Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11

Tackar för länken! :tummenupp

Så dessa skall alltså passa?
64-7140 Munstycke Kehin 140
64-7140.jpg

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
20 spänn bara? Jag ringde till Bike idag och hörde, dom skulle nästan ha 400:- för alla fyra.

400:- ?!?!?! jag hoppas du aldrig mer går in i den butiken mer i ditt liv va? Dom lär ju blåsa dig på det mesta om dom ska ha 400:- för fyra munstycken. 20 - 30:- ligger väl dom flesta på oavsett munstycke.

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
400:- ?!?!?! jag hoppas du aldrig mer går in i den butiken mer i ditt liv va? Dom lär ju blåsa dig på det mesta om dom ska ha 400:- för fyra munstycken. 20 - 30:- ligger väl dom flesta på oavsett munstycke.

Jo jag tyckte det lät dyrt... kan ju vartHonda orginal-grejer, men ändå. Dom skulle ju ha nästan 600:- för bakhjulslagren. Hittade en snubbe som sålde lager och prislappen hamnade på runt 250:- inkl grakt.

Fick lagren i brevlådan idag så jag rev isär och bytte. Hade ett helvete att få loss dom, men det löste sig till slut.

En liten bild eländet :)

mekzm4.jpg

Sen måste jag fråga ang. förgasarna. Är det vid den gröna pilen som jag skall skruva lite när jag bytt munstyckena? Å räcker det med att lätta på klämmorna på baksidan (röda) för att få loss det hela?

frgasareau1.jpg

Tror inte jag bytt munstycken förr så jag vet inte riktigt hur det kommer att gå, om jag nu hittar dom. :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Sen måste jag fråga ang. förgasarna. Är det vid den gröna pilen som jag skall skruva lite när jag bytt munstyckena? Å räcker det med att lätta på klämmorna på baksidan (röda) för att få loss det hela?
Nej, inte om du menar att du ska justera lågfarts/tomgångsblandningen. Det sitter en skruv i varje, lite grann på undersidan.

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
väskor

Nu när jag har köpt min första ! (fick lappen i tisdags) riktiga bågen, en cbr 900 rr - 92 har jag insett ett litet problem. Hur fan får jag med mig grejjor när jag ska ut och åka långt? Vet någon om det finns väskor att hänga på? vill ju gärna ta med tjejen, så att spänna en väska på passagerarsätet funkar ju inte i längden. Sen undrar jag oxå vilket försäkringsbolag nu (under 25) har och vilket hur mycket ni betalar. Själv fick jag ca 7000 halvförsäkring på trygghansa. Synd bara att man inte får ställa av den, och betala för den tiden man kör....

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Nu när jag har köpt min första ! (fick lappen i tisdags) riktiga bågen, en cbr 900 rr - 92 har jag insett ett litet problem. Hur fan får jag med mig grejjor när jag ska ut och åka långt? Vet någon om det finns väskor att hänga på? vill ju gärna ta med tjejen, så att spänna en väska på passagerarsätet funkar ju inte i längden. Sen undrar jag oxå vilket försäkringsbolag nu (under 25) har och vilket hur mycket ni betalar. Själv fick jag ca 7000 halvförsäkring på trygghansa. Synd bara att man inte får ställa av den, och betala för den tiden man kör....

Jag har köpt Biltemas sadelväskor, funkar kalasbra! De är billiga o har helt ok kvalite. Sedan kan man komplettera med tankväska (jag har en från Lidl) o ryggsäck så får du med dig mycket!!!
Kan lägga upp bilder när jag kommer till min dator...

packningbakifrnutanregpeo5.jpg

redofravfrdec6.jpg

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag har en liten fråga! Jag har en Blade från 1993 och i mina papper står det att den har 72 OKÄNDA KW och när jag söker på nätet står det att den ska ha 90,5 kw är min hoj strypt då eller??? Jag tog bort ljuddämparen och såg att den hade ett hål som en ny 50 öre, Kan det finnas fler ställen att gömma strypningar?

:confused: :va

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Soppapump och relä?

Tja boys!

Är i desperat behov av soppapump och relä (fuel-cut-off) till cbr 900 -92. Nån som har det liggandes?

hare gött!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag har en liten fråga! Jag har en Blade från 1993 och i mina papper står det att den har 72 OKÄNDA KW och när jag söker på nätet står det att den ska ha 90,5 kw är min hoj strypt då eller??? Jag tog bort ljuddämparen och såg att den hade ett hål som en ny 50 öre, Kan det finnas fler ställen att gömma strypningar?

:confused: :va

Är det ingen som har en 92-95 cbr? Hur mycke KW har ni? :confused:

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Har en dum fråga om det nu finns sådana....passar dämparen från en -03 cbr 600 rr på en -99 900rr?

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Hoppar nog på denna tråden nu. Är VÄLDIGT när att köpa en 929 från -00. Nån som har något att säga om ett sådant köp? Tips och diss och hiss är välkommet. Vill veta så mycket som möjligt om den innan.

Det jag vet är att den gått 3500 mil. Powercommander finns på samt ett lazer helsystem.

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Om den låter bra och känns bra KÖP :tummenupp
Jag är hel nöjd med min.

(Har du bett Knuttrarna om tillstånd att citera dom :D )

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Om den låter bra och känns bra KÖP :tummenupp
Jag är hel nöjd med min.

(Har du bett Knuttrarna om tillstånd att citera dom :D )

Den låter fan på låga varv. Den knackar. Kamremsspännarna är tydligen kassa. De byts innan jag köper och hela hojen gås igenom.

(Nej det har jag inte...)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hoppar nog på denna tråden nu. Är VÄLDIGT när att köpa en 929 från -00. Nån som har något att säga om ett sådant köp? Tips och diss och hiss är välkommet. Vill veta så mycket som möjligt om den innan.

Det jag vet är att den gått 3500 mil. Powercommander finns på samt ett lazer helsystem.

Det vanliga: Går inte att montera bobbiner, baksvingen är olika tjock vilket gör att ett standard depåstöd bak kommer få hojen att luta.

Jag är mycket nöjd med min som jag skaffade i april i år i alla fall. Bra kvalitetskänsla, fint register.

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Det vanliga: Går inte att montera bobbiner, baksvingen är olika tjock vilket gör att ett standard depåstöd bak kommer få hojen att luta.

Jag är mycket nöjd med min som jag skaffade i april i år i alla fall. Bra kvalitetskänsla, fint register.

Precis sån här info vill jag ha. Inget jag såg själv. Men sen undrar jag som nybörjare: Vad är "bobbiner"?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras