Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
tja. jag köpte en sothöna förra veckan. en hel svart 97a. är det någon som vet vart man kan köpa vita b-glas fram? eller är det någon som har slipon eller 4-1 system till salu?
jonte (tatto75)

Sök upp:-->krille 5 <-- bland users på sporthoj.
Vet han har haft lite saker innan, bland annat klarglas mm.
Inte säker på om han kan fixa det än men kan ju vara värt ett försök.
Köpte min baklampa av han och det var inga problem.

Bra val av hoj iaf :tummenupp
Har en likadan fast med 4-1 på och svarta glas fram (undrar vad besiktningen säger när den ska in) och svart strålkastarskydd...

Hitta en som säljer slip-on på blocket till dig iaf.
http://www.blocket.se/vi/11636143.htm?ca=15_s :yoparty
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Ett litet tips till er blackbirdägare, och ägare av andra motorcyklar för den delen. Köpte just ett par Scorpion Slip-On till min BB. Blev kanonbra, mulligt ljud blev det också :tummenupp . Finns på bikersneed.se från 3995:- . Klart prisvärt.

Bilder på slip-onet finns på mitt garage här på sporthoj...

Sedan tänkte jag höra om någon har haft problem med att deras BB nyser? Min har börjat göra det denna säsongen, och det gjorde ingen skillnad med eller utan slip-on. Den gör ett litet "tjoffande" i luftfiltrer mellan 2500-3500 någon gång ibland, endast när man ligger och puttrar, aldrig när man drar på eller accar, då går den som en klocka...
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Fick du med anslutningspackningarna till dina slipons?
En av mina var mulad o nu måste jag vänta på att en ny kommer :mad:

Ett litet tips till er blackbirdägare, och ägare av andra motorcyklar för den delen. Köpte just ett par Scorpion Slip-On till min BB. Blev kanonbra, mulligt ljud blev det också :tummenupp . Finns på bikersneed.se från 3995:- . Klart prisvärt.

Bilder på slip-onet finns på mitt garage här på sporthoj...

Sedan tänkte jag höra om någon har haft problem med att deras BB nyser? Min har börjat göra det denna säsongen, och det gjorde ingen skillnad med eller utan slip-on. Den gör ett litet "tjoffande" i luftfiltrer mellan 2500-3500 någon gång ibland, endast när man ligger och puttrar, aldrig när man drar på eller accar, då går den som en klocka...
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Fick du med anslutningspackningarna till dina slipons?
En av mina var mulad o nu måste jag vänta på att en ny kommer :mad:

Såvitt jag vet så behövs det inga packningar till dom sliponsen, jag monterade med det som följde med, dvs utan några packningar, och det blir kanon! :tummenupp
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Ett litet tips till er blackbirdägare, och ägare av andra motorcyklar för den delen. Köpte just ett par Scorpion Slip-On till min BB. Blev kanonbra, mulligt ljud blev det också :tummenupp . Finns på bikersneed.se från 3995:- . Klart prisvärt.

Bilder på slip-onet finns på mitt garage här på sporthoj...

Sedan tänkte jag höra om någon har haft problem med att deras BB nyser? Min har börjat göra det denna säsongen, och det gjorde ingen skillnad med eller utan slip-on. Den gör ett litet "tjoffande" i luftfiltrer mellan 2500-3500 någon gång ibland, endast när man ligger och puttrar, aldrig när man drar på eller accar, då går den som en klocka...


Kolla upp ventilspelen, för små spel skulle kunna orsaka nysandet. Om den har gått långt kan det även vara insugsventiler och säten som behöver snyggas till. Om man kikar på säten och ventiler på en Bird-topp som har gått ca 5000 mil så kan det se rätt illa ut och vara behov av ett ventil och sätesjobb. Vet flera maskiner som har sett ut så. Normalt märker man inte av det så mycket efersom man vänjer sig succesivt. När toppen sedan har fått en översyn så märker man vad som har fattats. När toppen ändå är borttagen för ventiljobb är det lika bra att lägga en slant på att få kanaler och förbränningsrum tillsnyggade. De ser inte vackra ut original och det finns många hästar att få ut med en genomtänkt och nogrann portning som t.ex Dr. Bike har gjort på min hoj.
 
Last edited:

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Ett litet tips till er blackbirdägare, och ägare av andra motorcyklar för den delen. Köpte just ett par Scorpion Slip-On till min BB. Blev kanonbra, mulligt ljud blev det också :tummenupp . Finns på bikersneed.se från 3995:- . Klart prisvärt.

Bilder på slip-onet finns på mitt garage här på sporthoj...

Sedan tänkte jag höra om någon har haft problem med att deras BB nyser? Min har börjat göra det denna säsongen, och det gjorde ingen skillnad med eller utan slip-on. Den gör ett litet "tjoffande" i luftfiltrer mellan 2500-3500 någon gång ibland, endast när man ligger och puttrar, aldrig när man drar på eller accar, då går den som en klocka...



Hmm så det är du som åker förbi mitt fönster på dagarna ibland med en silvrig BB eller? :yoparty
 

Dr.Bike

Guest
jag körde min i över 300 förra lördagen. den gick kanon. de blåste en hel del och de va inte så kul... körde förbi hallunda i 270 idag... jag tror de e viktigt vad man har för däck på... och hur galen man är..... ler. :hojcbr

Riktiga 300? Eller "mätartrehundra"?

Ett litet tips till er blackbirdägare, och ägare av andra motorcyklar för den delen. Köpte just ett par Scorpion Slip-On till min BB. Blev kanonbra, mulligt ljud blev det också :tummenupp . Finns på bikersneed.se från 3995:- . Klart prisvärt.

Å ett tips från doktor´n ;) : Samma summa spenderad på lite motorjobb ger MINST dubbla antalet hästar...
Men man vill väl å andra sidan att fågeln ska andas ut oxå.
Såg en mod av originalljuddämpare på nån sajt. Itusågning rensning osv, men det var en dj-la omständig procedur.
Men man fick se vilket labyrintssystem originalcigarrerna har! Fy bubblan.
 
Last edited:

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Riktiga 300? Eller "mätartrehundra"?



Å ett tips från doktor´n ;) : Samma summa spenderad på lite motorjobb ger MINST dubbla antalet hästar...
Men man vill väl å andra sidan att fågeln ska andas ut oxå.
Såg en mod av originalljuddämpare på nån sajt. Itusågning rensning osv, men det var en dj-la omständig procedur.
Men man fick se vilket labyrintssystem originalcigarrerna har! Fy bubblan.

Tror det du säger med...men den måste höras med :)
Skulle vilja hitta på nåt med min sen med....som inte tanten vet eller nån annan av familjen :D
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Hmm så det är du som åker förbi mitt fönster på dagarna ibland med en silvrig BB eller? :yoparty

Det kan det ju vara, men det finns en silvrig BB som åker runt här rätt ofta, min är ju titan. Om det sitter någon på den med citycamobrallor så är det med största sannolikhet jag ;).

Vart är detta fönster någonstans?

Kolla upp ventilspelen, för små spel skulle kunna orsaka nysandet. Om den har gått långt kan det även vara insugsventiler och säten som behöver snyggas till. Om man kikar på säten och ventiler på en Bird-topp som har gått ca 5000 mil så kan det se rätt illa ut och vara behov av ett ventil och sätesjobb. Vet flera maskiner som har sett ut så. Normalt märker man inte av det så mycket efersom man vänjer sig succesivt. När toppen sedan har fått en översyn så märker man vad som har fattats. När toppen ändå är borttagen för ventiljobb är det lika bra att lägga en slant på att få kanaler och förbränningsrum tillsnyggade. De ser inte vackra ut original och det finns många hästar att få ut med en genomtänkt och nogrann portning som t.ex Dr. Bike har gjort på min hoj.

Allright. Det lusta är det att det började efter vintern, så någon sade till mig att det kunde vara avlagringar i förgasarna... men jag tycker att det låter lite osannolikt faktiskt...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Skulle vilja hitta på nåt med min sen med....som inte tanten vet eller nån annan av familjen :D

Now we´re talki´n! Streetsleeper är da shit!
Hade en gammal enkelkamshonda förr, där jag plockat "överblivet från hyllan" hos min farbror som tävlade på strippen med de där anno dazumal! ;)
EN och annan osnuten sportmoppe-pojk som fick nåt att tänka på kan jag meddela! :D
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Det kan det ju vara, men det finns en silvrig BB som åker runt här rätt ofta, min är ju titan. Om det sitter någon på den med citycamobrallor så är det med största sannolikhet jag ;).

Vart är detta fönster någonstans?



Allright. Det lusta är det att det började efter vintern, så någon sade till mig att det kunde vara avlagringar i förgasarna... men jag tycker att det låter lite osannolikt faktiskt...


Hehe de brallorna har jag sett :D
Vid Tölö du puttrat förbi när jag sett dig :tungan
Sett nån silvrig BB mm med när man tittat ut :yoparty
 

Svedenblad

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Univega 21vxl -96
Jag är på jakt efter en höger sidokåpa vinröd till en BB-98. Den bör vara i väldigt bra skick! :rolleyes:

Någon som kan tänkas ha en sådan liggandes? Behöver ingen skrapad eller liknande för det har jag redan :gnissla
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Hehe de brallorna har jag sett :D
Vid Tölö du puttrat förbi när jag sett dig :tungan
Sett nån silvrig BB mm med när man tittat ut :yoparty

Jajjamensan, det stämmer nog ganska bra det faktiskt. Man kör ju hällingsjövägen då och då :p. Bor du i dom nya husen vid tölöängar eller? Själv bor jag inne vid torget...

Riktiga 300? Eller "mätartrehundra"?



Å ett tips från doktor´n ;) : Samma summa spenderad på lite motorjobb ger MINST dubbla antalet hästar...
Men man vill väl å andra sidan att fågeln ska andas ut oxå.
Såg en mod av originalljuddämpare på nån sajt. Itusågning rensning osv, men det var en dj-la omständig procedur.
Men man fick se vilket labyrintssystem originalcigarrerna har! Fy bubblan.

Tja, det beror ju lite på hur man ser det... jag slängde på mina slipons mest för att få lite goare ljud om jag skall vara ärlig. Effektprojekt kanske det blir under vintern till nästa säsong. Nu är det alldeles för många träffar för att man skall våga äventyra funktionaliteten :).
 
Last edited:

Tatto75

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
I skogen utanför Trosa!!
Hoj
KAWASAKI ZZR 1400
tack

Sök upp:-->krille 5 <-- bland users på sporthoj.
Vet han har haft lite saker innan, bland annat klarglas mm.
Inte säker på om han kan fixa det än men kan ju vara värt ett försök.
Köpte min baklampa av han och det var inga problem.

Bra val av hoj iaf :tummenupp
Har en likadan fast med 4-1 på och svarta glas fram (undrar vad besiktningen säger när den ska in) och svart strålkastarskydd...

Hitta en som säljer slip-on på blocket till dig iaf.
http://www.blocket.se/vi/11636143.htm?ca=15_s :yoparty

fick tag på glas från usa.. köpte sibrings twister slipon på blocket i går.... dom låter as grymt.... fick dom för 4... ler

fick tag på glas från usa.. köpte sibrings twister slipon på blocket i går.... dom låter as grymt.... fick dom för 4... ler

allt på min hoj är svart. sving.framgaffel.fälgar mm mm.. titta in och titta på min profilbild... kommer lägga in nya bilder idag.... :yoparty
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Så var äntligen mina slipons på plats. Har bara torrkört lite i garaget. Ljudet är över förväntan (läs dooooovt/mullrigt och gött). Tråkigt med vädret bara, det skulle inte vara fel att gazza litta och testa en runda, men regnet säger annat. Bilder finns i garaget. Kommentera gärna, man stirrar sig gärna blind på sin egen hoj och ser inte alltid vad man kunde gjort bättre.
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Så, då vart hojen besiktigad och godkänd för ytterligare 2 år :D
frågade gubben hur den var när han kollade, fick då svaret : Perfekt.
Så nu kan man lugnt tuta på igen.

Vlc, ja i de trakterna håller jag till....
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Nybliven Blackbird-ägare

Var och hämtade en jättefin Blackbird -98 i dag!

Den har bara gått 2360 mil och efter en del research med äldre ägare så verkar det inte vara några cykeldatorer inblandade :)

Första och andra ägaren mellan 98 och 04 är en gammal gubbe på över 60 och hans nästan lika gamla bror :tummenupp

Var tvungen att provköra den 2 ggr. Först tyckte jag att den kändes
trött och klumpig jämfört med min gamla 929 + att den segar till mellan 4-5000rpm, men efter en andra tur hade man vant sig och då kändes det bättre.

Den gick som tåget hem på motorvägen, 180 var en vilsam och trevlig hastighet att hålla.

Den är helt orginal, så ett par ljuddämpare och förgasarbestyckning står på önskelistan :D
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Har du inte redan skrapat upp fotpinnarna? De är ju ca 4 cm o tar i innan nått annat... De var iad min efarenhet på Kinne kulle. Nästa borde bli ljuddämparna om pinnarna är nerslitna, men klart sjunker hojen ner i en liten håla så kan nog kåpan ta i.

Men, kolla pinnarna... om nu inte målet är att "hålla dem korta" :tummenupp



Min 02:a dricker ca 0,55 - 0,6 blandad körning. "Aplicerar" (Så El Garto inte missförstår igen :tungan ) min tankväska på hojen, ligger förbrukningen mellan 0,5 - 0,55.

Skulle du vilja pilota en grej!? Kolla tankmätaren! Hur långt kommer du innan den minskar med en ruta? Jag kör 11-15 mil innan första försvinner... Haft den inne på Honda, men "kalibrering" var nog inget ord de var bekanta med gällande bränslemätaren.

Jag har samma fenomen med bränslemätaren som dig.

Jag körde lugnt, (120-140 utan häfftiga accelerationer), hemifrån ner till Gävle i söndags och då släcktes den första pinnen efter 13 mil har jag för mig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top