SilentPlanet
Hatar Gubbar Med Hatt
Tog lös mitt förra helgen och de snurrade jag motsols för att ta bort
tackar, får göra ett nytt försök i morgon & lägga till ett rör då
Tog lös mitt förra helgen och de snurrade jag motsols för att ta bort
tackar, får göra ett nytt försök i morgon & lägga till ett rör då
Någon som vet om 95ans kåpor passar på en 97a cbr900rr? Har hittat en uppsättning kåpor till, tänkte att det kunde va kul att ha 2 färger att byta mellan.
Mathias
Nån som har pejl på det här?: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198868
Det är avgassystemet... kommer det med original? Annars verkar priset vettigt, köp å sen ber du nån bestycka om förgasarna med större munstycken så kommer den gå som en raket.den har tydligen nytt helsystem oxå, va det nu är.....jaa....jag e n00b lol
Är den värd 31.000:-?
Är det vettigast att byta bak eller framdrev om man skall dreva ner hojen? Tänkte det vore pricken över i:et på luftburksmodden.
Bak, där kan du labba lite mer och dessutom är det skonsammare mot kedjan (i den mån det nu spelar nån avgörande roll). Tycker själv det är lite smidigare åxå, men jag gjorde det i samband med ett av mina ganska vanligt förekommande däcksbytenÄr det vettigast att byta bak eller framdrev om man skall dreva ner hojen? Tänkte det vore pricken över i:et på luftburksmodden.
Någon som har erfarenhet av förhöjt kåpglas?
Förskönar väl inte hojen direkt! Stor skillnad mot std?
Tycker det gör ganska stor skillnad, väldigt nöjd.Någon som har erfarenhet av förhöjt kåpglas?
Förskönar väl inte hojen direkt! Stor skillnad mot std?
Tycker det gör ganska stor skillnad, väldigt nöjd.
Några mobilbilder på min 929, MRA double bubble:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3484539&postcount=872
Lossa den som varje annan mutter, moturs alltså. Däremot sitter den säkert riktigt hårt och det enda sättet kan vara att använda muttermaskin som slår loss den, att segdra för hand räcker inte om den sitter rejält. Är det originalmutterna är det ju dessutom en låsmutter...ne nu får ni ge mej ett 100% rätt svar här
drar åt vänster så det knakade & det blev inte muttern som gav vika
Honda cbr-95
Lossa den som varje annan mutter, moturs alltså. Däremot sitter den säkert riktigt hårt och det enda sättet kan vara att använda muttermaskin som slår loss den, att segdra för hand räcker inte om den sitter rejält. Är det originalmutterna är det ju dessutom en låsmutter...
Du kan ju alltid snitta den med en Dremel eller liknande, så pass att du får i en mejsel och kan bända isär muttern så den släpper från axeln och sedan skruva av den. Men då åker du på att köpa ny mutter... kanske ett mindre problemför trångt för en vinkelslip också
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |