Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Någon som vet om 95ans kåpor passar på en 97a cbr900rr? Har hittat en uppsättning kåpor till, tänkte att det kunde va kul att ha 2 färger att byta mellan.

Mathias
 
Någon som vet om 95ans kåpor passar på en 97a cbr900rr? Har hittat en uppsättning kåpor till, tänkte att det kunde va kul att ha 2 färger att byta mellan.

Mathias

De borde väl passa ganska bra då det inte ser ut att skilja så mkt mellan dem.
 
Letar orginalljuddämpare till min Fireblade -00 (929).
Nån som vet om ljuddämparen från 954'an eller tidigare 900'or (ex -98/-99) passar??

Vore grymt tacksam om nån kunde svara på detta!
 
Tjena på er alla, går o lurar på att köpa en 96a 900 fireblade, förra året blev ventilerna kollade, drev, däck, bromsklossar, packboxar fram nytt sportluftfilter bytta. den har gått ca 4700 enl vv. e fin i kåpor o så,
den har tydligen nytt helsystem oxå, va det nu är.....jaa....jag e n00b lol

Är den värd 31.000:-?
 
den har tydligen nytt helsystem oxå, va det nu är.....jaa....jag e n00b lol

Är den värd 31.000:-?
Det är avgassystemet... kommer det med original? Annars verkar priset vettigt, köp å sen ber du nån bestycka om förgasarna med större munstycken så kommer den gå som en raket.
 
Är det vettigast att byta bak eller framdrev om man skall dreva ner hojen? Tänkte det vore pricken över i:et på luftburksmodden.
 
Är det vettigast att byta bak eller framdrev om man skall dreva ner hojen? Tänkte det vore pricken över i:et på luftburksmodden.

Skulle jag dreva om den som du tänkt så skulle jag sätta på större bakdrev. Dock lite mer jobb...

Har för mig att jag läste någonstans här på forumet att om du har för litet framdrev så blir det en för skarp böj på kedjan som den inte mår bra av. Men som sagt inget som jag vet säkert! :gnissla
 
Är det vettigast att byta bak eller framdrev om man skall dreva ner hojen? Tänkte det vore pricken över i:et på luftburksmodden.
Bak, där kan du labba lite mer och dessutom är det skonsammare mot kedjan (i den mån det nu spelar nån avgörande roll). Tycker själv det är lite smidigare åxå, men jag gjorde det i samband med ett av mina ganska vanligt förekommande däcksbyten :hihi
 
Last edited:
Någon som har erfarenhet av förhöjt kåpglas?
Förskönar väl inte hojen direkt! Stor skillnad mot std?
 
Någon som har erfarenhet av förhöjt kåpglas?
Förskönar väl inte hojen direkt! Stor skillnad mot std?

Nu har jag inte en 954 så jag vet inte hur det blir på den, men på min 900rr så tycker jag att det blev betydligt mindre turbulens runt huvudet med dubbelbubbel kåpglas. Tycker det luften brukar träffa i underkant på hjälmen annars, men med ovan nämnda kåpglas tycker jag det blev bättre. Kändes som luften träffa på övre delen av hjälmen.
 
ne nu får ni ge mej ett 100% rätt svar här :mad:

som jag skrivit förut här håller jag på att försöka få bort framdrevet & det går inte bra, med rör lyckades jag dra sönder spärr handtaget :gnissla
drar jag åt rätt håll för borttagning.

drar åt vänster så det knakade & det blev inte muttern som gav vika

Honda cbr-95
 
ne nu får ni ge mej ett 100% rätt svar här :mad:

drar åt vänster så det knakade & det blev inte muttern som gav vika

Honda cbr-95
Lossa den som varje annan mutter, moturs alltså. Däremot sitter den säkert riktigt hårt och det enda sättet kan vara att använda muttermaskin som slår loss den, att segdra för hand räcker inte om den sitter rejält. Är det originalmutterna är det ju dessutom en låsmutter... :gnissla
 
Lossa den som varje annan mutter, moturs alltså. Däremot sitter den säkert riktigt hårt och det enda sättet kan vara att använda muttermaskin som slår loss den, att segdra för hand räcker inte om den sitter rejält. Är det originalmutterna är det ju dessutom en låsmutter... :gnissla


jea det är otroligt att man inte ens kan byta ett framdrev utan problem
får väll plocka bort hela motorn & klyva skiten för sedan byta ut hela axeln, bara för ett drev :D

för trångt för en vinkelslip också:mad:
 
för trångt för en vinkelslip också:mad:
Du kan ju alltid snitta den med en Dremel eller liknande, så pass att du får i en mejsel och kan bända isär muttern så den släpper från axeln och sedan skruva av den. Men då åker du på att köpa ny mutter... kanske ett mindre problem :död
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top