Jag älskar mutor....mutor gör mig svag....ah jävla skit åxå....
(Men...racing e trots allt mitt jobb åxå...Menar du allvar å åker ner ensam kan du krascha hos mig. Jobbet i sig tar inte långe stunden)
Mer seriöst. Ids du ta dig till Gbg skall jag hellre än gärna hjälpa dig att byta munstycken,resa nålar samt karva ur luftfilterboxen. En mod jag sakta men säkert börjar skriva under på får maskin att byta skepnad rent av. Skit i det med toppeffekten för den använder man inte 100% av tiden på en gathoj ändå i all ärlighet,utan det som e grejen så långt e att dels e den där förbannade svackan i momentregistret borta men det gör åxå att man kör hojen annorlunda. Utan minsta tvivel,så även om det inte på ngt sätt e MITT slutliga omdöme av Dr Bike modden så stämmer jag in i kören med de andra som gjort den. Detta e fan bra skit,å gratis(eller nåja) e fan gott.
I samma veva e det mkt snabbt gjort att synka förgasarna för dig.
Med det sagt,jag blir så full i skratt va.....
Jag e 100% på det klara med att Thomas som jag köpte min Blade av inte e snubben som blir skitig under naglarna. Så ingen skugga över Thomas...men....
Det som gör det så bedrövligt e att där alltså e en professionell meck som tagit betalt av Thomas för jobben han gjort.
Vidare e det som bekant så att det med att köra å underhålla en motorcykel kostar pengar. Ganska elementärt i min bok.
Nåja.
Som jag tidigare påpekat hade den här jävla tomten som tagit betalt av Thomas milt sagt fått sparken hyggligt omgående om han hade jobbat hos mig...för att missa en sak det kan vi alla göra,men man missar inte upprepat gång på gång på gång.
Å..
Idag var det alltså dags igen,å snacka om att det inte direkt var det första man kika på!
Strax innan jag köpte hojen hade Thomas fått bytt bakdrevet. Såg fan tom nytt ut. Så jag bytte då kedjan samt framdrevet som jag skrivit om tidigare men det till trots har jag tyckt att jag haft mkt kedjeljud. Inte bara det,utan som effekt av att jag pysslat med detta länge e jag invand vid att kopplingen använder jag i stort sett bara vid stillastående. Allt annat sker utan den inblandad,å jag får säga att jag tyckt att det smällt å ryckt en del.
Tom tänkt tanken för mig själv att antingen har jag tappat greppet helt...eller så e det riktigt slitna drev i lådan,vilket i sig inte gjort mig nånting eftersom jag har ett par omgångar friska drevstockar med lager osv liggandes.
Nåja.
Igår hade jag som sagt inne hojen på MC lyften å det sista jag gjorde var att kika på varför det smäller så förbannat. Kedja samt framdrev e ju för fan nytt...å av en ren tillfällighet tar jag tag i kedan över bakdrevet å inser att där e ett spel i sidled som INTE skall vara där,men...drevet e ju nytt? Finns ju tom kvitto på det.
Jaja...tar det imorgon(läs-idag) så efter dagens slut idag...upp med moppen på lyften...å fram med skjutmåttet.
Öh.....? 6mm? Vääääääääääänta nu...
. Det där e fan inte riktigt rätt för bredden på en 530 skall vara strax över 9mm.
Kollar igen. Går online. Cross reffar numret på drevet....då har den förbannade papphatten som bytt drevet kastat dit det han hade till hands vilket var ett 520 drev.
Resten av bitarna var 530. Öh...?
Kenneths MC i värsta takten å jorå....434 spänn samt den obligatoriska tvätten å en liten stund senare...
Så momentdrar vi allt fast RÄTT drev. *asg*
Måtte FAN ta alla dessa som kommer från en annan del av köping alltså...
Den förbannade döskallen har med berått mod matchat ihop fel prylar. Rakt av.
Så.
Körde hem den i det mkt lätta regnet över Göteborg...å visst fan...nu smäller det inte mer när jag växlar. Hugger inte i transmission.....det viner inte så man tror kedjan skall studsa fram å klaga...
Jag blir bara så JÄVLA trött va...det skulle fanimig finna etableringskontroll av detta med MC meckar. Rakt av,så man slipper korrigera sån här direkt elementär skit.
Vissa grepp som varit på denna moppen har ju varit direkt allvarliga ur mitt sätt att se det å jag ställer utan ett uns av tvivel högre krav på en MC meck än en bilmeck. Det som kan få en bil att stanna kan fan få en hoj att dratta i backen-med ödesdigra resultat som följd.