyg.
För min del väntar jag på när motorcyklar inte är coolt längre då slipper jag er på vägarna iaf.

joo, öh jag var bara tvungen att skriva av mig om detta, vetni.

:lol Någon som är lite upprörd :confused:
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Ulvheden skrev:
Grattis till en schysst hoj! :tummenupp

Förstår inte varför folk ska hacka på honom bara för att han köper en snygg & fet hoj!?! :va

Min första hoj var en fabriksny gixxer 600:a, är det ett bättre köp än en 954 bara för man är grön??

Jag tror att allt i grund & botten handlar om ren avundsjuka för att någon annan köper en ny & fin hoj och där sitter du med ditt skit som knappt håller ihop! :hihi

Jag kan tillägga att jag själv stod för min lillgixxer & ja, den blev skrot! Numera kör jag endast med trafikförsäkrning & fulmeckar min retta efter behov! :tungan

Jag förstår mig inte på folk som helförsäkrar hojar som är äldre än 5år....
Tackar! nöjd som fan med hojen..kalas hoj..ja det är nog som du säger..REN avundsjuka av många verkar det vara...Den här tråden blev lite omdiskuterad den..:) bild på min hoj skickar jag med också :yoparty
 

Bifogat

  • Min Bläjd954.jpg
    Min Bläjd954.jpg
    58.4 KB · Visningar: 179

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Silwer skrev:
jovisst för vi ska var en enad front mot poliser och mot försäkringsbolagen, vad logiskt.
Ta o ta er i arslet jävla skitungar, vad fan bråkar ni om?
Vi kan inte hindra er att göra ett jävla dugg så håll käften med era jävla nördfarsor o vad fan det nu är som villigt försäkrar era hojar.
Kört för i helvete presis som ni vill, skit i alla andra, för vi gnäller ju bara och är avundsjuka.
Det är ju så jävla ballt och var lite utanför lagen o spela häftig.
André verkar ju inte förstå allvaret i någonting, vem fan bryr sig i dina barnsliga inlägg, passar inte galoscherna så flyg.
För min del väntar jag på när motorcyklar inte är coolt längre då slipper jag er på vägarna iaf.

joo, öh jag var bara tvungen att skriva av mig om detta, vetni.



ibland undrar man hur det står till i hjärnkontoret! Lugna ner dig, räkna till tio, andas djupt å försiktigt, prova å dra upp persiennen också.. kanske öppna fönstret.. Det finns en värld utanför datorer och sporthoj.com

Killen kanske är skitsjysst och kör bättre än du nånsin gjort, vafan vet du om det?!?

:arsele
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Det som gör Silwer upprörd är med all rätt skenförsäkringen :mad:
Hoppas verkligen att bolagen totalvägrar pengar om det händer personen något som försäkrar på detta viset.
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Marals76 skrev:
Det som gör Silwer upprörd är med all rätt skenförsäkringen :mad:
Hoppas verkligen att bolagen totalvägrar pengar om det händer personen något som försäkrar på detta viset.

Silwer blir upprörd över det mesta..
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Bara för nyfikenhetens skull, rent hypotetiskt givetvis.

Vad anser "ni" om personer som fått sitt godkännande av försäkringsbolaget angående försäkringen? Där man t.o.m. står som delnyttjare av motorcykeln i fråga?

Vad anser ni om personer som faktiskt delar sin hoj med sin farsa? Dvs 50/50 på körningen. Är detta också oerhört hemskt och upprörande?

Rasar ni (för att använda en populär mediaterm) mot dessa personers helt regelrätta uppförande?

Allt detta är givetvis rent hypotetiskt.

Grattis till en kanonhoj för övrigt! Får väl bli en 929:a för min del här näst pga plånbokens ringa storlek, både när det gäller försäkring och inköp (främst det senare).
 

VFR800VTEC

Galning
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
1999,BMW K1200RS
PenDragon skrev:
Bara för nyfikenhetens skull, rent hypotetiskt givetvis.

Vad anser ni om personer som faktiskt delar sin hoj med sin farsa? Dvs 50/50 på körningen. Är detta också oerhört hemskt och upprörande?

Är det 50/50, dvs att även 'farsan' är ute och åker så är det något jag inte bryr mig om. Men hur ofta är det inte man ser att 'det blir för dyrt så den får stå på farsan'.

Visst, gör det, men jag har ingen empati när försäkringsbolaget säger att det inte blir några pengar när man klotat ...
 

