Tack!
Jag är på jakt efter ett originallyse till min hoj, 98-99, är det någon som vet var det finns ett?
Du har tur och du har PM! Vet en kille som har ett
Jag är på jakt efter ett originallyse till min hoj, 98-99, är det någon som vet var det finns ett?
Någon som har provat ut/har en bra dämparinställning?
Har bekymmer med att min inte riktigt hänger med, utan tappar fästet över dom smågupp som vi tyvärr har alldeles för gott om här.
Provade att återställa till hondas rek inställningar och visst blev det bättre, om än inte perfekt.
Ngn som vet vilka framhjulslager man ska ha till en -97?
Tänkte få åka och köpa dom före jag skruvar isär skiten.
Denna setup är skaplig på -98-99r.
Gaffel :
Fjäderförspänning : 3 varv synliga.
Retur : 1 varv från max.
Komp : 1 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 34 psi
Bak:
Fjäder : 4 hack från max.
Retur : 1/2 varv från max.
Komp : 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 38 psi.
Då var luftburksmodden fixad samt större munstycken osv. Betydligt bättre drag i hojen nu
En fråga. När jag lägger i 1an samt oftast 2an så är det som jag sparkar i dom utan koppling, det smäller som bara f-n däremot brukar det inte förekomma på högre växlar. Är det såhär på alla eller vad kan det bero på? renovering av låda/koppling kanske? Alltså det smäller rejält. Däremot om jag växlar innan jag släppt gasen helt så brukar det inte smälla, men har jag frikopplat o ingen gas typ då smäller det.
Då var luftburksmodden fixad samt större munstycken osv. Betydligt bättre drag i hojen nu
En fråga. När jag lägger i 1an samt oftast 2an så är det som jag sparkar i dom utan koppling, det smäller som bara f-n däremot brukar det inte förekomma på högre växlar. Är det såhär på alla eller vad kan det bero på? renovering av låda/koppling kanske? Alltså det smäller rejält. Däremot om jag växlar innan jag släppt gasen helt så brukar det inte smälla, men har jag frikopplat o ingen gas typ då smäller det.
Är det svårt att byta munstyckena, kanske räcker med lite sprängskisser och ett par kalla?
Ang. växellådan så smäller det väll alltid lite. Jävligast är när man råkat få i friläge under färd.
Jodå, förutom att man drar åt fjädringen så jädrarns hårt (nåja, men det är relativt) med komp och retur att den inte jobbar särskilt bra. Visst, den är hård och stabil... Jag körde ungefär denna inställning men skruvade tillbaka returen 1/2 varv ytterligare för att få fjädringen att jobba istf bara vara stum. Har inte bestämt än hur det blev, hojen hoppar och ormar iaf mindre men är inte direkt nån banraket... Nu funkar den men det känns som att det är dags för renovering iställetDenna setup är skaplig på -98-99r.
Gaffel :
Fjäderförspänning : 3 varv synliga.
Retur : 1 varv från max.
Komp : 1 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 34 psi
Bak:
Fjäder : 4 hack från max.
Retur : 1/2 varv från max.
Komp : 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 38 psi.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |