Tjenis Bladare!
Har tyvärr ett problem me min-94:a svensksåld) Beter sig som ett övs men på variabelt varvtal c:a 9300-9800????
Bänkad med lamda o går liiiite fett tills detta varvtal dåden blir liiite mager (lite svårt att se pga allt hackande i kurvan.
Vääääännnligen HJÄLP!!!
Mvh/Rikard
Varför skulle de inte passa me ett tonat på den??? =)
passar alla hondas bolt on modeller på tidiga cbr 900 modeller???
någon som vet???
Varför skulle de inte passa me ett tonat på den??? =)
Har klurat ut att detta ligger i cdi-boxen (oem:30410-MW0-600)
problemet e att enligt Honda så finns de 3 boxar 25hk 50hk o fullhästarsbox, men de ser ingen skillnad på de oem-nr:et.
Min heter "MW0 G2 820R 3126" och är tydligen en 50hk box...
...vill ju ha en fullhästbox
Snälla....nån som vet!!!
En här!Hur många här är det som bytt bort sina 16" hjul fram på CBR900 97-99 mot ett 17" dito? Vilka fälgar åker ni på?
Latmask!
Tja... jag vet inte det, den är ju Google-baserad... Eller så råkade jag ha dessa länkar sparadeOch sökmotorn är sämre än min... min... ja vet inte..
Empiriska tester bara för mig, andra har säkert bänkat. Skillnaden är uppenbar när man kör och tillräckligt många CBR900 är moddade på samma sätt med bra resultat för att man ska kunna anse tiden försvarbar. Det tar ändå inte mer än 30 minuter att fixa till boxen...
Först, bestycka om förgasarna: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130267
Sen kapa och borra lite innan boxen sätts tillbaka: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2774632
Nej, det ger just inget utom att burken tappar lite stabilitet. Men har du nånting att täta med kan du slipa bort i princip hela kanten i locket.Men om man tar bort mellanväggen bara på den undre (luftfiltret) vinner man nåt på det? Eller ska man försöka leta på nåt bra lim eller likn. till springan, för att göra helrent?
Vid normal landsvägskörning på relativt jämn gas/vettiga pådrag ingen större skillnad, från 0,6 till 0,65 kanske. Bankörning märker du större skillnad, då det är större gaspådrag och mer gas.Hur är det med förbrukningen efter detta ingrepp? är det samma förfarande på alla årsmodeller 92-98? mvh
Omöjligt att säga med så lite info, men kan du åtminstone kolla att kedjespelet är OK och att bakhjulet faktiskt sitter fast?I ett tidigare inlägg i denna tråd nämndes drivpaketet. Kan det vara orsaken? Vad är det som låter?y
Empiriska tester bara för mig, andra har säkert bänkat. Skillnaden är uppenbar när man kör och tillräckligt många CBR900 är moddade på samma sätt med bra resultat för att man ska kunna anse tiden försvarbar. Det tar ändå inte mer än 30 minuter att fixa till boxen...
Först, bestycka om förgasarna: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130267
Sen kapa och borra lite innan boxen sätts tillbaka: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2774632
...möjligt att det blir något bättre att byta det men det vette fan ifall den lilla effekten är värd pengarna
Om du köper ett K&N och höjer nålarna så tror jag du kommer tycka att det är värt. Men helt nödvändigt är det ju inte förrän man ändå måste byta filter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |