550:-/mån halvförsäkrat hos Folksam. 929 -00. 34 år. Årsförsäkring.
okej =) ska leta vidare för mig bland denna djungel av försäkringar
550:-/mån halvförsäkrat hos Folksam. 929 -00. 34 år. Årsförsäkring.
tackar. ska kolla upp. nån mer som har en åsikt?Jag har Metzeler M3 fram, och kommer köpa det bak också när mitt nuvarande däck är slut. Kommer inte ihåg vad dom kostade, men tippar på att dom hamnar på ca 4000kr. Läste nått test om dom också, och dom ska funka bra.
Jag skulle seriöst rekommendera Sportec M3 istf Michelin. När det gäller Fireblade med 16-tum är det faktiskt det sportigaste däcket som finns att tillgå, utöver specialbeställda slicks från Dunlop. Har inte upplevt minsta orolighet med dessa däck, gränsen för dem når man på bana inte på vägen så länge man håller hyfsat vettiga farter.jdvs jag vill ha bra däck som inte gör den orolig. någon som har svar på om detta är en bra lösning eller har ni några egna lösningar. gärna med pris mvh johan
tackar. ska kolla upp. nån mer som har en åsikt?
Vill bara meddela att nu har jag också kapat i luftburken och bytt till 140 munstycken. Och höjt nålarna med 2st m3 brickor. Borrade dock inga hål i burken... Glömde det, hoppas det inte har allt för stor betydelse. Tycker den går bra mycket bättre nu iaf.
Går inte riktigt jämt på låga varav, men det kan jag nog få bort om jag stänger lågvarvs munstycket lite, (öppnade dom ett halv varv till).
Någon som har koll på vart man kan få tag i en däckverkstad som säljer Metzeler Sportec M3 i Stockholmstrakten?
Det behövs nytt framdäck till Firebladen och jag kan visserligen beställa det via dackonline.se men jag vill inte vänta på leverans utan utan vill ha det nuuuuu.
Solen skiner, gatorna sopas och hojen står upphängd i taket utan frampuck. Bad combo!
Största vinsten är inte att få mer effekt på topp. En stor del av poängen är att få bort den totala avsaknaden av detsamma i mellanregistret där den magra bestyckningen gör att hojen mest flämtar i original. Varvtalet för powerwheelies sjönk med iaf 1500 rpm när jag gjorde modden på min, vid 4500 lyfter det nu.
Fortfarande tror jag dock att min går lite magert pga att jag inte lyfte nålarna tillräckligt, slår jag av i fart och sen går på igen tar det ett ögonblick medan hon säger "suck" innan jag får drag igen... Men det kan lika gärna vara synkningen.
När jag ändå är igång, nån som har standardinställningen för framgaffeln nära tillhands. Öhlin rekommenderar standard som utgångsläge nämligen, men jag har inga papper på hojen och den hårdare inställning jag kört tidigare gjorde gaffeln i princip stum med nya fjädrar och olja
Jag har upptäckt ett tickande ljud vid låga varv. Låter som ventilknack men har hört att det finns nån grej i utblåset som kan orsaka detta missljud. Nån som kan bekräfta mina misstankar eller håller skiten på att rasa?
Ganska viktig fråga för mig då jag kört snart 100 mil i år och planerar fler så svara gärna om ni vet nåt om detta.
Har för övrigt ett 929 -00
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |