Har läst tråden lite sporadiskt och sett tips på den här modden ett par ggr.
men kommer inte ihåg vad den skulle kunna ge tillsammans med en korrekt bestyckning, 5hk?
Har läst tråden lite sporadiskt och sett tips på den här modden ett par ggr.
men kommer inte ihåg vad den skulle kunna ge tillsammans med en korrekt bestyckning, 5hk?
Vad jag läst så bygger resultatet bara på subjektiva bedömningar...
Har dock själv gjort det lilla ingreppet i vinter (höjt nålarna, större munstycken, luftbox) men inte hunnit utvärdera.
Någon som bänkat för och efter en sk Dr. Bike mod?
Största vinsten är inte att få mer effekt på topp. En stor del av poängen är att få bort den totala avsaknaden av detsamma i mellanregistret där den magra bestyckningen gör att hojen mest flämtar i original. Varvtalet för powerwheelies sjönk med iaf 1500 rpm när jag gjorde modden på min, vid 4500 lyfter det nu.Har läst tråden lite sporadiskt och sett tips på den här modden ett par ggr.
När jag ändå är igång, nån som har standardinställningen för framgaffeln nära tillhands. Öhlin rekommenderar standard som utgångsläge nämligen, men jag har inga papper på hojen och den hårdare inställning jag kört tidigare gjorde gaffeln i princip stum med nya fjädrar och olja
Jodå.... det är bara inte svar på min fråga. Det där är en justerad inställning som funkar bra med originalfjädrarna. Inte standardinställning...
Kan det här vara en hjälp?. ...men vilken ska sitta på vilken sida? och den på bromssidan, ska den sitta mellan bromsoket och hjulet eller mellan bromsoket och svingen?
Vissa kan man lita påStandardinställningar:
...
Källa: hondas service manual
belysningen till hastighetsmätaren e paj, e de mycke krångel att byta?
e en fireblade -96a
Hej.
En meckar fråga:
Jag bytte bromsklossar fram och efter detta körde jag en runda. Det var frasten lite räligt is på pölarna osv. Efter provkörningen tyckte jag att bromsarna låg till även om jag inte bromsade. Jag skruvade av bromsoken på båda sidorna för att kolla om det var lagerna i framhjulet. Lagerna var helt OK.
Varför ligger bromsara på, kommer det slitas rätt eller måste man mecka nåt?
Tacksam för snabbt svar, jag skall köra mycket nästa vecka.
-Pirre
vad har ni för försäkringar?
e intresserad utav att ha möjligheten att ställa av/på lite under säsongen vid tillfällen när man inte har möjlighet att åka.
har en 929 -01 och är 26.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari