Tjena!
Min blade -98 har börjat att strula lite. Den svarar inte på gas, eller den svarar men lite sent.
Märker av det som mest om ja myser fram i 50 på 3:an, 4:an o vrider på rullen då låter de som den inte får soppa i ca 1,5 sekund innan den börjar dra igen.
Märker även av de ibland när ja ska slanga på 1:an, får inte tilräckligt med kraft för att resa på sig när ja duttat koplingen.
Kan de va nåt munstycke i...
Var idag och inhandlade mig 4 nya #140 munstycken för att göra en Dr.Bike mod och se om jag kanske samtidigt kunde bli av med strulet jag har. Har ikväll bytt munstyckena samt höjt nålarna med en styck M3-bricka (då det redan satt en extra bricka på nålen). Vred oxå ut pilotskruven ett halvt varv. När jag sedemera skulle börja rensa ur och borra luftburken upptäckte jag vad jag av lukt och konsistens bedömde som olja i burken? Hur i hela fridens namn kan jag ha fått olja i luftburken? Såg oxå att plastbrickan som sitter i ramens underkant för att avskärma varmluft från luftburks snablarna inte riktigt satt på plats, dom två skruvar som ska hålla den på plats fanns helt enkelt inte där vilket medför en springa på ca 1,5cm. Gummimattan som är en fortsättning på plastbrickan satt inte heller som den skulle om jag inte misstar mig helt för visst ska den väl ligga ner under förgasarna? (mot insugningsrören)
Skulle vara tacksam om Dr.Bike eller någon annan kan förklara för mig vad jag kan ha för problem!
Edit: Är klar med ombestyckningen och luftburksmoden och måste säga att det blev en markant skillnad mot förut. Bottendraget som förut var näst intill obefintligt drar riktigt fint på låga varv nu. Mitt problem jag hade innan har visat sig en gång ca en timma in i provkörningen men bara en kort stund sen har den gått klockrent efter det. Nu drar den lika hårt på tvåan som den bara gjorde på ettan innan. Sugljudet den ger ifrån sig nu tycker ja låter lite ballt. Den bröööölar
Är helt klart jätte nöjd med resultatet men kommer nog experimentera lite till med nålara och blandskruvarna mest bara för nyfikenhetens skull. Har fått blodad meck hand
Last edited: