Tjohej!
Nu har man varit ute o kört några mil med hojen, en något sen debut då snön varit borta några veckor redan :X
Men så kom jag ihåg att framdäcket är lite väl slitet och tänkte då byta det. Var runt på massa däckfirmor i stan och dom vägrade ju i stort sett ta emot hojen och montera det på plats, så tänkte ta lös framhjulet.
Nu till frågan, hur F-N tar jag lös det? Provade skruva på bultskallen som sitter på höger sida av fälgen utanför fjäderbenet eller vad det nu heter. Stumt! Tog då lös dom fyra småskruvarna som verkar sitta längst ner på benet (2 på varje sida) som verkar pressa ihop hela axeln. Fortfarande var stora bulten stum! Provade då slå ut den från andra hållet då det inte är någon bultskalle på den vänstra sidan av fälgen utan bara ett "rör" Men stumt där också :X
Någon som vet exakt hur fasen jag tar lös fälgen från bågen utan att ta fram rondellen och kapa
Samt är det bara släppa fälgen rakt ner eller måste jag ta lös några bomsdetaljer fram?
Hade varit kanon om någon kunnig i ämnet hinner svara innan morgondagen(lördag) då jag tänkte lämna in och få det bytt då. Kanonväder hela helgen så man vill ju åka så mycket man kan nu när man är ledig
Tack på förhand!
EDIT!!
Glömde säga att hojen är en Honda CBR900rr -96 ifall någon undrar