Hej, någon som har lite info om Firebladen genom åren?
http://www.rpm-mc.se/mc/info/honda/fireblade.shtml
Hej, någon som har lite info om Firebladen genom åren?
Ja, jag bland andra. Byta hela framänden går oftast, det är för det mesta bara en fråga om att flytta styrstolpen och kanske anpassa längden. Att montera 929-grejer på 919 borde vara rätt lindrigt men jag har ingen info just nu.Det var ju nån här på forumet som hade kitat om sin till 17tum fram skulle vilja veta vilka delar man skall ha
Tjena,någon som vet hur mycket olja som ska i motorn när man byter och vilken sida om man sitter på hojen sitter kamkedje sträckaren?Måste nämligen kolla om det är därifrån det rasslar.
Ja, jag bland andra. Byta hela framänden går oftast, det är för det mesta bara en fråga om att flytta styrstolpen och kanske anpassa längden. Att montera 929-grejer på 919 borde vara rätt lindrigt men jag har ingen info just nu.
Byta fälg är lite olika beroende på vilken årsmodell du har:
Till 95-97 kör man med cbr 600 f3 pc 31 fälgen, tror den passar rakt av utan mod.
Till 98-99 får man ta vfr 800 98-04 fälgen och svarva ner fästena för bromsskivorna 3,5 mm/sida samt göra nya distanser 2mm längre. JAg gjorde denna variant.
Är inte säker men jag tror man kan skippa svarvningen på VFR-fälgen om man använder Blackbird-skivor, ska dock låta det vara osagt. Dr. Bike kanske vet hur det är med offset där...
Wow, det där lät riktigt skoj!
Bläddra lite tillbaka i tråden på den här sidan...tja. läste nånstans i tråden att man kunde montera framhjul från cbr 600.
vilka årsmodeller pratar vi om ?
hur pass bolton är det.. kan man montera skivorna från 900:an ? tänkte så att man slipper sätta spacers på okena.
Bläddra lite tillbaka i tråden på den här sidan...
Hoppas det hjälpte lite dåjag vet. ber om ursäkt.. hittade svaret på min fråga efter ett tag. men glömde editera mitt inlägg
Hoppas det hjälpte lite då
Annars kan du kolla på www.rrzone.com, där finns fler som bytt hjul på olika årsmodeller. Eller om du klarar lite tyska, www.cbr1000rr.de
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|