P-E

Guest
Wheelie84 skrev:
Tackar! nöjd som fan med hojen..kalas hoj..ja det är nog som du säger..REN avundsjuka av många verkar det vara...Den här tråden blev lite omdiskuterad den..:) bild på min hoj skickar jag med också :yoparty

Grattis till en kanon hoj! Snart är det min tur! :tummenupp
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det var väl ett jävla gnäll på alla kidz som inte har råd med försäkring!!!
Köp ngt ni har råd att försäkra ist, "gammal skit" behöver ni inte köra heller, det finns flong nya hojar som en nybliven förare har råd med. :7peta
Kolla på dom modeller som inte har så mkt R i betekningen, inte sport heller för den delen. :kocko
Konstigt, en del har inte sett så mkt modeller av hojar verkar det som.
//Tobbe
 

VFR800VTEC

Galning
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
1999,BMW K1200RS
tobbeviking skrev:
Det var väl ett jävla gnäll på alla kidz som inte har råd med försäkring!!!
Köp ngt ni har råd att försäkra ist, "gammal skit" behöver ni inte köra heller, det finns flong nya hojar som en nybliven förare har råd med. :7peta
Kolla på dom modeller som inte har så mkt R i betekningen, inte sport heller för den delen. :kocko
Konstigt, en del har inte sett så mkt modeller av hojar verkar det som.
//Tobbe


Håller med helt. Hade själv en 'betydligt snabbare hoj' förut. Sedan åkte jag till handlarn och provkörde. Brydde mig inte så mycket om vad försäkringen kostade men ta i trä, trotts klass 7 så var det ca 1/3 så hög försäkring. Ja, jag vet att inte alla vill åka VFR. Men som du säger Tobbe, det finns många underbara hojar som inte är måste ha 180 kussar i. Undrar hur många som köper dom nya R hojarna och faktiskt kan 'köra dom'. 90 % eller mer är för att 'visa upp'. Titta vad jag har... Men vem vet, det kanske blir en VFR 1200 nästa år när den dyker upp...om den dyker upp...
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
P@trik skrev:
Jodå håller med,oddsen kanske blir bättre med åldern men ibland är det kul att gambla lite..

Förstår bara inte alla påhopp från folk som inte känner killen,visst det kanske är ett misstag men det är hans misstag att göra..

Skenförsäkring däremot är en annan femma... :fatta!
Det ÄR skenförsäkringen jag inte gillar. Misstänker starkt att det finns en anledning till varför det är dyrare att försäkra hojjen när man är 20 än när man är 40 :va

Annars sällar jag mej gärna till gratulanterna...visst är det farligare att ha en litershoj än en 125a men det beror allt som oftast på föraren, vi har ju också varit unga och velat "uppfinna hjulet" igen, så det gäller att inte strypa entusiasmen för då dör utvecklingen.....
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
André E skrev:

Jag håller med! Börjar bli ett skit forum. Tyvärr hjälpte inte Swedie:s försök att stoppa sådan skit för några månader sen. Som vanligt är det ett få antal personer som förstör. :(

Jag förstår att det gnälls på skenförsäkringar. Men jag tror inte att de orsaken till de höga försäkringarna. Det är antalet krascher som höjer försäkringarna och när man kraschar sporthoj så blir det DYRT. Sen att vissa lyckas krascha 3-4 ggr varje säsong gör ju inte saken bättre.

\Masonit
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Info om skenförsäkring:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56728
Notera att denna tråd innehåller fakta om skenförsäkring.

Själv bryr jag mig inte om dom som har delad vårdnad och som verkligen har det eftersom dom har korrekta papper :tummenupp men jag kan inte acceptera dom som försäkrar hojen på pappsen för att få ner premien.

Nån skrev nåt om att "varför ska dom inte få köpa drömhojen?" eller nåt sånt. Jag har sagt det förr, jag vill åka Lambo Miura men har inte råd, alltså lär jag hålla mig till sånt jag har råd med. Simple as that!
Varför ska alla få allt dom drömmer om utan att betala för det?
När man kollar om man har råd med en hoj så ska man räkna in dess försäkringskostnad i kalkylen. Om kostnaden då blir för hög så har man inte råd. Så enkelt är det.
Och om man nu nödvändigtvis måste skena så undrar jag bara: när ska navelsträngen klippas? (nu menar jag inte de som verkligen har delad vårdnad).

Gällande val av hoj:
jag tycker iofs inte att värstmaskinerna är några bra nybörjarhojar och för den som inte håller med mig så hänvisar jag till Galne Danskens sammanställning över dödsolyckor enligt länken i slutet av min länk ovan. Jag respekterar dock allas val eftersom smaken är delad.

Några råd till de som vill ha andra alternativ till skening:
Mindre försäkringsomfattning? Hel-delen är med all rätta ganska dyr på de flesta sporthojar. Nöjer man sig med trafik eller halv så kommer man billigare undan.
Äldre hoj? Som Tobbe med mer skrev så är det ett billigt alternativ, framförallt om man börjar titta på helheten:
Förutom billigare premier så får man:
*Lägre värdeförlust
*Man kanske kan nöja sig med lägre försäkringsomfattning = ännu billigare premie
*Lägre reparationskostnader pga större tillgång på beg delar

Silwer:
Lite irriterad? :7peta :hihi

Observera att jag inte har hoppat på nån specifikt (förutom Silwer :D ) så hoppa inte på mig nu!

Slutligen vill jag bara uppmana alla bikers att köra med insidan av huvudet (hur ni än har försäkrat) så vi slipper fler tragiska rubriker och högre premier.
 

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Att folk bara orkar...

Grattis till en sjysst hojj mannen! funderar själv på en likadan fast blåvit...
Skit i vad folk säger o sköt ditt eget, det borde dom också göra...

Kör med huvudet!

/Robban :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
RRickard skrev:
Silwer blir upprörd över det mesta..
Det handlar inte om hur han kör, och jag är less på att folk gapar om att man inte får tycka si eller så.
Jag tycker så här och de andra tycker nåt annat, det är ett forum.

Det är lungt, men jag kommer aldrig skriva hålla med inlägg till skenförsäkrare så är det bara.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PenDragon skrev:
Bara för nyfikenhetens skull, rent hypotetiskt givetvis.

Vad anser "ni" om personer som fått sitt godkännande av försäkringsbolaget angående försäkringen? Där man t.o.m. står som delnyttjare av motorcykeln i fråga?

Vad anser ni om personer som faktiskt delar sin hoj med sin farsa? Dvs 50/50 på körningen. Är detta också oerhört hemskt och upprörande?

.
ÄR farsan verkligen den riktiga ägaren och kör hojen mycket är det väl ok, en del får ju högre självrisk vid klotning av den yngre personen.
MEN i verkligheten är det sällan så som du beskiver, ofta är ägaren nån som kanske max provkört hojen.
Jag tycker det är ett svek av försäkringsbolag som går med på vissa typer av sånt här, rättvisa är viktigare än premiekostnaderna tycker jag.
Måste det jämt vara så svårt att få in i skallen hur det funkar?
Nån ska betala trasiga hojar och människor, vilka?
Ja inte tomten, inte staten utan vi andra, om vi säger att några millioner försvinner pga felaktiga premier (som det ju blir när premien baseras på Åke 56 i stället för på Stefan 20) så måste bolagen ta pengarna nånstans, vad händer?
Jo vi som betalar premier i bolaget får den höjd, försäkringsbolagen är inte nåt annat än vinstdrivande företag, de är inte till för oss på nåt sätt.
Efter som de dåliga systemet finns som idag där premien sjunker ju äldre man blir så blir de yngres försäkringar allt dyrare, vilket gör att alla måste skenförsäkra som är unga, en ond cirkel.

Men en sak som ofta är gemensamt för folk som har sån dålig empati och takt och skriver nästan skrytsamma inlägg om hur farsan betalar det är att de bar kan tänka sig helförsäkring, detta kommer leda till att de kör som fan eftersom de anser att all skador betalas av bolaget.
Vad är felet på halv eller trafikförsäkring? ja just ja en 18 åring i en annan tråd uttryckte det som att DÅ har man inte råd att äga sin hoj, detta skrev han efter att skrivit att han inte hade råd att försäkra sin hoj själv ens.

Jag ser inga fel i att folk uttrycker missnöje med sånt här, vill man inte läsa det så håll käften om vad man gör (för varför är det så viktigt att framhålla att man skenar?), eller så slutar man läsa de inläggen, jag ser inget vettigt i att ta ståndpunkt för skenförsäkring, vem gagnar det egentligen, är det bara för att verka tuff?

Strunt i hur killen kan tänkas köra, jag hoppas han kör bra iaf.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det finns ett antal bikers som förstör.... ja så är det, det finns dom som gör rätt för sig och det finns dom som gör vad som helst för att slippa undan "göra rätt för sig principen". Självklart är det vi som tycker att man ska göra rätt för sig som har fel och således inte bör finnas på forumet eller?
Sköt dig själv och skit i andra brast i den sekund då han postade messet att den ska ställas på pappsen....
Då har han på ett öppet forum gett sig in i leken och får den således tåla.
Vad jag förstått så gör Swedie rätt för sig, vad han tycker om skenförsäkrare kan jag inte säga eftersom jag inte minns om han uttryckt sig ngt vidare i ämnet.
Men jag har förmodligen fel då jag säger att man inte kan göra av med mer stålar än man har, gör man det så finns det instanser i samhället som tar hand om detta.
Smiter man undan på ngt sätt så straffar det sig förr eller senare.
Vad vissa inte förstår är att det kostar att ha hoj, det kostar en jäkla massa stålar.
Finns ju alternativ till att åka vassaste hojen i stan, men det verkar inte som om dom alternativen duger ngnsin för dessa individer.
Jag säger som Robban, kolla upp vad du har råd att lägga på hojåka och köp därefter.
Jag har länge velat ha en BMW M3 som familjens transportmedel, men pga ägandekostnaderna får jag avstå detta.....

Kan man sedan inte ta att andra har andra åsikter om vissa saker så ska man nog väga in faktumet huruvida man ska ta upp det som samtalsämne.
Jag tycker med att hojen är ball och frän på alla sätt....men skenförsäkringen innesitter ingen skönhet eller positiv klang på ngt sätt.
//Tobbe
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top