torch
Medlem
- Gick med
- 7 Aug 2008
- Ort
- Oskarshamn
- Hoj
- Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Såhär blev motorstativet tillslut, det blev plötsligt väldigt smidigt att skruva motor
Stabyltsomfan, som Dr Alban skulle uttryckt det.
Försökte dela på xl-bottendelen, men tyvärr har någon varit framme och försökt demontera svänghjulet innan jag hann dit. Gängorna för avdragaren var skadade. Friskade upp dem med ett snitt men tyvärr hjälpte inte det, fick med mig gängorna ut när jag drog på avdragaren, hjulet verkar sitta duktigt. Ska förgripa mig på det i morgon med metoder jag inte kommer nämna här...
Ikväll försökte jag mig även på att mäta kolv-ventilspel. Blev inget med det heller efter som xr-cylindern som jag använt i mockupen har M9 gängor till topplocksskruvarna, och några sådana följde inte i backen med demonterade pinaler som jag inhandlat. Så i morrn ska jag svarva av 3 mm från en sämre beg xl-kolv för att få samma höjd som JP-kolven, sen åker den på med en xl cylinder och M8 skruvar istället.
Stabyltsomfan, som Dr Alban skulle uttryckt det.
Försökte dela på xl-bottendelen, men tyvärr har någon varit framme och försökt demontera svänghjulet innan jag hann dit. Gängorna för avdragaren var skadade. Friskade upp dem med ett snitt men tyvärr hjälpte inte det, fick med mig gängorna ut när jag drog på avdragaren, hjulet verkar sitta duktigt. Ska förgripa mig på det i morgon med metoder jag inte kommer nämna här...
Ikväll försökte jag mig även på att mäta kolv-ventilspel. Blev inget med det heller efter som xr-cylindern som jag använt i mockupen har M9 gängor till topplocksskruvarna, och några sådana följde inte i backen med demonterade pinaler som jag inhandlat. Så i morrn ska jag svarva av 3 mm från en sämre beg xl-kolv för att få samma höjd som JP-kolven, sen åker den på med en xl cylinder och M8 skruvar istället.